خبر

طلا در توقف اجباری

طلا در توقف اجباری

قیمت طلا از بالاترین سطح خود 1768 دلار کاهش یافت و هفته‌ی بدی را آغاز کرد؛ گرچه دلار این عقبگرد را محدود می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز قیمت طلا هفته جدیدی را با شرایط اشتباه آغاز می‌کند و از بالاترین سطح سه هفته اخیر 1768 دلار که جمعه گذشته به آن رسیده بود کاهش یافت. با انجام این کار، این فلز درخشان یک روند صعودی سه روزه را تجربه می‌کند، زیرا گاوها قبل از سرگیری صعود بعدی به سمت مرز 1800 دلار، نفسی می‌کشند. با فروکش‌کردن گرد و غبار بر روی رویداد کمتر جنگ‌طلبانه فدرال رزرو، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده بازگشت مناسبی را تجربه می‌کند و نرخ‌های معیار 10 ساله از پایین‌ترین سطح چهار ماهه خود بازگشته است. بنابراین، طلای بی‌بازده به دلیل عقب‌نشینی نرخ‌های آمریکا با باد مخالف روبرو می‌شود، هرچند که دلار به طور کلی ضعیف‌تر این عقب‌نشینی را محدود می‌کند.

بازارها با احتیاط خوشبینانه به سمت هفته مهم حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) حرکت می‌کنند، در پی انتظارات کم عمق فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره پس از انقباض 0.9 درصدی اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم 2022. PMI های تولیدی چینی ضعیف نیز احساسات سرمایه‌گذاران را تضعیف کردند. در روز دوشنبه، همه نگاه‌ها به PMI تولید ISM ایالات متحده است که انتظار می‌رود در جولای در مقابل 53.0 به 52.0 کاهش یابد. مؤلفه قیمت‌های پرداختی تولید ISM ایالات متحده نیز به دقت دنبال خواهد شد. با این حال، ریسک اصلی رویداد این هفته همچنان NFP ایالات متحده است در حالی که Fedspeak نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دلار و طلا

روز جمعه، فلز زرد شتاب بهبود خود را افزایش داد و با سرمایه‌گذاری بر فروش دلار آمریکا و بازدهی، به بالاترین سطح از اوایل جولای رسید. فدرال رزرو در نشست سیاستی خود در ماه ژوئیه راهنمایی‌های رو به جلو خود را کنار گذاشت و رویکرد جلسه به جلسه را برای عادی‌سازی اتخاذ کرد. این امر باعث کاهش شدید انتظارات فدرال رزرو جهت افزایش نرخ بهره برای نشست سپتامبر شد، به طوری که داده‌های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در روز پنج‌شنبه زنگ‌های رکود را هشدار داد. اختلاف سیاست بین فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی اندکی کاهش یافت که به اصلاح ارزش دلار افزود. محو‌شدن انتظارات افزایش تهاجمی نرخ بهره و درآمدهای خوش‌بینانه فناوری ایالات متحده منجر به خوش‌بینی بازار می‌شود و به‌دنبال سرمایه‌های امن است.

چشم‌انداز فنی قیمت طلا: نمودار روزانه

نمودار روزانه طلا
قیمت طلا در نهایت در روز پنج‌شنبه بالاتر از میانگین نزولی 21 روزه (DMA) بسته شد و در عین حال شکست محکمی بالاتر از مانع خط روند نزولی هفت هفته ای در 1749 دلار داشت.

شکست صعودی درها را به سوی 1800 دلار باز کرد، اما گاوها باید جای پای محکمی بالاتر از 1773 دلار در 6 ژوئیه پیدا کنند تا سودهای بازیابی اضافی را آزاد کنند.

توقف بعدی برای خریداران در 50-DMA نزولی در 1795 دلار مشاهده می‌شود که بالاتر از آن مقاومت خط روند افقی در 1810 دلار به کار می‌رود.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) در حالی که هنوز بالاتر از خط وسط قرار گرفته به سمت جنوب است و گاوها را امیدوار نگه می‌دارد.
قیمت طلا در نهایت در روز پنج‌شنبه بالاتر از میانگین نزولی 21 روزه (DMA) بسته شد و در عین حال شکست محکمی بالاتر از مانع خط روند نزولی هفت هفته‌ای در 1749 دلار داشت.

شکست صعودی درها را به سوی 1800 دلار باز کرد، اما گاوها باید جای پای محکمی بالاتر از 1773 دلار در 6 ژوئیه پیدا کنند تا سودهای بازیابی اضافی را آزاد کنند.

توقف بعدی برای خریداران در نزولی 50-DMA در 1795 دلار مشاهده می‌شود که بالاتر از آن مقاومت خط روند افقی در 1810 دلار به کار می‌رود.

اگر عقب نشینی بخار جمع کند، حمایت تبدیل‌شده به خط روند نزولی قبلی که اکنون در 1741 دلار است، اولین سقف نزولی خواهد بود.

21-DMA نزولی در 1735 دلار تعهدات صعودی را به چالش خواهد کشید. در جنوب، 1730 دلار، سطحی است که برای فروشندگان قابل شکست است.

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 10 مرداد 1401 ساعت 10:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین