خبر
 

رنگ های خیال انگیز باورنکردنی

كيفيت سنگ‌هاي الماس، به درجة رنگ آن‌ها بستگي دارد. الماس‌هاي صورتي در رديف نادرترين نمونه‌هاي كم‌نظير به‌شمار مي‌آيند.

الماس‌ها داراي رنگ‌هاي ديگري مانند آبي، زرشكي و قرمز نيز هستند، اما در مقايسه با الماس‌هاي زرد و نارنجي و قهوه‌اي، نمونة صورتي، كمياب و باارزش محسوب مي‌شود.

تعداد كثيري از جواهرفروشان و مشتريان، غرق تبليغاتي شده‌اند كه آنان را مجبور مي‌كند تا در پي‌يافتن الماس‌هاي بي‌رنگ يا كم‌رنگ باشند. الماس‌هاي طبيعي مي‌توانند، تمامي رنگ‌هاي موجود در رنگين‌كمان را دارا باشند.
كمياب بودن و قيمت بالاي الماس‌هاي رنگي سبب شده كه تعداد متقاضيان آن‌ها نسبت به الماس‌هاي كم‌رنگ يا بي‌رنگ برابري نداشته باشد. الماس‌هاي افسانه‌اي رنگي، سنگ‌هاي گرانبها و باشكوهي هستند كه توجه خريداران را به خود جلب مي‌كند.

تاريخچهHistory & romance 
الماس‌هاي صورتي حداقل از چهار منطقه به‌دست مي‌آيند: هند، آفريقاي جنوبي، برزيل و استراليا.
امروز به دليل ذخاير باور نكردني معدن آرگيليArgyle  اين نوع الماس به "الماس گرانبها" شهرت دارد.
از نظر تاريخي مهم‌ترين الماس صورتي "آگرا "Agra است. سنگي گرانبها و هندي كه به گفته مورخان، قدمت آن به اواخر سال 1400 مي‌رسد و وزن آن 15/ 28 قيراط است.

كيفيتQualities
در بحث كيفيت الماس معمولا چهار ويژگي (وزن، قيراط، شفافيت، تراش و رنگ) در نظر گرفته مي‌شود. در رابطه با الماس‌هاي صورتي، "رنگ" مهم‌ترين ويژگي است كه مورد توجة خريدار قرار مي‌گيرند. تراش و وزن، در دومين مرحله جاي مي‌گيرد. تراش به‌طرز مؤثري مي‌تواند رنگ طبيعي بدنه الماس را تغيير داده و به آن رنگ ديگري بدهد. تراش نيز روي وزن تاثير مي‌گذارد. اگرچه قيمت الماس در هر قيراط تعيين مي‌شوند، اما وزن تاثيري روي رنگ ندارد.
از آن‌جا كه الماس‌هاي بزرگ‌تر، كمياب‌تر و مهم‌تر محسوب مي‌شوند، تعيين وزن براساس قيراط و تراش نيز از اهميت و ارزش يكساني برخوردار است، شفافيت عامل كم‌اهميت‌تري محسوب مي‌شود. تنها اجزاي قابل مشاهده مي‌تواند از ارزش ظاهري وكلي سنگ كم كند و يا بر زيبايي و قابليت فروش آن تاثير گذارد. رنگ الماس‌هاي صورتي، به‌ميزان رنگ‌دانه‌هاي صورتي موجود در جواهر بستگي دارد. هر چقدر اين ذرات داراي رنگ بيش‌تري باشند، پررنگ‌تر نشان داده‌مي‌شود. به‌هرحال اين اجزا بر درجة شفافيت تاثير مي‌گذارند. بنابراين يافتن الماس صورتي كاملا شفاف و بدون خدشه بسيار مشكل است.

تنوع رنگColor Variation
رنگ صورتي مي‌تواند تحت تاثير چهار رنگ ديگر (نارنجي، قرمز، زرشكي، قهوه‌اي و خاكستري) باشد. در حقيقت، به‌علت منحصر به‌فرد بودن هريك از عوامل تعديل كننده، اصليت بسياري از الماس‌هاي صورتي را مي‌توان باتوجه به دوام و تغيير درجه رنگ صورتي محاسبه كرد. براي مثال، اكثر الماس‌هاي صورتي روشن يا متمايل به نارنجي به آفريقاي جنوبي تعلق دارد و بيش‌تر الماس‌هاي صورتي مايل به زرشكي تيره، خاص استرالياست و برزيل در مرحلة بعدي قرار دارد.
ميزان درجه‌بندي رنگ (براساس نظريه مؤسسه گوهرشناسي جواهرات آمريكا) از صورتي كم‌رنگ آغاز مي‌شود. اين رنگ در قسمت پاويليونPavilion  و از نماي بالاFace up آشكار نيست. رنگ بعدي در مقياس مزبور، صورتي بسيار كم‌رنگ است و رنگ اين سنگ‌ها از نماي بالا مشاهده مي‌شود. بقيه درجات سنگ‌ها شامل رنگ‌هاي فانتزي مي‌شوند كه از بالا قابل مشاهده‌اند و شامل صورتي روشنFancy Light Pink ، صورتي فانتزيFancy Pink ، صورتي پررنگFancy Intense Pink ، صورتي كم‌رنگ Fancy Vivid Pink ، صورتي تيره Fancy Deep Pink و صورتي سير Fancy Dark Pink مي‌شوند. تمام رنگ‌هاي ذكر شده مي‌توانند توسط رنگ‌هاي ثانويه‌اي مانند نارنجي، قهوه‌اي، زرشكي يا خاكستري تغيير كنند.

افزايش و بهبود شرايط كيفي Enhancement
پرتو افكني شيوه رايجي براي الماس صورتي است، اما از آن‌جا كه الماس‌هاي معدودي را مي‌توان از اين روش صورتي كرد، حتي رنگ صورتي حاصل از پرتو افكني نيز كمياب است، در آينده نزديك اين امكان وجود دارد كه به كمك الماس‌هاي قهوه‌اي روشن و با به‌كاربردن فشار و درجه حرارت بالا، الماس‌هاي صورتي به‌وجود آيد. در حال حاضر آزمايش HPHTتعداد معدودي از اين سنگ‌ها توليد كرده‌است.

دقت در نگهداري و پاكسازي Care & Cleaning 
الماس‌هاي صورتي مانند ديگر نمونه‌هاي الماس، در مقابل انواع فرسايش و خرابي، پاكسازي با دستگاه اولتراسونيكUltrasonic cleaning  و يا دستگاه بخار Steam cleaningمي‌توانند مقاومت كنند. اما باتوجه به ارزش آن‌ها، احتياط بيش‌تري در انجام اين امور لازم است.

تعمير و نصب Bench repaire & setting
هميشه الماس‌هاي مورد نظر را قبل از نزديكي به آتش تميز كنيد. الماس‌ها داراي مقاومت زيادي در برابر حرارت هستند، اما اگر فردي الماس را در دست بگيرد و اثر چربي طبيعي پوست فرد بر سنگ باقي ‌بماند، در اثر حرارت، سطح الماس سوزانده مي‌شود. علايم سوختگي فقط توسط يك تراش‌دهندة ماهر الماس مي‌تواند از بين رود.

رنگ‌های خیال‌انگیز باور نکردنی
  هنرپیشه آمریکایی "بن افلک  "Ben Affleckحلقه1 /6 قیراطی الماس صورتی، را برای نامزد سابقش "جنیفر "Jennifer از "هاری وینستون Harry Winston" خریداری کرده بود.
با وجود آن که این ازدواج صورت نگرفت و در نهایت حلقه به جواهر فروش جهت فروش مجدد بازگردانيده شد خريد مشهور حلقه الماس صورتي‌رنگ، نظر بسياري را معطوف به خود كرد و از آن زمان به بعد الماس‌های صورتی شهرت بسزایی یافتند.

اما امروز این نوع الماس، صرف نظر از عناوین مختلف آن از جمله "رز صورتی" " شکوفه هلو" یا حتی "هلیوتروپ "Heliotrope به علت نگرانی در مقایسه با نمونه‌های بی‌رنگ یا سفید بسیار کمیاب به شمار می‌آید. به طوری که حتی جواهر فروشان آن را به میزان اندک نیز در اختیار ندارند. پس چه باید کرد؟ مشتری الماس طبیعی را می‌خرد که طی مراحلی پیچیده رنگ آمیزی ساده، قیمتی را در حد توان خود بابت آن می‌پردازد (به گفته الماس‌شناس نیویورکی "گابی وارود "gaby Varode مدیر شرکت الماس‌های طبیعی(.
مشتریان خرده فروشی همواره جویای رنگ‌های دیگر الماس می‌شوند و من نیز بارها به آن ها می‌گفتم که این نوع الماس‌ها بسیار نادر و گران قیمت هستند. اما زمانی که به شهرت الماس صورتی پی بردم به یافتن تکنولوژی که بتواند الماس‌های بی‌رنگ را در قالب رنگ‌های متنوع جلوه‌گر كند، علاقمند شدم، از اینرو به مشتریانم پیشنهاد چنین طرحی را دادم تا بتوانند بر وسعت قلمرو الماس‌هایشان افزوده و تجارت خود را در این زمینه وسعت بدهند، همچنین همراه با فروش الماس گواهینامه‌ای دال بر اصل بودن الماس و درجه آن ارايه می‌كردیم و برای پاکسازی آن نیز شرکت محلول پاک‌کننده‌ای را ارايه مي‌كرد. کاربرد تکنولوژی مزبور طی مراحل AVC (ارزش افزوده حاصل از رنگ) سبب عرضه الماس‌های رنگی بسیار مرغوبی می‌شد. شرکت نیز در زمینه انتخاب الماس برای  رنگ آمیزی دقت فراوانی داشت.



راه‌حلی مناسب و قابل اجرا 
شرکت همچنین یک رشته حلقه، گوشواره و آویز عرضه می‌كند توليد الماس‌های رنگی خیال‌برانگیز و رؤیایی دسترسی به جواهرات مزین به الماس‌های صورتی را امکان‌پذیر كرده است.
هم اکنون، این جواهرات از دفتر "وارود "Varode واقع در نیویورک توزیع می‌شوند. شرکت او با طراحان و تولیدکنندگان جواهر همکاری نزدیکی دارد. او می‌گوید: « ما مراحل تولید را کاملاً تحت نظارت داریم تا محصولی با کیفیتی فوق العاده عرضه شود.»
در بازار کنونی الماس و با توجه به نگرانی‌های موجود در امر الماس‌های تقلبی و وجود الماس‌های بی‌رنگ بدون گواهینامه، ما از الماس‌های خود به علت اعتبار و داشتن شناسنامه چه به صورت جداگانه و یا در قالب جواهر دفاع می‌کنیم و آن را مطابق با راهنمای کمیسیون تجاری فدرال (FTC) می‌كنيم.

صورتی، سمبل زندگی و ثروت
برای سال دوم "چانل جوالری "Chanel Joaillerie کلکسیون "پریوی "Privee را معرفی خواهد کرد. سمبل‌ها، ساخت در طرح‌های مورد نظر "کوکو Coco" از یک ستاره گرفته تا گل کاملیا همگی جدید به نظر می‌رسند که در قالب سبک چانل عرضه شده‌اند. سفایر، یا قوت، زمرد، الماس و مرواریدها از جمله گوهرهای ذی قیمتی هستند که همواره در ساخت جواهرات مد نظر بوده‌اند، بطوری که بخشی از تاریخ طرح‌های جذاب و چشمگیر و مدرن و جدید را به خود اختصاص داده‌اند. در نمایشگاه کنونی، ساعت جواهرنشان مزبور به نام "والیوت "Volute حاوی دستبندی پهن است که مزین به طلای سفید و الماس است و تحت تأثیر امواج نورانی خود ساعت مچی فوق را به طرحی ارزشمند تبدیل کرده ‌است. یک الماس صورتی‌رنگ فانتزی با تراش پر (گلابی) در بخش انتهايی ساعت به طور دل‌انگیزی در نوسان است. رنگ صورتی سیمای تازه‌ای به کلکسیون مزبور بخشیده ‌است و از این رنگ در اشعار به عنوان سمبل زندگی و ثروت یاد می‌شود، همچنین انرژی بخشي جذاب و سرگرم‌کننده و لذت بخش نیز محسوب می‌شود. خصوصیات مزبور نسبت به تمامی درجات رنگ صورتی مصداق پیدا می‌کند. با معرفی طرح در پاریس به هنگام نمایش مدهای پايیزی/ زمستانی سال 2004 کلکسیون پریوی در ماه اکتبر در دسترس بوتیک میلان قرار خواهد گرفت. مکانی که در آن مد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین