خبر

جاستین بیبر در جمع بازارگرم‌کن‌های NFT

جاستین بیبر در جمع بازارگرم‌کن‌های NFT

جاستین بیبر و ریس ویترسپون نیز به جمع 19 فرد مشهوری پیوسته‌اند که برای داغ کردن بازار NFT تلاش می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، یک سازمان مستقل و غیرانتفاعی به نام Truth in Advertising - به معنی حقیقت در تبلیغات - که برای حمایت از مصرف‌کنندگان در برابر تبلیغات نادرست شرکت‌های تجاری تلاش می‌کند، 19 سلبریتی یا فرد مشهور را متهم کرده است که بدون افشای روابط‌شان با شرکت‌های NFT تلاش می‌کنند برای توکن‌های غیرمثلی (NFT) تبلیغ کرده و طرفداران‌شان را به خرید این قبیل محصولات ترغیب کنند.

این سازمان غیرانتفاعیِ حمایت از مصرف‌کننده در وب‌سایت خود گفته است، «فعالیت‌های سلبریتی‌هایی را که توکن‌های غیرمثلی (NFT) را در شبکه‌های اجتماعی خود تبلیغ می‌کنند، بررسی کرده‌‌ایم و دریافته‌ایم این تبلیغات چیزی جز فریب به همراه ندارند».

در میان این فهرست پر ستاره، چهره‌های مشهور مختلفی از جمله‌ی ستاره‌های ورزشی نظیر فلوید می‌ودر (بوکسور مشهور آمریکایی) و تام بریدی (پر افتخارترین بازیکن تاریخ لیگ فوتبال آمریکایی)، ستاره‌های موسیقی امینم و اسنوپ داگ و چندین بازیگر خانم از جمله گوئینت پالترو دیده می‌شوند؛ به همین خاطر، برای همه‌ی آن‌ها نامه‌هایی ارسال شده و از آن‌ها خواسته شده است هرگونه ارتباط مادی خود را با شرکت‌های NFT فورا افشا کنند.

NFT

NFT‌ها نوعی سند یا گواهی‌ دیجیتالی هستند که در بلاک چین ذخیره می‌شوند؛ آن‌ها مالکیت یک دارایی دیجیتالی یا فیزیکی - غالبا آثار هنری - را اثبات می‌کنند. NFTها با بسیاری از پروژه‌های پرمخاطب وارد همکاری شده‌اند؛ همین مسئله باعث شده‌ است بسیاری از افراد مشهور و سلبریتی‌ها جذب این صنعت شوند.

این سازمان حامی مصرف‌کنندگان تاکید کرده است، با این‌که هیچ جریمه‌ی قانونی واقعی برای بازارگرم‌کنی در صنعت NFT وضع نشده است، آن‌ها در 8 آگوست (17 مرداد) نامه‌هایی را برای افراد مشهور فعال در این حوزه ارسال کرده‌اند؛ آن‌ها در این نامه‌ها به فعالیت‌های این افراد در تبلیغ بازار NFT‌ها در شبکه‌های اجتماعی اعتراض کرده و این افراد را در مورد اثرات نامطلوب و مضر تبلیغ NFT‌ها برای طرفداران‌شان آگاه کرده‌اند.

این سازمان قبلا در 10 ژوئن (20 خرداد) نامه‌هایی را به تیم‌های حقوقی جاستین بیبر و ریس ویترسپون (بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی) ارسال کرده بود؛ و در این نامه‌ها به آن دو هشدار داده بود که پیش از تبلیغ NFTها در شبکه‌های اجتماعی، رابطه‌ی مالی بین خود و شرکت‌های مد نظرشان را فاش کنند.

تیم حقوقی جاستین بیبر در 1 جولای (10 تیر) به این نامه پاسخ داد و هرگونه تخلف و رفتار غیرقانونی را رد کرد، ولی اعلام کرد که پست‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی به‌روزرسانی می‌کند.

این سازمان حامی حقوق مصرف‌کنندگان در وب‌سایت خود با اشاره به قوانین کمیسیون فدرال تجارت ایالات متحده، تاکید می‌کند که تبلیغ‌کنندگان یا اصطلاحا بازارگرم‌کن‌ها باید هرگونه ارتباط مادی و مالی خود را با برندهای مورد تبلیغ‌شان به صورت شفاف، بدون ابهام، آشکارا افشا کنند.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 11:10
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین