خبر

پزو، مهجورتر از سایرین

پزو، مهجورتر از سایرین

در حالی که اکثر ارزهای منطقه‌ای کمی جلوتر از داده‌های کلیدی تورم حرکت می‌کنند، پزو فیلیپین بیشترین کاهش را در برابر دیگر ارزها داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، پزو فیلیپین در بین همتایان آسیایی خود بیشترین کاهش را داشت. پس از اینکه تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم این کشور کمتر از حد انتظار افزایش یافت، در حالی که اکثر ارزهای منطقه‌ای دیگر کمی جلوتر از داده‌های کلیدی تورم ایالات متحده حرکت کردند. 

از ساعت 2300، ET (0301 GMT)، USD/PHP در برابر دلار 0.4% کاهش یافت و به 55.585 رسید. داده‌های دولت نشان داد که اقتصاد فیلیپین در سه ماهه دوم 7.2 درصد رشد کرد که کمتر از انتظارات 8.6 درصدی تحلیلگران بود. اما این میزان هنوز در هدف رشد رسمی کشور بود.

اما یک قرائت پایین‌تر از حد انتظار ممکن است باعث شود که بانک مرکزی فیلیپین میزان افزایش نرخ بهره خود را در سال جاری کاهش دهد، زیرا این بانک در مبارزه با تورم سرسام‌آور مبارزه می‌کند.

داده‌های هفته گذشته نشان داد که تورم CPI فیلیپین در ماه جولای بیش از حد انتظار افزایش یافته است. ترکیبی از تورم شدید و افزایش نرخ بهره احتمالاً بر رشد اقتصادی در اقتصاد آسیای جنوب شرقی تأثیر می‌گذارد.

در میان سایر ارزهای آسیا-اقیانوسیه، یوان چین، ین ژاپن و دلار استرالیا به سختی 0.1 درصد در هر دو جهت در برابر دلار حرکت کردند.

یوان چین و ین ژاپن

شاخص دلار آمریکا در روز سه‌شنبه کاهش یافت، در حالی که قیمت‌های آتی شاخص دلار نیز کمی جلوتر از شاخص CPI در روز چهارشنبه حرکت کردند. تحلیلگران انتظار دارند که نسبت به نرخ 9.1 درصدی که در ژوئن مشاهده شد، نرخ سالانه 8.7 درصد کاهش یابد.

در حالی که این قرائت احتمالاً نشان می‌دهد که تورم ایالات متحده به اوج خود رسیده است، قیمت‌های مصرف کننده همچنان به بالاترین سطح خود در 40 سال گذشته خواهد بود.

با توجه به اینکه فدرال رزرو یک رویکرد مبتنی بر داده را جهت تعدیل نرخ بهره برای باقیمانده سال نشان داده است، احتمالاً این قرائت در نشست سپتامبر آنها نقش خواهد داشت. چندین مقام فدرال رزرو هفته گذشته هشدار داده بودند که برای مبارزه با تورم داغ ایالات متحده، سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر مورد نیاز است.

در آسیا، سرمایه‌گذاران همچنین به دنبال ارقام CPI چین در روز چهارشنبه خواهند بود تا تأثیر کامل قرنطینه‌های اخیر کووید 19 را بر اقتصاد بسنجند.

انتظار می‌رود که تورم قیمت مصرف‌کننده در دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه جولای اندکی افزایش یابد، در حالی که تورم قیمت تولیدکننده کاهش شدیدی را در پیش رو دارد.

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت 16:23
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین