خبر

افزایش عرضه‌ی تتر پس از سه ماه کاهش

افزایش عرضه‌ی تتر پس از سه ماه کاهش

موتورهای چاپگر تتر دوباره روشن شده‌اند، و عرضه‌ی در گردش USDT افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، بزرگ‌ترین استیبل کوین جهان، تتر (USDT)، پس از تقریبا سه ماه کاهش، سرانجام عرضه‌ی در گردش خود را افزایش داده است؛ این مسئله می‌تواند نشانه‌ای از این حقیقت باشد که بازارهای کریپتو به آرامی در حال بهبود هستند.

بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، اولین عرضه‌ی تتر پس از تقریبا سه ماه کاهش، سرانجام در روز جمعه انجام شد؛ سه مورد دیگر نیز وجود داشته است که آخرین آن‌ها امروز (سه‌شنبه 11 مرداد) اتفاق افتاد. با وجود این، میزان تزریق تتر (USDT) در بازار اندک بوده و ارزش بازار تتر را تنها 0.7٪ یا کم‌تر از 500 میلیون دلار افزایش داده است.

نمودار ارزش بازار تتر

بر اساس گزارش شفافیت تتر، در حال حاضر 66.3 میلیارد تتر (USDT) در گردش است. این رقم سهم کل بازار این استیبل کوین را به حدود 43 درصد می‌رساند.

عرضه‌ی تتر در اوایل ماه می به بالاترین حد خود رسید - در آن زمان، میزان عرضه‌ی در گردش تتر از مرز 83 میلیارد عبور کرد. فروپاشی اکوسیستم ترا، بحرانی شدن وضعیت بازار کریپتو و تبدیل ارزهای دیجیتال به ارز فیات در مقادیر بزرگ این شرکت را مجبور به کاهش عرضه‌ی در گردش تتر کردند. به این ترتیب، عرضه‌ی در گردش تتر در اواخر جولای 21 درصد کاهش یافت و به کم‌ترین میزان یعنی 65.8 میلیارد رسید.

این اتفاق شرکت رقیب تتر‌، یعنی سرکل، را قادر ساخت تا سهم بازار استیبل کوین خود - یعنی یو‌اس‌دی کوین (USDC) - را افزایش دهد؛ اکنون، یو‌اس‌دی کوین با ارزش بازار 54.5 میلیارد دلار، 36 درصد از بازار را در اختیار دارد. طبق گزارش کوین تلگراف در ماه گذشته، حجم یو‌اس‌دی‌ کوین (USDC) در اتریوم برای مدتی جایگاه تتر را متزلزل کرد؛ یو‌اس‌دی کوین به عنوان استیبل کوین شماره‌ی 2 بازار هم‌چنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

در آخر هفته‌ی گذشته، چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس، در مورد تعداد استیبل کوین‌هایی که آماده‌ی ورود مجدد به بازار هستند، گفت:

«3 کوین از 10 کوین برتر بازار، استیبل کوین هستند؛ این یعنی مقدار زیادی ارز فیات در حاشیه‌ بوده و آماده‌ی بازگشت است. اگر مردم بخواهند از بازار کریپتو خارج شوند، بیش‌تر آن‌ها استیبل کوین‌های خود را نگه نخواهند داشت.»

استیبل کوین‌ها در حال حاضر 13.6 درصد از کل سرمایه‌ی بازار کریپتو را تشکیل می‌دهند؛ این رقم در حال نزدیک شدن به بالاترین سطح تاریخی خود است.

بحران اقتصادی و افزایش هزینه‌های زندگی ناشی از تورم فزاینده‌ی جهانی باعث توقف سرمایه‌گذاری‌ها و معاملات در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال شده‌اند. با وجود این، افرادی که در کشورهایی با تورم شدید زندگی می‌کنند - مانند آرژانتین - از استیبل کوین‌های دلاری ایالات متحده به عنوان پوششی در برابر کاهش ارزش پولی خود استفاده می‌کنند. 

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 13:50
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین