خبر

راه‌اندازی نخستین خودپرداز متاورس توسط دیسنترالند

راه‌اندازی نخستین خودپرداز متاورس توسط دیسنترالند

در روز سه‌شنبه 2 آگوست (11 مرداد)، قرار است نخستین دستگاه خودپرداز متاورسی جهان بر روی پلتفرم دیسنترالند راه‌اندازی شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از دیلی کوین، امروز سه‌شنبه، دوم آگوست (11 مرداد)، قرار است اولین دستگاه خودپرداز متاورسی جهان با مشارکت درگاه پرداخت ترنسک و استودیوی متاورس آرچیتکتس در پلتفرم دیسنترالند راه‌اندازی شود. کاربران متاورس این شانس را خواهند داشت که در مراسم افتتاحیه‌ و روند راه‌اندازی آن طی ده روز آینده شرکت کنند.

دستگاه‌های خودپرداز کریپتو در متاورس

دستگاه خودپرداز ترنسک (Transak) به کاربران امکان می‌دهد تا ارز دیجیتال بومی دیسنترالند (MANA) یا هر ارز دیجیتال دیگری را با استفاده از ارز فیات (پول‌های رایج) مستقیما از درون متاورس خریداری کنند.

به گفته‌ی سازندگان‌ این دستگاه خودپرداز، آن‌ها قصد دارند با شبیه‌سازی شیوه‌ی استفاده از دستگاه خودپرداز در دنیای واقعی، انجام تراکنش‌های مالی را در وب 3.0 و فضای متاورس برای کاربران تسهیل کنند. این سیستم که توسط شرکت ترنسک توسعه داده شده است، شرایط را برای ایجاد یک درگاه پرداخت ارز فیات به کریپتو فراهم می‌کند.

تیم پشتیبانی این پروژه امیدوار است که این امکان بتواند نرخ مبادلات را در فروشگاه‌های متاورس افزایش داده، و میزان آگاهی و دانش مورد نیاز را برای فعالیت در دیسنترالند بیش‌تر کند.

در طول جلسه‌ی معرفی این فناوری جدید، سازندگان آن توضیح خواهند داد که چگونه صاحبان املاک در متاورس می‌توانند از این دستگاه خودپرداز برای کسب درآمد از املاک دیجیتال خود بهره ببرند.

متاورس

بانک‌ها نیز به متاورس پیوسته‌اند

بانک‌های بزرگ و پیشرو در سراسر جهان، با درک پتانسیل‌های شگفت‌انگیز موجود در متاورس، وقت را از دست نداده و وارد این نوآوری تحول‌آفرین شده‌اند. غول بانکی بین المللی اچ‌اس‌بی‌سی و پلتفرم بازی مجازی سندباکس در 16 مارس (25 اسفند 1400) ورود خود را به این دنیای شگفت‌انگیز اعلام کردند؛ غول بانکی جی‌.پی مورگان نیز اولین سالن متاورسی خود را در ابتدای سال 2022 در دیسنترالند راه‌اندازی کرد.

جی پی مورگان با انتشار اوراق سفیدی که نشان‌دهنده‌ی فرصت‌های بالقوه برای توسعه‌ی متاورس است، حضور خود را در املاک و مستغلات مجازی متاورس اعلام کرد. به ادعای مدیران این بانک پیشرو، بازار متاورس در نهایت می‌تواند یک تریلیون دلار درآمد سالانه ایجاد کند.

ورود بانک‌ها به متاورس پدیده‌ای است که حقیقتا با رونق املاک دیجیتال همراه بوده است. با این حال، این بازار هنوز بسیار جوان است و در مرحله‌ی توسعه‌ی اولیه قرار دارد.

املاک و مستغلات در دنیای مجازی، که به عنوان متاورس شناخته می‌شود، در شرایط خاصی می‌توانند میلیون‌ها دلار سود داشته باشند. با وجود این، حتی حامیان این پروژه نیز در مورد ریسک‌های ناشی از این سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهند؛ زیرا پیش‌بینی دقیق نحوه‌ی توسعه یا میزان پذیرش عمومی متاورس در آینده‌ی نزدیک تقریبا غیرممکن است.

تخمین زده می‌شود که ارزش بازار متاورس تا سال 2030 به 947.118 میلیارد دلار برسد.

انتظار می‌رود ارزش بازار املاک مجازی بین سال‌های 2022 تا 2026 به میزان 5.37 میلیارد دلار افزایش یابد. تاکنون، 1.9 میلیارد دلار زمین در 10 پلتفرم برتر دنیای مجازی فروخته شده است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 11:03
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین