خبر

تلاش طلا در آغاز هفته

تلاش طلا در آغاز هفته

در حالی که دلار آمریکا بخش قابل توجهی از صعود روز جمعه را حفظ کرده است، طلا امروز در تلاش است تا جایگاه خود را در نزدیکی 1800 دلار پیدا کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا در تلاش است تا تقاضا را در ابتدای هفته نزدیک به مرز 1800 دلار پیدا کند، زیرا گاوها در میان احساسات ریسک محتاطانه تحت فشارهای نزولی قرار می‌گیرند.

در بحبوحه تشدید تنش‌های آمریکا و چین، یک هیئت پنج نفره کنگره روز یکشنبه، کمتر از دو هفته پس از دیدار جنجالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، وارد تایوان شد و اعتماد سرمایه‌گذاران را از بین برد. بازارها بر این باورند که حضور این هیئت در تایپه واکنش تند پکن و احتمالاً تمرینات نظامی بیشتر را برانگیخته است.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاران قبل از جلسه روز چهارشنبه فدرال رزرو در ژوئیه محتاطانه عمل می‌کنند، که ممکن است بینش‌های تازه‌ای را در مورد بحث احتمالی بین سیاست‌گذاران در مورد اندازه افزایش بعدی نرخ بهره نشان دهد. در حال حاضر بازارها با احتمال 55 درصدی فدرال رزرو برای افزایش 50 واحدی نرخ بهره در ماه آینده قیمت‌گذاری می‌کنند. تورم ملایم‌تر ایالات متحده در هفته گذشته آب سردی را بر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه‌های آینده وارد کرد.

عدم قطعیت در مورد حرکت سیاست بعدی فدرال رزرو همراه با مناقشه ایالات متحده و چین، زیربنای جذابیت امن دلار آمریکا است و بر قیمت طلای دلاری تأثیر می‌گذارد. دلار آمریکا بخش عمده‌ای از صعود روز جمعه را حفظ می‌کند که به دلیل جهش شدید در شاخص احساسات مصرف‌کننده میشیگان ایجاد شده است. برآورد اولیه شاخص احساسات مصرف کننده UoM در ماه اوت از 51.5 در جولای به بالاترین سطح سه ماهه 3.6 امتیازی به 55.1 رسید.

افزایش نرخ بهره

با این حال، به نظر می‌رسد روند نزولی در فلز درخشان در حال حاضر محدود شده است، که این موضوع به دلیل حسن نیت از عقب نشینی در بازده خزانه‌داری در سراسر منحنی پس از بازگشت شدید روز جمعه است. بازدهی شاخص 10 ساله خزانه‌داری پس از مواجهه با مقاومت سخت درست زیر سطح کلیدی 3.0 درصد عقب‌نشینی کرد.

اکنون توجه به دقایق FOMC معطوف شده است که قرار است این چهارشنبه برای قیمت‌گذاری مجدد سرمایه‌گذاران از چشم‌انداز انقباض فدرال رزرو انجام شود.

قیمت طلا: نمودار روزانه

نمودار روزانه قیمت طلا
از نظر فنی، «1800 دلار افزایش این هفته را محدود کرد و خریداران احتمالاً از شرط‌بندی بر روی قدرت بیشتر طلا خودداری می‌کنند، مگر اینکه این مقاومت شکست بخورد. ارن سنگزر، تحلیلگر FXStreet توضیح داد که بالاتر از این سطح، 1830 دلار (فیبوناچی 38.2% اصلاح آخرین روند صعودی) به عنوان هدف صعودی بعدی جلوتر از 1840 دلار قرار می‌گیرد.

ارن اضافه کرد: «در جهت نزولی، به نظر می‌رسد حمایت قابل توجهی در 1780 دلار (SMA-50 روزه، اصلاح فیبوناچی 23.6٪) جلوتر از 1750 دلار (SMA 20 روزه) تشکیل شده است.»

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت 10:48
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین