خبر

یوان، در قفای دِگران!

یوان، در قفای دِگران!

با توجه به کاهش نرخ بهره و نگرانی در مورد کندی رشد اقتصاد، یوان چین امروز در بین سایر ارزهای آسیایی بیشترین کاهش را داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، یوان چین در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش را در میان ارزهای آسیایی داشت و به پایین‌ترین حد خود در سه ماه اخیر رسید زیرا کاهش غیرمنتظره نرخ بهره توسط بانک مرکزی نگرانی‌ها را در مورد کند شدن رشد اقتصادی افزایش داد.

پس از اینکه بانک خلق چین نرخ وام خود را از 3.70 درصد در روز دوشنبه به 2.75 درصد کاهش داد، یوان 0.2 درصد به 6.7881 در برابر دلار سقوط کرد - سطحی که آخرین بار در ماه می مشاهده شد.

این کاهش نرخ همچنین به دلیل داده‌هایی بود که نشان می‌داد خرده‌فروشی و تولید صنعتی چین در ماه جولای کمتر از حد انتظار رشد کرده است که نشان‌دهنده‌ی کندی طولانی‌تر در سرزمین اصلی است.

ضعف در اقتصاد چین عمدتاً به دلیل مجموعه‌ای از قرنطینه‌های کووید 19 در سال جاری تحریک شده است. علیرغم تأثیر اقتصادی واضح آنها، دولت چین در کاهش سیاست سختگیرانه خود در برابر کووید صفر تردید دارد.

بازارهای چین در نتیجه آسیب دیده‌اند و تحلیلگران چشم‌انداز خود را برای رشد اقتصادی در سال جاری کاهش دادند. نگرانی‌ها در مورد چین همچنین بازارهای جهانی کالا را با چشم‌انداز تقاضای ضعیف‌تر تحت تاثیر قرار داده است.

با توجه به موقعیت این کشور به عنوان یک شریک تجاری غالب، زیان در چین به سایر بازارهای آسیایی سرایت کرد. دلار استرالیا روز دوشنبه بیش از 1 درصد سقوط کرد، اما در روز سه شنبه اندکی افزایش یافت.

روپیه اندونزی و پزو فیلیپین - کشورهایی که به عنوان مقصد صادراتی به چین وابسته هستند - بین 0.1 تا 0.3 درصد کاهش یافتند. هر سه ارز در روز دوشنبه، پس از تصمیم‌گیری نرخ، به شدت کاهش یافته بودند.

ING پیش‌بینی رشد اقتصادی چین را از 4.4 درصد برای سال 2022 به 4 درصد کاهش داد و دلیل آن را افزایش باد مخالف اقتصادی ناشی از کند‌شدن فعالیت‌ها دانست.

ساخت و ساز املاک و مستغلات، فروش خانه و رهن تنها بخشی از ضعف‌هایی است که در اقتصاد چین دیده‌ایم. آیریس پانگ، اقتصاددان ارشد چین در ING در یادداشتی نوشت: تقاضای صادرات نیز می‌تواند تضعیف شود... این امر رشد شغل در چین را از مسیر خود خارج، و چرخه معیوبی را در مصرف و رشد اقتصادی ایجاد می‌کند.

دلار آمریکا پس از داده‌های چین و تصمیم نرخ‌ها افزایش یافت و بیشتر واحدهای آسیایی را تحت فشار قرار داد. شاخص دلار و معاملات آتی شاخص دلار پس از افزایش نزدیک به 1 درصدی در جلسه قبل، در روز سه‌شنبه ثابت معامله شدند.

یوان و سایر ارزها

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 12:23
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین