خبر

انگشت تقصیر هک سولانا به سمت کیف‌های پول اسلوپ

انگشت تقصیر هک سولانا به سمت کیف‌های پول اسلوپ

این‌طور به نظر می‌رسد که شرکت ارائه‌دهنده‌ی کیف پول اسلوپ در هک اخیر کیف‌های پول‌ مبتنی بر شبکه‌‌ی سولانا مقصر باشد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، با فروکش کردن التهاب‌های ناشی از هک کیف‌های پول مبتنی بر اکوسیستم سولانا در روز گذشته، داده‌هایی به دست آمده‌اند که نشان می‌دهند شرکت ارائه‌دهنده‌ی کیف پول اسلوپ در این سوءاستفاده‌ی امنیتی تا حد زیادی مقصر است؛ بر اثر هک کیف‌های پول کابران در شبکه‌ی سولانا، ارزهای دیجیتال هزاران کاربر این شبکه به سرقت رفته است.

اسلوپ یک ارائه‌دهنده‌ی کیف پول وب-3 برای بلاک چین لایه‌ی 1 سولانا است. بنیاد سولانا در 3 آگوست (12 مرداد) از طریق حساب رسمی توییتر خود، انگشت تقصیر را به سمت شرکت اسلوپ گرفت و اظهار داشت «به نظر می‌رسد آدرس‌های هک‌شده به نوعی در برنامه‌های موبایلی کیف پول اسلوپ ایجاد، وارد یا استفاده شده‌اند.»

آناتولی یاکوونکو، یکی از بنیانگذاران سولانا، در حساب شخصی خود در توییتر، کیف‌های پول اسلوپ را در عملیات هک روز گذشته مقصر دانسته است. وی به کاربران توصیه کرد که در اسرع وقت عبارت بازیابی (seed phrase) خود را از منبعی غیر از اسلوپ بازسازی کنند. هم‌چنین، وی خطاب به یکی از قربانیان هک روز گذشته گفت: «دارایی خود را از کیف پول گرم به کیف پول سرد انتقال دهید.»

هک سولانا

اخبار مربوط به سوءاستفاده‌ از کیف‌های پول مبتنی بر سولانا برای نخستین بار در 2 آگوست (11 مرداد) گزارش شدند. سپس، به تدریج بسیاری از کاربران شبکه‌ی سولانا اعلام کردند که مقادیر زیادی از ارز دیجیتال سولانا (SOL) و سایر توکن‌ها از کیف‌های پول‌شان به سرقت رفته است. تخمین زده می‌شود که تقریبا به ارزش 8 میلیون دلار ارز دیجیتال از نزدیک به 8000 کیف پول سرقت شده باشد.

بنیاد سولانا پس از انجام تحقیقات متوجه شد، کلیدهای خصوصی هر یک از کیف‌های پولی که در این هک گسترده در معرض خطر قرار گرفتند، «به طور ناخواسته به اپلیکیشنی نظیر اسلوپ منتقل شده‌اند.»

این بنیاد اعلام کرد هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد پروتکل سولانا یا ارز دیجیتال آن در معرض خطر حمله‌ی هکرها قرار گرفته باشد.

به گفته‌ی آستین فدورا، مدیر ارتباطات بنیاد سولانا، با‌ این‌که 60 درصد از قربانیان این حمله از کاربران فانتوم هستند، این افراد عبارت بازیابی خود را در سیستم فانتوم تولید نکرده بودند.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
پنجشنبه 13 مرداد 1401 ساعت 10:49
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین