خبر

بازار با طلا و مس یار نبود

بازار با طلا و مس یار نبود

همزمان با کاهش قیمت طلا، قیمت مس و اکثر فلزات صنعتی امروز با کاهش چشمگیر مواجه شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، قیمت مس و بیشتر فلزات صنعتی روز سه‌شنبه در بحبوحه‌ی نگرانی‌های فزاینده نسبت به کاهش رشد در چین واردکننده اصلی کاهش یافت، در حالی که قیمت طلا از مسیر منحرف شد، چرا که خریداران به عنوان پناهگاه امن دلار را ترجیح دادند.

معاملات آتی مس تا ساعت 21:28 به وقت شرقی (ساعت 01:28 به وقت گرینویچ) با 0.4 درصد کاهش به 3.859 دلار در هر پوند رسید که از روز دوشنبه باعث افزایش زیان شدید به دلیل ترس از کاهش بیشتر تقاضای چین شد.

پس از آن که داده‌های تولید صنعتی بسیار ضعیف‌تر از حد انتظار از چین نگرانی‌ها را نسبت به تقاضای ضعیف بزرگترین واردکننده کالا در جهان ایجاد کرد، بازارهای جهانی کالا سقوط کرد.

تولید صنعتی چین در ماه جولای 3.8 درصد رشد کرد که کمتر از انتظار 4.6 درصد بود و همچنین کمتر از 3.9 درصد در ژوئن بود. این داده‌ها در پی چندین قرنطینه کووید 19 در سراسر کشور است که رشد اقتصادی امسال را به شدت کاهش داده است.

خرده‌فروشی چین نیز ضعیف‌تر از حد انتظار است. نگرانی‌ها در مورد اقتصاد با کاهش غیرمنتظره نرخ بهره توسط بانک خلق چین تشدید شد و به فشار شدید بر بانک مرکزی برای حمایت از رشد اقتصادی اشاره کرد.

قیمت آلومینیوم در روز دوشنبه 1.2 درصد کاهش یافت، در حالی که نیکل و روی به ترتیب 4.6 درصد و 0.4 درصد کاهش یافتند.

فلزات گرانبها

اما گروه معدنچی بزرگ BHP (NYSE:BHP) گفت که انتظار دارد تقاضای چین علیرغم روندهای فعلی انعطاف‌پذیر باقی بماند. این معدنچی که از نظر ارزش بازار بزرگترین معدن در جهان است، قصد دارد تولید سنگ آهن و مس خود را با این انتظار که تقاضای فلز بهبود یابد، افزایش دهد.

قیمت طلا در روز سه‌شنبه کاهش یافت و البته فلز زرد کاهش شدیدی را به همراه داشت زیرا خریداران پناهگاه امن به سمت دلار چرخش کردند.

هر اونس طلا در حدود 1779.13 دلار ثابت بود، در حالی که معاملات آتی طلا 0.2 درصد کاهش یافت و به 1794.1 دلار رسید. هر دو معیار در روز دوشنبه حدود 1 درصد کاهش یافتند، در حالی که شاخص دلار 0.7 درصد افزایش یافت.

بازده طلا، که به عنوان یک پوشش تورم محبوب در نظر گرفته می‌شود، در بحبوحه‌ی نوسانات در بازارهای فلزات، تا حد زیادی با تورم در سال جاری عقب مانده است.

در مقابل، چشم انداز افزایش نرخ بهره ایالات متحده باعث شده است که معامله‌گران به طور گسترده به دلار به عنوان یک پناهگاه امن پایبند باشند.



نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 12:48
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین