خبر

امکان صعود قیمت فلو و تتا در هفته‌ جاری

امکان صعود قیمت فلو و تتا در هفته‌ جاری

اگر بیت کوین بتواند از سطح مقاومت سرسخت 24668 دلاری عبور کند، التکوین‌هایی نظیر فلو و تتا نیز می‌توانند رشد خوبی را تجربه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، معامله‌گران هم‌چنان شاهد وجود همبستگی تنگاتنگی بین بازارهای سهام و بازارهای ارزهای دیجیتال هستند؛ از این رو، با بهبود بازارهای سهام، به احتمال زیاد شاهد بهبود بازارهای کریپتو نیز خواهیم بود. منبع تحلیلی آن‌چین متریال اندیکاتورز در توییتی در 5 آگوست (14 مرداد) اعلام کرد، اگر قیمت بیت‌کوین (BTC) به بالای 25000 دلار برسد، تا رسیدن به محدوده‌ی 26000 تا 28000 دلار با مقاومت چندانی رو‌به‌رو نخواهد شد. 

اگر قیمت بیت کوین بتواند تا سطوح قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد، احتمال پیروی بسیاری از التکوین‌ها از پادشاه‌شان نیز وجود دارد. از جمله‌ی این التکوین‌ها که دارای چشم‌انداز صعودی مناسبی هستند، می‌توان به دو ارز دیجیتال فلو ((FLOW) و تتا (THETA) اشاره کرد. 

ارز دیجیتال فلو (FLOW) در یک محدوده‌ی معاملاتی فشرده‌ای قرار داشت و سپس در 4 آگوست (13 مرداد) دامنه‌ی حرکتی آن به سمت بالا افزایش یافت. این مسئله‌ی نشان‌دهنده‌ی افزایش فشار خرید در سطوح پایین قیمت و شروع یک حرکت صعودی جدید است.

نمودار روزانه قیمت فلو

معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند (خرس‌ها) تلاش می‌کنند حرکت صعودی فلو (FLOW) را در نزدیکی سطح 3.00 دلار متوقف کنند؛ ولی خبر خوب این است که گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) تسلیم نشده‌اند. این مسئله نشان می‌دهد معامله‌گران پس از مشاهده‌ی روند صعودی اخیر، عجله‌ای برای فروش و رسیدن به سود ندارند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه در قیمت 2.07 دلار در حال افزایش بوده و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه‌ی اشباع خرید قرار دارد؛ این مسئله نشان می‌دهد گاوها کنترل بازار را در دست دارند. اگر آن‌ها قیمت فلو (FLOW) را به بالای منطقه‌ی مقاومت 3.00 تا 3.30 دلار برسانند، این ارز دیجیتال می‌تواند مومنتوم بیش‌تری بگیرد و به سمت 4.60 دلار افزایش یابد.

نمودار 4 ساعته قیمت فلو

ارز دیجیتال فلو نتوانست از مقاومت پیش روی خود، در نزدیکی 3.00 دلار عبور کند، ولی در میانگین متحرک نمایی 20 روزه در نمودار 4 ساعته شاهد حمایت بود. اگر گاوها قیمت را به بالای 2.80 دلار برسانند، فلو (FLOW) می‌تواند مقاومت پیش روی خود را در 2.99 دلار دوباره تست کند. شکست این سطح مقاومت می‌تواند نشانه‌ی از سرگیری روند صعودی باشد.

از سوی دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، قیمت فلو (FLOW) ممکن است تا سطح 50% فیبوناچی اصلاحی 2.41 دلار و سپس به سطح 61.8% اصلاحی 2.27 دلار کاهش یابد. شکست قیمت به زیر این سطح می‌تواند خرس‌ها را قدرتمند ساخته و قیمت فلو (FLOW) را به 2.00 دلار کاهش دهد.

تتا نتورک (THETA) در 5 آگوست توانست مقاومت سرسخت پیش روی خود را در 1.55 دلار شکست داده و جایگاه خود را حفظ کند؛ این مسئله نشان می‌دهد اوضاع به نفع گاوها است. خرس‌ها در 6 آگوست (15 مرداد) سعی کردند قیمت را به زیر سطح بریک‌اوت برگردانند، ولی گاوها موضع خود را حفظ کردند.

نمودار روزانه قیمت تتا

میانگین متحرک نمایی 20 روزه در 1.39 دلار رو به افزایش است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده‌ی مثبت قرار دارد؛ به این ترتیب، گاوها قدرت بازار را در دست دارند. اگر آن‌ها قیمت را بالاتر از 1.65 دلار حفظ کنند، ارز دیجیتال تتا (THETA) می‌تواند روند صعودی جدیدی را به سمت هدف 2.10 دلار آغاز کند. گاوهادر این سطح ممکن است با چالش بزرگی رو‌به‌رو شوند، ولی اگر بتوانند از این مانع عبور کنند، تتا (THETA) می‌تواند قیمت خود را تا 2.60 دلار افزایش دهد.

خرس‌ها برای جلوگیری از این اتفاق، باید قیمت را به زیر 1.55 دلار بکشانند و در همان جا حفظ کنند. در این صورت، گاوها ممکن است غافلگیر شوند و قیمت تتا (THETA) تا سطح میانگین متحرک کاهش یابد.

نمودار 4 ساعته تتا

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که گاوها با کاهش قیمت تتا (THETA)، شروع به خرید کرده‌اند؛ این مسئله نشان‌دهند‌ی افزایش اعتماد معامله‌گران به بازار است. هر دو میانگین متحرک در نمودار 4 ساعته دارای شیب صعودی بوده و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در نزدیکی محدوده‌ی اشباع خرید قرار دارد؛ این مسئله نیز نشان می‌دهد که مسیر صعودی قیمت تتا (THETA) با کم‌ترین مقاومتی رو‌به‌رو است. اگر گاوها قیمت را در بالای 1.65 دلار حفظ کنند، احتمالا روند صعودی قیمت این ارز دیجیتال آغاز شود.

ولی شکستن و بسته شدن قیمت تتا (THETA) به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه نخستین نشانه‌ی نزولی خواهد بود. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت تتا (THETA) ممکن است تا میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه کاهش یابد. خرس‌ها باید قیمت را به زیر این سطح برسانند تا بتوانند روند صعودی را برای کوتاه مدت متوقف کنند.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت 15:23
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین