خبر

اتریوم ۲ هزار و ۵۰۰ دلاری در راه است؟

اتریوم ۲ هزار و ۵۰۰ دلاری در راه است؟

از آنجا که بروزرسانی جدید اتریوم به زودی اتفاق می افتد، مجموعه ای از شاخص های تکنیکال و فاندامنتال نشان می دهد که قیمت این رمزارز احتمالا تا ماه سپتامبر به ۲ هزار و ۵۰۰ دلار برسد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ اتریوم از زمانی که در ژوئن ۲۰۲۲ به حدود ۸۸۵ دلار رسید، ارزش آن بیش از دو برابر شده است. اکنون نیز داده‌های تکنیکال و فاندامنتال نشان می‌دهد که این رمزارز به سمت کانال ۲ هزار و ۵۰۰ دلاری در حال حرکت است.

بخش بزرگی از رالی جاری اتر به دلیل آپدیت مرج (Merge) اتفاق افتاد، ارتقای شبکه ای که پروتکل بلاک چین زیربنایی اتریوم را در ماه سپتامبر از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تغییر خواهد داد.

به طور همزمان، تغییر به اثبات سهام همچنین نقش ماینرها را در این زنجیره با جایگزینی آنها با اعتبارسنج‌ها حذف می کند. در نتیجه تقسیم شدن زنجیره امکان‌پذیر است.

یک نکته کلیدی از تقسیم زنجیره بالقوه این است که دارندگان اتریوم موجود، مقدار مساوی توکن را از زنجیره های جدید دریافت خواهند کرد.

به نوبه خود، این امر می تواند تقاضای اتریوم را در بازار افزایش دهد و قیمت آن را در آستانه آپدیت مرج به مرز ۲۵۰۰ دلار برساند.

حرکت صعودی در حال انجام است

در طی بهبود اخیر قیمت، اتریوم به سمت محدوده مقاومتی حیاتی ۱۶۲۵ تا ۱۹۷۵ دلار افزایش یافته است. اتریوم اکنون قصد دارد تا این محدوده را به عنوان حمایت پس بگیرد، بنابراین کف قیمتی قوی برای خود ایجاد می کند تا به سمت بالای کانال ۲۰۰۰ دلار حرکت کند.

نزدیکترین هدف صعودی آن میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته ای (EMA ۵۰ هفته ای؛ موج قرمز در نمودار زیر) در ۲۳۴۰ دلار است.

نمودار

هدف شکست دامنه بعدی می تواند مقاومت خط روند نزولی چند ماهه اتر (خط سیاه) در حدود ۲۵۰۰ دلار باشد.

جریان های نهادی شتاب بیشتری می گیرند

هدف صعودی تکنیکال ۲۵۰۰ دلار نشانه هایی از افزایش اخیر در ورود سرمایه به صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر اتریوم دریافت می کند.

قابل توجه است که این محصولات سازمانی در هفته منتهی به ۵ آگوست ۱۶.۳ میلیون دلار از سرمایه گذاران جذب کردند. وجوه مشابه برای بیت کوین شاهد خروج سرمایه به ارزش ۸.۵ میلیون دلار در همان دوره بود که نشان دهنده یک سوگیری قوی برای اتر در مقابل ارز دیجیتال برتر است.

به طور کلی، همانطور که ذکر شد، اخبار پیرامون آپدیت Merge به عنوان کاتالیزور اصلی صعودی عمل می کند. با این حال، اتریوم ممکن است پس از به‌روزرسانی به اثبات سهام در سپتامبر، زمانی که معامله‌گران به طور بالقوه شروع به فروش می‌کنند، شاهد اصلاحات قیمتی قابل توجه باشد.

منبع:
پنجشنبه 20 مرداد 1401 ساعت 17:40
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین