خبر

نسل بعدی آیپد معمولی اپل ممکن است بدون جک صدا عرضه شود

نسل بعدی آیپد معمولی اپل ممکن است بدون جک صدا عرضه شود

اپل به تدریج جک هدفون را از کل سری آیفون‌ها و چندین آیپد مانند آیپد ایر، آیپد پرو و آیپد مینی حذف کرده و اکنون به نظر می‌رسد که این شرکت آماده حذف آن از آیپد معمولی است. با توجه به جدیدترین رندرهای منتشر شده از نسل بعدی آیپد معمولی اپل، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا در این تبلت هوشمند دیده نمی‌شود و این یعنی کاربران آیپدهای معمولی نیز باید با این درگاه بسیار پرکاربرد وداع کنند.

  • اپل به‌زودی تأمین‌کننده‌ی LCD دیگری را برای مک و آیپدهای جدید انتخاب می‌کند

طبق گزارش MySmartPrice، این رندرهای جدید توسط یک طراح کیس که روی لوازم جانبی آیپد نسل دهم کار می‌کند، تهیه شده است. طراحی این آیپد جدید از طراحی کلاسیک آیپد الگو گرفته که سال‌ها دست نخورده باقی مانده است. اپل در سال ۲۰۱۷ اندازه صفحه‌نمایش را اندکی افزایش داد و از لحاظ سخت‌افزاری نیز این محصول را بهبود بخشید، اما ظاهر آن کلی ثابت مانده است. به نظر می‌رسد که این روند رو به تغییر است، زیرا طبق تصاویر منتشر شده، آیپد جدید مانند آیفون‌های اخیر، آیپدها، مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی، ۱۶ اینچی و مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ از لبه‌های صاف بهره می‌برد.

منابع متعددی مانند ۹to5Mac و MacRumors در مورد این رندرها به تهیه گزارش پرداختند، اما از آن جا که این رندرها رسمی نیست شاید خیلی نتوان به صحت آن‌ها اطمینان کرد. روی پنل جلویی این تبلت جدید دکمه‌ی هوم نیز حفظ شده و این به این معنی است که همچنان حاشیه‌های زیادی اطراف نمایشگر آیپد جدید وجود خواهد داشت. MySmartPrice گزارش می‌دهد که صفحه‌نمایش آیپد جدید باید بزرگ‌تر از مدل ۱۰.۲ اینچی فعلی باشد و یک دوربین بازطراحی شده در پشت آیپد وجود دارد که یادآور ماژول دوربین آیفون X است. گفته می‌شود که نمایشگر نسل دهم آیپد معمولی یک پنل ۱۰.۵ اینچی خواهد بود.

  • اپل ممکن است عرضه‌‌ی سیستم‌عامل iPadOS 16 را به تأخیر بیندازد

آیپد اپلاین محصول جدید اپل همچنین ظاهراً به جای پورت لایتنینگ از پورت USB-C استفاده می‌کند. در رندرهای منتشر شده‌ی آیپد معمولی جدید اسپیکرهای چهارگانه دیده می‌شود که این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد. در حال حاضر تنها آیپد پرو با سیستم بلندگوهای چهارگانه در اختیار کاربران قرار گرفته و اگر این خبر صحت داشته باشد، آیپد جدید اپل می‌تواند در بخش صدا حداقل آیپد مینی و آیپد ایر را پشت سر بگذارد.

حذف جک ۳.۵ میلی‌متری صدا شاید خیلی برای کاربران این تبلت‌ها خبر خوبی نباشد، زیرا اکثر مشتریان این تبلت‌ اقتصادی معلمان و دانش‌آموزان هستند که از آن‌ در کلاس درس و اهداف آموزشی استفاده می‌کنند. اما اگر چنین اتفاقی نیز افتاد، کاربران می‌توانند از تبدیل پورت USB-C به جک ۳.۵ میلی‌متری به عنوان یکی از گزینه‌ها در دسترس بهره ببرند.

نسل دهم آیپد احتمالاً در پاییز امسال معرفی می‌شود، اگرچه مشخص نیست که آیا طراحی جدید آن نیز با قیمت اولیه بالاتر از ۳۲۹ دلار فعلی عرضه می‌شود یا خیر. اپل از چیپ A13 Bionic به‌عنوان مغز پردازشی آیپد نسل نهم استفاده کرده که همان تراشه‌ی به‌کار رفته در آیفون ۱۱ و نسل دوم آیفون SE است. اما گفته می‌شود که آیپد جدید اپل با چیپ A14 اجرا خواهد شد. این تراشه‌ی جدید نوید ۳۰ درصد کارآمدی بهتر نسبت به تراشه‌ی A13 فعلی را به کاربران می‌دهد. باید دید نسل دهم تبلت معمولی اپل از چه قابلیت‌ها و ارتقاء‌های سخت‌افزاری دیگری بهره می‌برد.

  • آیپدهای مجهز به نمایشگر OLED باریک‌تر، سبک‌تر و باکیفیت‌تر خواهند بود

منبع: TheVerge

منبع:
جمعه 14 مرداد 1401 ساعت 11:25
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین