خبر

طلا یک پله پائین‌تر

طلا یک پله پائین‌تر

گرچه طلا امروز در اوایل معاملات آسیایی حدود 1800 دلار بود، اما به سمت سطح 1780 دلاری در حال کاهش است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا در معاملات اروپا به سمت سطح 1780 دلار در حال کاهش است که در اوایل معاملات آسیایی حدود 1800 دلار کاهش یافته بود.

پس از اینکه فعالیت چین کمتر از پیش‌بینی‌ها شد و نگرانی‌های رشد را برانگیخت، مشخصات بازار بدون ریسک باقی می‌ماند. علاوه بر این، کاهش غیرمنتظره نرخ بهره توسط PBOC نگرانی‌ها در مورد کندشدن رشد اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان را تشدید کرد. سرمایه‌گذاران در میان هراس بازار به دلار آمریکا پناه می‌برند، زیرا تنش‌های ایالات متحده و چین نیز همچنان ادامه دارد. کمتر از دو هفته پس از دیدار جنجالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، یک هیئت کنگره آمریکا روز یکشنبه وارد تایوان شد.

همزمان با ارزیابی مجدد انتظارات فدرال رزرو پس از شاخص احساسات مصرف کننده قوی میشیگان در روز جمعه، دلار آمریکا از افزایش مجدد بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده حمایت تازه‌ای پیدا کرد. برآورد اولیه شاخص احساسات مصرف کننده UoM در ماه اوت از 51.5 در جولای به بالاترین سطح سه ماهه 3.6 امتیازی به 55.1 رسید. زیرشاخص انتظارات تورمی کاهش یافت که باعث افزایش شدید ریسک در وال استریت شد.

در غیاب انتشار رتبه اول اقتصادی ایالات متحده، انتظارات و روند ریسک فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره تاثیر قابل توجهی بر فلز درخشان خواهد داشت. ریسک اصلی رویداد برای این هفته، دقایق FOMC روز چهارشنبه است، که اگر به مسیر سیاست آتی فدرال رزرو اشاره کند، جهت جدیدی را برای شمش تعیین می‌کند.

قیمت طلا: نمودار روزانه

نمودار روزانه قیمت طلا
بسته‌شدن روزانه کمتر از میانگین متحرک روزانه 50 (50-DMA) حمایتی تبدیل به حمایت در 1782 دلار برای جبران شتاب بهبود اخیر بسیار مهم است. سپس خرس‌ها به ​​دنبال رقم گرد 1770 دلاری خواهند بود که در زیر آن 21-DMA با قیمت 1756 دلار آزمایش خواهد شد.

در روند صعودی، یک تلاش قوی دیگر بالاتر از مرز 1800 دلار، بالاترین قیمت ماهانه 1808 دلار را بررسی خواهد کرد، که بالاتر از آن فرصت‌های خرید جدیدی پدیدار خواهد شد.

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت 13:33
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین