خبر

قیمت طلا ۱۸ عیار؛ بی‌توجهی بازار به اخبار

قیمت طلا ۱۸ عیار؛ بی‌توجهی بازار به اخبار

ارزش طلا ۱۸ عیار در یک هفته گذشته کمتر از یک درصد کاهش پیدا کرد و قیمت انواع سکه بین ۲۰ تا ۱۲۰ هزار تومان پایین آمد

فرارو- قیمت طلا ۱۸ عیار در یک هفته گذشته توجهی به اخبار نداشته است. هفته قبل دور جدید مذاکرات احیای برجام کلید خورد و طی روز‌های اخیر تحلیل‌های زیادی درباره احتمال پایان گفتگو‌ها بدون حصول توافق شنیده می‌شود، اما قیمت طلا نه به خبر اول روی خوش نشان داد، نه تحت تاثیر شایعات منفی قرار گرفت. معمولا قیمت‌ها در بازار طلا درقبال چنین خبر‌هایی به‌شکل هیجانی دستخوش تغییر می‌شوند، اما ارزش طلا ۱۸ عیار ظرف یک هفته گذشته کمتر از یک درصد کاهش پیدا کرد و قیمت انواع سکه بین ۲۰ تا ۱۲۰ هزار تومان پایین آمد.

قیمت طلا ۱۸ عیار؛ یک میلیون و ۳۶۲ هزار تومان

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز پنجشنبه ۲۰ مرداد به یک میلیون و ۳۶۲ هزار تومان رسید. این رقم نسبت به هفته قبل ۱۲ هزار تومان کمتر محسوب می‌شد و طی این مدت شاهد نوسان محدود قیمت طلا در بازار بودیم. پنجشنبه هفته قبل قیمت طلا ۱۸ عیار بعد از اعلام خبر شروع دور جدید گفتگو‌های وین یک میلیون و ۳۷۴ هزار تومان بود. روز شنبه قیمت طلا ۹ هزار تومان کاهش پیدا کرد و هر گرم از این فلز گرانبها یک میلیون و ۳۶۳ هزارتومان معامله شد. روز سه‌شنبه ۱۷ مرداد بعد از دو روز تعطیلی، قیمت طلا با افزایش چهار هزار تومانی به یک میلیون و ۳۷۲ هزار تومان یعنی بالاترین سطح هفتگی خود رسید. چهارشنبه قیمت طلا ۱۴ هزار تومان تنزل پیدا کرد و طلا فروش‌ها هر گرم از این فلز را یک میلیون و ۳۵۸ هزار تومان داد و ستد کردند. روز پنجشنبه نیز قیمت طلا به یک میلیون و ۳۶۲ هزار تومان رسید و رشد چهار هزار تومانی را تجربه کرد. به‌این ترتیب ظرف یک هفته اخیر قیمت طلا ۱۸ عیار بین دو رقم یک میلیون و ۳۷۴ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۵۸ هزار تومان یعنی بازه ۱۶ هزار تومانی نوسان داشته است.

قیمت سکه امامی؛ ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان

قیمت سکه امامی نسبت به هفته قبل ۷۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده و این رقم برای سایر سکه‌ها بین ۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است. قیمت سکه امامی پنجشنبه ۲۰ مرداد درحالی ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بود که پنجشنبه قبل برای خرید این قطعه سکه باید ۱۴ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان پرداخت می‌کردید. ارقامی که به‌ترتیب کمترین و بیشترین قیمت سکه امامی در یک هفته اخیر محسوب می‌شوند و از نوسان محدود این قیمت این سکه حکایت دارند. قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طی این مدت از ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ۱۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده و ۱۵۰ هزار تومان تنزل پیدا کرده است. قیمت سکه نیم‌بهار آزادی امروز هشت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و پنجشنبه هفته قبل هشت میلیون و ۱۸۰ هزار تومان بود. سکه ربع‌بهار آزادی که امروز پنج میلیون و ۱۵۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شد، پنجشنبه هفته قبل پنج میلیون و ۱۸۰ هزار تومان ارزش داشت. قیمت سکه گرمی هم طی این مدت بدون تغییری نداشته و امروز و مثل پنجشنبه هفته قبل سه میلیون و ۳۰ هزار تومان داد و ستد می‌شد. البته شنبه ۱۵ مرداد قیمت سکه گرمی به سه میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده بود.

 تغییر قیمت انواع سکه و طلا در یک هفته اخیر

انواع سکه و طلا

پنجشنبه ۱۳ مرداد

شنبه ۱۵ مرداد

سه‌شنبه ۱۸ مرداد

چهارشنبه ۱۹ مرداد

پنجشنبه ۲۰ مرداد

طلا ۱۸ عیار

یک میلیون و ۳۷۴ هزار تومان

یک میلیون و ۳۶۳ هزار تومان

یک میلیون و ۳۷۲ هزار تومان

یک میلیون و ۳۵۸ هزار تومان

یک میلیون و ۳۶۲ هزار تومان

امامی

۱۴ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان

۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان

۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان

تمام‌بهار آزادی

۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

۱۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان

۱۴ میلیون تومان

۱۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان

نیم‌بهار آزادی

هشت میلیون و ۱۸۰ هزار تومان

هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

هشت میلیون و ۱۸۰ هزار تومان

هشت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

هشت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

ربع‌بهار آزادی

پنج میلیون و ۱۸۰ هزار تومان

پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

پنج میلیون و ۱۸۰ هزار تومان

پنج میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

پنج میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

گرمی

سه میلیون و ۳۰ هزار تومان

سه میلیون و ۵۰ هزار تومان

سه میلیون و ۳۰ هزار تومان

سه میلیون و ۳۰ هزار تومان

سه میلیون و ۳۰ هزار تومان

منبع:
پنجشنبه 20 مرداد 1401 ساعت 21:25
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین