خبر

رسیدن قیمت اتریوم به 2500 دلار در شهریور

رسیدن قیمت اتریوم به 2500 دلار در شهریور

مجموعه‌ای از اندیکاتورهای تکنیکال و بنیادین اتریوم از حرکت این ارز دیجیتال به سمت ۲۵۰۰ دلار در ماه شهریور خبر می‌دهند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، ارزش اتریوم (ETH) از زمانی که در ماه ژوئن 2022 به حدود 885 دلار رسید، تاکنون بیش از دو برابر شده است. اکنون، بر اساس مجموعه‌ای از اندیکاتورهای تکنیکال و بنیادین، می‌توان پیش‌بینی کرد که اتریوم تا ماه سپتامبر (شهریور) حرکت قاطعانه‌ای را به سوی 2500 دلار انجام خواهد داد. 

یکی از دلایل مهم افزایش قیمت اتریوم تا ماه شهریور تکمیل پروژه‌ی ادغام اتریوم است؛ با انجام این ارتقاء در ماه سپتامبر، پروتکل بلاک چین زیربنایی اتریوم از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تغییر می‌کند.

با تغییر مکانیسم اثبات کار به اثبات سهام، نقش ماینرها (استخراج‌کنندگان) در بلاک‌ چین حذف شده و ولیدیتورها یا اعتبارسنج‌ها جایگزین آن‌ها خواهند شد. ماینرها از این مسئله بسیار نگران و ناراحت هستند، و بسیاری از آن‌ها در برابر آن مقاومت می‌کنند. در نتیجه، احتمال ایجاد انشعاب در بلاک چین اصلی افزایش می‌یابد.

بهترین و مهم‌ترین نتیجه‌ی ایجاد انشعاب در بلاک چین اصلی برای دارندگان اتریوم این است که آن‌ها می‌توانند به مقدار مساوی توکن از بلاک چین‌های جدید دریافت کنند.

همین مسئله به نوبه‌ی خود می‌تواند تقاضا برای اتریوم را در بازار افزایش داده و قیمت آن را در آستانه‌ی ادغام به مرز 2500 دلار برساند.

در روزهای اخیر، قیمت اتریوم به سمت محدوده‌ی مقاومتی کلیدی 1625 تا 1975 دلار افزایش یافته است.

اتریوم در حال حاضر قصد دارد این محدوده را بار دیگر به سطح حمایت تبدیل کند؛ بنابراین تلاش می‌کند تا کف‌های بالاتری ایجاد کرده و به سمت 2000 دلار حرکت کند. آن‌گاه نزدیک‌ترین هدف صعودی اتریوم میانگین متحرک نمایی 50 هفته‌ای (که در نمودار زیر با رنگ قرمز نشان داده شده) در 2340 دلار خواهد بود.

نمودار قیمت اتریوم

دامنه‌ی بریک‌اوت یا هدف صعودی بعدی اتریوم نیز می‌تواند مقاومت خط روند نزولی چند ماهه‌ی آن (خط سیاه) در حوالی 2500 دلار باشد.

در نهایت، افزایش جریان ورودی سرمایه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر اتریوم در روزهای اخیر نیز نشان‌دهنده‌ی هدف صعودی تکنیکال 2500 دلاری این ارز دیجیتال به شمار می‌رود.

این صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هفته‌ی منتهی به 5 آگوست (14 مرداد) 16.3 میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند. در مقابل، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت کوین، در همین دوره، شاهد خروج سرمایه به ارزش 8.5 میلیون دلار بوده‌اند؛ این مسئله نشان‌دهنده‌ی افزایش قدرت و محبوبیت اتریوم در مقابل پادشاه فعلی ارزهای دیجیتال، یعنی بیت کوین (BTC)، است.

جریان ورودی و خروجی به صندوق‌های کریپتو.

در مجموع، حرف و حدیث‌ها پیرامون پروژه‌ی ادغام به عنوان کاتالیزوری برای افزایش قیمت اتریوم عمل کرده‌اند. با این حال، پس از تمکیل پروژه‌ی ادغام در ماه سپتامبر، به احتمال زیاد شاهد چندین اصلاح قیمت اتریوم خواهیم بود.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
پنجشنبه 20 مرداد 1401 ساعت 14:21
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین