خبر

افزایش 400 درصدی Dappهای پالیگان در سال جاری

افزایش 400 درصدی Dappهای پالیگان در سال جاری

تعداد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) پالیگان از 37000 فراتر رفته؛ به این ترتیب، تعداد این برنامه‌ها از ابتدای سال 2022 تاکنون 400 درصد افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، تیم توسعه‌دهنده‌ی پالیگان در 10 آگوست (19 مرداد) آمار تازه‌ای را از فعالیت‌های خود منتشر کرد؛ این آمار توسط پلتفرم آلچمی - شرکت همکار پالیگان در توسعه‌ی وب 3 - تهیه شده است. این ارقام نشان‌دهنده‌ی تعداد کل اپلیکیشن‌هایی هستند که تاکنون در شبکه‌ی آزمایشی و شبکه‌ی اصلی (تست‌نت و مین‌نت) راه‌اندازی شده‌اند.

بر اساس این آمار، تعداد تیم‌های فعال در این شبکه به صورت ماهانه - معیاری برای اندازه‌گیری فعالیت توسعه‌دهندگان در بلاک چین - تا پایان ماه جولای به 11800 رسیده است؛ این رقم نسبت به ماه مارس 47.5 درصد افزایش یافته است.

به علاوه، این گزارش به تفکیک به پروژه‌های dApp (اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز) در این بلاک چین اشاره کرده است؛ بر اساس این گزارش تفکیکی، «۷۴ درصد تیم‌ها به طور انحصاری در پالیگان فعالیت داشته‌اند، در حالی که ۲۶ درصد روی هر دو پلتفرم پالیگان و اتریوم مستقر شده‌اند.»

بلاک چین اثبات سهام (PoS) پالیگان که منطبق بر ماشین مجازی اتریوم (EVM) است، از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز شمار زیادی از پروژه‌ها و برندهای مشهور در دنیای کریپتو میزبانی می‌کند؛ از جمله بازار NFT اوپن‌سی، پلتفرم‌های متاورسی دیسنترالند و سندباکس، پلتفرم وام‌دهی غیرمتمرکز (دیفای ) آوی یا آوه، و صندوق سرمایه‌گذاری NFT / شرکت بازی‌سازی انیموکا برندز.

در این گزارش آمده است، «میزان استفاده از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در پالیگان به بیش از 142 میلیون آدرس کاربری منحصر به فرد و 5 میلیارد دلار دارایی رسیده است؛ تا به امروز حدود 1.6 میلیارد تراکنش در این شبکه مورد پردازش قرار گرفته‌اند.»

رایان وایات، مدیرعامل پالیگان، به وضوح از این آمار که رشد بالای این شبکه را نشان می‌دهند، خرسند است؛ وی در توییتر نوشت، «ما یک سال دشوار را در پالیگان سپری می‌کنیم، ولی در عین حال، از مشاهده‌ی این نتایج لذت می‌بریم.»

نمودار قیمت پالیگان

بر اساس داده‌های کوین‌جکو، با توجه به این‌که بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌های اخیر علائمی بالقوه از بازیابی و روند صعودی را نشان می‌دهند، قیمت توکن بومی پالیگان (MATIC) در ماه گذشته 66.3 درصد افزایش یافته و در زمان نگارش این خبر به 0.94 دلار رسیده است. ارزش بازار فعلی پالیگان 6.9 میلیارد دلار است. در حال حاضر، این ارز دیجیتال به عنوان سیزدهمین دارایی بزرگ کریپتو شناخته می‌شود.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
پنجشنبه 20 مرداد 1401 ساعت 11:34
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین