خبر

دردسر صرافی کراکن به دلیل ارائه خدمات به ایرانی‌ها

دردسر صرافی کراکن به دلیل ارائه خدمات به ایرانی‌ها

صرافی کراکن به دلیل نقض تحریم‌های ایالات متحده و ارائه‌ی خدمات به کاربران کشورهای تحت تحریم‌‌ نظیر ایران مورد تحقیق قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین کورا، بر اساس یافته‌های نیویورک تایمز، کراکن، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال که در کشور آمریکا فعالیت می‌کند، به دلیل نقض تحریم‌های ایالات متحده و ارائه‌ی خدماتی نظیر امکان خرید و فروش توکن‌های دیجیتال به کاربران برخی از کشورها که مورد تحریم‌های ظالمانه‌ی آمریکا هستند، تحت تحقیقات فدرال قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در حال بررسی این مسئله است که آیا صرافی کراکن به کاربران ایرانی و برخی دیگر از کشورهای تحت تحریم اجازه‌ی داد و ستد توکن‌های دیجیتال را داده است یا خیر.

ایالات متحده در سال 1979 ممنوعیت‌هایی را برای صادرات کالا یا ارائه‌ی خدمات به برخی افراد یا نهادها در ایران اعمال کرد. تحریم یکی از ابزارهای ظالمانه‌ای است که ایالات متحده برای تغییر رفتار کشورهایی که آن‌ها را دوست خود نمی‌داند، مورد استفاده قرار می‌دهد.

بر اساس اطلاعاتی که جسی پاول، مدیر عامل کراکن، در خصوص موقعیت جغرافیایی کاربران این صرافی ارائه کرده است، صرافی کراکن دارای 1522 کاربر از ایران، 149 کاربر از سوریه و 83 کاربر از کوبا است. صرافی کراکن برجسته‌ترین شرکت فعال در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده است که احتمالا به خاطر ارائه‌ی خدمات به کاربران کشورهای تحت تحریم، با اقدامات اجرایی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (OFAC) مواجه خواهد شد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا

صرافی کراکن پیش‌تر نیز از سوی کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) دچار چالش شده بود؛ این صرافی در نهایت، به اتهام انجام خدمات تجاری ممنوعه به پرداخت جریمه‌ی 1.25 میلیون دلاری محکوم شد.

دولت ایالات متحده اخیرا شرکت‌های فعال در حوزه‌ی کریپتو را به طور فزاینده‌ای تحت فشار گذشته است. تتر، شرکت ارائه‌دهنده‌ی استیبل کوین تتر (USDT)، به دلیل تحریف داده‌ها در مورد ذخایر دارایی‌های خود در سال گذشته جریمه شد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا در سال گذشته پلتفرم بیت پی را نیز بیش از 500000 دلار جریمه کرد. شرکت بیت گو، ارائه‌دهنده‌ی کیف پول دیجیتال، نیز در سال 2020، به دلیل نقض تحریم‌ها، 98000 دلار جریمه شد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت 16:22
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین