خبر

آیا رالی طلا به پایان رسیده است؟

آیا رالی طلا به پایان رسیده است؟

با اینکه طلا در یک روز کاهش بیش از 20 دلاری داشته است اما تحلیلگران معتقدند با توجه به سیگنال‌های نمودار ممکن است باز هم رالی داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، اگرچه افت 20 دلاری یا بیشتر در یک روز می‌تواند بسیار ناامیدکننده باشد، اما باتوجه به سیگنال‌های نمودار، رالی طلا در حال حاضر کاملأ به پایان نرسیده است.

قرارداد آتی طلا در کامکس نیویورک در دسامبر به 1798.10 دلار رسید که 17.40 دلار یا تقریباً 1 درصد کاهش داشت. طلای دسامبر هفته گذشته نزدیک به 1.5 درصد افزایش یافت و برای چهارمین هفته متوالی روند صعودی را افزایش داد که تاکنون حدود 5 درصد را به گاوهایی که در فلز زرد انباشته شده‌اند، رسانده است.

قیمت نقدی شمش که توسط برخی معامله‌گران بیشتر از معاملات آتی دنبال می‌شود، تا ساعت 15:22 به وقت شرقی (19:22 به وقت گرینویچ) به 1779.36 دلار رسید که 24.28 دلار یا 1.4 درصد در روز کاهش یافت.

سونیل کومار دیکسیت، متخصص نمودار فنی طلا که قیمت نقدی را دنبال می‌کند، گفت: «تا زمانی که طلا به صورت روزانه بالای 1780 دلار بسته شود، روند صعودی کوتاه‌مدت دست‌نخورده باقی می‌ماند. بسته‌شدن به زیر این سطح ممکن است طلا را در معرض کاهش بیشتر در محدوده 1760 تا 1750 دلار قرار دهد.»

طلا تا زمان انتشار صورتجلسات نشست جولای فدرال رزرو در روز چهارشنبه می‌تواند در قیمت کمتر از 1800 دلار باقی بماند.

گزارش فدرال رزرو پس از انفجار گزارش مشاغل ایالات متحده در ماه ژوئیه که ترس از دورنمای رکود اقتصادی را کاهش داد، اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرد. داده‌های تورم هفته گذشته به بزرگترین کاهش ماهانه افزایش قیمت مصرف کننده از سال 1973 اشاره کرد.

معامله‌گران در حال حاضر در فدرال رزرو کمتر جنگ‌طلبانه قیمت‌گذاری می‌کنند، به طوری که معاملات آتی صندوق‌های فدرال نشان می‌دهد که در اواخر سپتامبر به جای 75 واحد پایه که در دو جلسه گذشته خود انجام داده بودند، شانس بیشتری برای افزایش نرخ بهره توسط مقامات 50 واحد پایه را نشان می‌دهند.

علیرغم روحیه کمتر جنگ‌طلبانه، دلار در روز دوشنبه به بالاترین حد یک هفته گذشته رسید و فشار جدیدی بر طلا وارد کرد.

کریگ ارلام، تحلیلگر پلتفرم معاملات آنلاین OANDA، با اشاره به رابطه دلار و طلا گفت: «این فقط می‌تواند یک حرکت فنی باشد، زیرا دلار پس از کاهش بیش از 4 درصدی از بالاترین سطح خود، مقداری حمایت می‌بیند.» به طور مشابه، این یک بازگشت قوی در طلا بوده است و 1800 دلار مانند یک مانع مهم به نظر می‌رسد.

رابطه دلار و طلا

جدا از دقایق فدرال رزرو، ارقام خرده‌فروشی در ماه جولای نیز در روز چهارشنبه وجود خواهد داشت که برای نشانه‌هایی در مورد قدرت مخارج مصرف‌کننده پس از کاهش رشد سه ماهه دوم بررسی می‌شود.

اقتصاددانان پس از افزایش 1.0 درصدی در ماه قبل، انتظار دارند تنها 0.1 درصد در خرده‌فروشی افزایش یابد، که کاهش قیمت بنزین بخشی از کاهش رشد را به همراه دارد.

سرمایه‌گذاران همچنین به روز رسانی در مورد سردشدن بازار مسکن ایالات متحده دریافت خواهند کرد، به طوری که داده‌های جولای در مورد مسکن از روز سه شنبه پس از سقوط به پایین‌ترین سطح 9 ماهه در ژوئن آغاز می‌شود.

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 11:30
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین