خبر

وضعیت حباب در بازار سکه؛ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

وضعیت حباب در بازار سکه؛ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

وضعیت حباب در بازار سکه امروز شنیه را در جدول زیر مشاهده کنید.

به گزارش نبض بازار، مقدار اختلاف قیمت خرید و فروش سکه با قیمت واقعی آن، حباب قیمت سکه نامیده می‌شود. در مواقعی که سکه حباب قیمت بالایی دارد، بهتر است از خرید سکه خودداری نمایید، زیرا با کاهش و از بین رفتن حباب، ارزش پول شما کاهش خواهد یافت.

با وجود خطرات حباب سنگین سکه، برخی از فعالان باور دارند که در شرایط کنونی فلز گرانبهای داخلی چندان توجهی به میزان حباب ندارد و بیشتر بر اساس انتظارات تورمی آتی مورد معامله قرار می‌گیرد.

اصولا حباب‌های قیمتی می‌توانند تمامی بازار‌ها را تحت تاثیر قرار دهند. بازار طلا جزء آن دسته از بازار‌هایی است که وجود حباب قیمتی در آن می‌تواند بسیار مشکل‌زا باشد. حباب‌های قیمتی موقتی هستند و قرار نیست برای همیشه ثابت بمانند. عوامل متعددی می‌توانند بر حباب طلا و سکه تاثیر بگذارند.

عوامل اقتصادی، افزایش و کاهش عرضه و تقاضا و عواملی این‌چنینی بر ساخت حباب‌های قیمتی تاثیرمی‌گذارند. از دیرباز سرمایه گذاری روی سکه و طلا همواره مورد استقبال ایرانیان بوده است. عواملی همانند ارزشمندی، نقدشوندگی و امکان تهیه بر اساس بودجه عواملی‌اند که در طول زمان طلا و سکه را ارزشمند نگه‌داشتند.

دلایل به وجود آمدن حباب قیمتی

اما چه عواملی باعث به وجود آمدن حباب قیمتی می‌شود؟ دلایلی که باعث می‌شود حباب قیمتی مثبت به وجود بیاید عبارتند از نقدینگی در بازار، دپو کردن و امیدوار بودن به افزایش قیمت و نایاب شدن یک محصول در بازار. اما دلایلی که باعث حباب قیمتی منفی می‌شود شامل تولید و موجودیت بیش از حد یک کالا و محصول در بازار.

حباب انواع سکه در معاملات امروز به شرح زیر است:

حباب سکه امامی ۱۶.۱۱۰.۰۰۰ ریال
حباب سکه بهار آزادی  ۸.۵۴۰.۰۰۰ ریال
حباب نیم سکه ۱۵.۷۴۰.۰۰۰ ریال
حباب ربع سکه ۱۸.۷۵۰.۰۰۰ ریال
حباب سکه گرمی ۱۴.۰۹۰.۰۰۰ ریال
منبع:
شنبه 15 مرداد 1401 ساعت 09:25
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین