خبر

آیا بازی تورم به طلا باز می‌‌گردد؟

آیا بازی تورم به طلا باز می‌‌گردد؟

به دلیل دو جریان امن موجود در بازار شامل تضعیف سهام و کاهش ارزش دلار، طلا امروز افزایش می‌یابد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، اینطور به نظر می‌رسد که اگرچه طرفداران شمش استدلال می‌کنند که پوشش در برابر تورم بخشی ذاتی از جریان روزانه طلا است و فلز زرد هرگز واقعاً از این رابطه منحرف نشده است، اما فقط کسانی که طلا را نمی‌فهمند برعکس این را می‌گویند، منطق آنهاست.

قیمت طلا در روز سه‌شنبه برای دومین روز متوالی از سطح کلیدی 1800 دلار بالاتر رفت، زیرا فعالان بازار شرط می‌بندند که گزاره امن بازار در برابر داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده در روز چهارشنبه بدرخشد.

اقتصاددانان رشد 8.7 درصدی CPI را برای سال منتهی به جولای در مقابل افزایش 9.1 درصدی طی 12 ماه منتهی به ژوئن پیش بینی می‌کنند. اگر درست باشد، نشانه‌ای از این خواهد بود که تلاش‌های فدرال رزرو برای مبارزه با تورم شروع به کار کرده است.

با این حال، کاهش کمتر از نیم درصدی در تورم سالانه به سختی تفاوتی در آنچه فدرال رزرو برای آن می‌جنگد ایجاد می‌کند. بانک مرکزی، همانطور که همه کسانی که طلا معامله می‌کنند می‌دانند، می‌خواهد تورم را به هدف دیرینه خود یعنی 2 درصد در سال بازگرداند. یا 4.5 برابر کمتر از آنچه که CPI در ماه ژوئن بود.

در حالی که فدرال رزرو مایل است تا زمانی که به هدف تورمی برسد، نرخ‌ها را افزایش دهد، موقعیت‌های لانگ طلا همچنین بر روی پناهگاه امن بیشتری شرط‌بندی می‌کنند که به طور همزمان برای کسانی که می‌خواهند در برابر عدم قطعیت‌های اقتصادی محافظت کنند، در فلز زرد جریان دارد.

نرخ تورم

اد مویا، تحلیلگر پلتفرم معاملات آنلاین OANDA گفت: قیمت طلا در آستانه گزارش تورمی محوری که می‌تواند مقیاس انتظارات افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را تغییر دهد، در حال افزایش است.

«طلا امروز با هر دو جریان امن، تضعیف سهام و کاهش ارزش دلار افزایش می‌یابد. اگر تورم کمی بیشتر از حد انتظار کاهش یابد، طلا می‌تواند به سمت منطقه 1850 دلاری حرکت کند. ریسک‌های ژئوپلیتیکی همچنان بالا هستند و این می‌تواند تا پایان سال قیمت طلا را بالای 1800 دلار نگه دارد.»

قرارداد آتی طلا در کامکس نیویورک در دسامبر به 1812.30 دلار رسید که 7.10 دلار یا 0.4 درصد افزایش داشت. در جلسه قبل 14 دلار یا 0.8 درصد افزایش یافت.

قیمت نقدی شمش که توسط برخی از معامله‌گران بیشتر از معاملات آتی دنبال می‌شود، تا ساعت 3:50 عصر به وقت شرقی (19:50 GMT) به 1794.89 دلار رسید که 5.76 دلار یا 0.3 درصد افزایش داشت.

علی‌رغم عوامل موجود برای فدرال‌رزرو جنگ‌طلب‌تر، ابزار نظارت بر نرخ در بعدازظهر سه‌شنبه نشان داد که احتمال کاهش 46 درصدی بانک مرکزی برای افزایش 75 واحدی نرخ بهره برای ماه جولای در مقایسه با شرط روز دوشنبه برای 67 درصد کاهش یافته است.

جدای از CPI، ارقام شاخص قیمت تولیدکننده برای ماه جولای به همراه گزارش هفتگی مطالبات اولیه بیکاری در روز پنج‌شنبه منتشر خواهد شد، در حالی که شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان در روز جمعه منتشر خواهد شد.

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 19 مرداد 1401 ساعت 12:04
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین