خبر

تثبیت قیمت اتریوم با کاهش هیجان‌ پروژه‌ی ادغام

تثبیت قیمت اتریوم با کاهش هیجان‌ پروژه‌ی ادغام

تحلیلگری به نام مارکوس تیلن معتقد است که اتریوم می‌تواند به سمت مرحله تثبیت قیمت پیش رود و باید در مورد آن احتیاط به خرج داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت مدیریت دارایی IDEG معتقد است، اتریوم (ETH) پس از افزایش قیمت در هفته‌ی گذشته، احتمالا در مرحله‌ی تثبیت قیمت قرار بگیرد.

مارکوس تیلن، در گزارشی که روز دوشنبه در اختیار کوین تلگراف قرار داد، نوشته است: «همان‌طور که شش هفته‌ی پیش قیمت‌های اتریوم را صعودی پیش‌بینی می‌کردم، اکنون احساس می‌کنم باید نگاه محتاطانه‌تری نسبت به آن داشته باشم.»

این پیش‌بینی بر اساس عوامل کلان اقتصادی و تحلیل قیمت این رز دیجیتال بیان شده است؛ بر اساس نوشته‌های مارکوس تیلن، فدرال رزرو هم‌چنان به سیاست‌های سختگیرانه‌ی خود ادامه می‌دهد. این سیاست‌ها باعث تخلیه‌ی نقدینگی می‌شوند؛ در همین حال، قیمت اتریوم (ETH) در سطح 1800 دلار به یک مقاومت تکنیکال نیز رسیده است.

وی خاطرنشان کرد که این اتفاقات در شرایطی رخ داده‌اند که اتریوم شاهد کاهش 47 درصدی درآمد و کاهش ارزش کل قفل‌شده (TVL) خود بوده است؛ هم‌چنین، ارزش بازار استیبل کوین‌ها نیز کاهش یافته است - یو‌اس‌دی کوین (USDC) در هفته‌ی گذشته 1.1 میلیارد دلار خروج سرمایه را تجربه کرده است.

مارکوس تیلن خاطرنشان کرد که افزایش قیمت اخیر دارای پشتوانه‌های بنیادی نبوده‌ است.

تیلن هم‌چنین معتقد است که هیجان‌ها و تبلیغات مربوط به پروژه‌ی ادغام اتریوم اکنون در حال فروکش هستند؛ این مسئله را می‌توان توسط داده‌های مربوط به جستجوهای اخیر در گوگل مشاهده کرد.

نتایج گوگل ترندز از جستجوی عبارت پروژه‌ی ادغام

به اعتقاد تیلن، فروکش کردن این هیجان‌ها نشان می‌دهد اتریوم پیش از تکمیل پروژه‌ی ادغام در 19 سپتامبر (28 شهریور)، دچار تثبیت قیمت خواهد شد. ولی وی اضافه کرد که این اتفاق ممکن است شرایط را برای افزایش فرصت‌های خرید هموارتر کند.

وی هم‌چنین در مورد ارتباط جالب بین قیمت اتریوم و داده‌های گوگل ترندز در مورد میزان جستجوی عبارت Ethereum Merge (ادغام اتریوم)، گفت:

«این یک شاخص خوب برای ارزیابی میزان احساسات و علاقه‌ی کاربران به پروژه‌ی ادغام است، ولی در نهایت این ارتباط از بین می‌رود و کاملا بی‌ربط می‌شود. با وجود این، از همین ارتباط ممکن است به بینش‌هایی در مورد زمان‌بندی تغییر قیمت فعلی اتریوم در روزهای منتهی به پروژه‌ی ادغام دست یابیم.»

اتریوم (ETH) در حال حاضر 1587 دلار قیمت دارد؛ قیمت این ارز دیجیتال ظرف 24 ساعت گذشته 6.24 درصد کاهش یافته است.

نمودار قیمت اتریوم

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 16:49
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین