خبر

پای ثابت تأثیرگذار بر طلا چیست؟

پای ثابت تأثیرگذار بر طلا چیست؟

قیمت طلا در حال حاضر در زیر 1800 دلار قرار دارد اما احساسات گسترده‌تر بازار و پویایی دلار همچنان بر روند قیمت آن تاثیر می‌گذارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا در حالی که در زیر مرز 1800 دلار قرار دارد و گاوها در حال تلاش برای به دست‌آوردن جایگاهی در میان جو محتاطانه بازار هستند، دارای جهت‌گیری واضحی نیست.

سرمایه‌گذاران از قرار دادن هر گونه شرط‌بندی موضعی بزرگ بر روی فلز زرد پیش از انتشار آمار تورم بسیار مهم ایالات متحده که این چهارشنبه منتشر می‌شود، خودداری می‌کنند. آمارهای مربوط به اشتغال آمریکا در روز جمعه گذشته، انتظارات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره را در ماه سپتامبر 75 واحد در ثانیه افزایش داد و باعث فروش شدید طلای بدون بهره شد.

بنابراین، داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده برای تصمیم‌گیری فدرال رزرو در مورد اندازه افزایش نرخ بعدی، بسیار حیاتی است و در نهایت جهت بعدی را برای طلا شکل می‌دهد.

داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده
انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف‌کننده سالانه ایالات متحده (CPI) در ماه جولای نشان دهد که تورم از 9.1 درصد در ژوئن به 8.7 درصد کاهش یافته است. انتظارات از نرخ تورم ملایم‌تر بر دلار آمریکا تأثیر منفی می‌گذارد و در عین حال احساسات اطراف فلز را تقویت می‌کند.

با این حال، به نظر می‌رسد صعود در فلز درخشان محدود شده است، زیرا بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده بازگشت مناسبی را نشان می‌دهد، حتی اگر تمایلات ریسک در معاملات روز سه شنبه اروپا در نقطه ضعیف‌تری باقی بماند.

با نگاهی به آینده، احساسات گسترده‌تر بازار و پویایی دلار همچنان بر فلز گرانبها تأثیر می‌گذارد، بدون اینکه داده‌های اقتصادی سطح بالای ایالات متحده در اواخر روز سه شنبه منتشر شود.

قیمت طلا: نمودار روزانه

نمودار روزانه قیمت طلا

از نظر فنی، به نظر می‌رسد هیچ چیز برای شمش تغییر نکرده است، حتی با وجود اینکه میانگین متحرک روزانه 50 شیب حیاتی را که اکنون در 1787 دلار است، دوباره به دست آورد.

عدم تداوم بالاتر از دومی، نزولی دوباره به سمت پایین‌ترین قیمت روز گذشته یعنی 1771 دلار ایجاد می‌کند که در زیر آن منطقه تقاضای 1765 دلاری وارد عمل می‌شود.

به نظر می‌رسد که این ریسک به سمت نزول منحرف می‌شود زیرا 100-DMA در حال بررسی 200-DMA برای شکستن پایین‌تر است که در صورت تحقق می‌تواند تلاقی خرسی را تأیید کند.

اما شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) بالاتر از خط وسط باقی می‌ماند و منافع صعودی XAU را همچنان پشتوانه نگه می‌دارد.

خریداران برای ادامه روند بهبودی، نیاز به پذیرش بالای 1800 دلار دارند.

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت 15:37
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین