خبر
 

آیا حضور پوتین در ایران در قیمت طلا تاثیر گذار است؟

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تغییر سیگنال بازار ایران با حضور پوتین

یکی از داغ ترین خبرهای چند روز اخیر، سفر رئیس جمهور روسیه و ترکیه به ایران بوده است. این سفر تبعاتی به دنبال داشته که یکی از آنها تغییرات قیمت بازار طلا و دلار ایران بوده است. 
هرچند دلیل سفر پوتین به ایران برگزاری هفتمین اجلاس سران سه کشور و نشست مذاکرات هسته ای جهت روند آستانه بوده اما در این رابطه، چیزی که قابل توجه است، ارتباط مستقیم حضور ولادیمیر پوتین در ایران و تغییرات سیگنالی در بازار طلا بوده است.
تغییرات سیگنال دلار و حتی سکه از مهمترین اتفاقات در بازار ایران می باشد. در ادامه به بررسی دلایل تغییرات قیمت طلا پرداخته ایم.
در چند روز اخیر قیمت ها در هر سه بازار اصلی کشور در حال کاهش است. دلار در ابتدای هفته پیش، از کانال صعود خارج شد. قیمت طلا که چندی پیش به تراز یک میلیون و 400 هزار تومان رسیده بود، در این چند روز اخیر بین یک میلیون و 350 تا یک میلیون و 360 هزار تومان در سیگنال نوسانی قیمت قرار گرفت. 
همین موضوع باعث شد تمام فروشگاه هایی که خرید آنلاین طلا را انجام میدهند واکنش هایی در خصوص تغییر قیمت محصولات خود انجام دهند که شاید برخی از آن ها متضرر این تغییر قیمت شده باشند.
برخی از صاحبان این فروشگاه ها اذعان کرده اند که محصولاتی مثل انگشتر طلا و گردنبند طلا بدلیل بالا بودن عیارشان کاهش قیمت زیادی را داشته اند که میتوانید این کاهش قیمت را در وبسایت گالری هنزاگلد مشاهده نمایید.    


آیا سخنان ولادیمیر پوتین در ایران باعث تغییر قیمت ها شده است؟


برخی کارشناسان جامعه بر این باورند که پوتین و ابراهیم رئیسی در این نشست برجام و توافق هسته ای را مورد بحث قرار خواهند داد و در مورد برنامه هسته ای ایران اتفاقاتی رخ خواهد داد.
به همین دلیل است که تغییر قیمت بازارهای اصلی به گوش می رسد و منتظر اخباری میباشیم که طی یکی دو روز آینده از طرف پاستور شنیده می شود. هر واکنشی در این زمان می تواند بر روند قیمت دلار و طلا تاثیر بگذارد.
این در حالی است که همان کارشناسان اقتصادی معتقدند بازار طلا و نقره در ایران بیشتر از قیمت اونس تحت تاثیر ارزش دلار است. اعتقاد بر این است که نسبت این اثر حدود 30 به 70 باشد. این نسبت در قیمت طلاهایی با عیار بالا مثل دستبند طلا و سرویس طلا بسیار چشم گیر است.
البته روز گذشته قیمت طلا و نقره در بازار آمریکا افزایش جزئی داشت، اما به گزارش اتحادیه طلا و جواهرات تهران، قیمت طلا از امروز در ایران کاهش یافته است. 
با وجود روند نزولی این روزها در بازار طلا و سکه، برخی کارشناسان مالی معتقدند قیمت ها درطی ماه های آینده دوباره افزایش قیمت خواهد یافت.
برزو حق شناس یک تاجر بازار مالی است، وی باور دارد که بلاتکلیفی در مذاکرات وین، یکی از عوامل تورم کشور است که احتمالاً قیمت ها در مرداد ماه هم در بازار نقدی و هم در بازار طلا افزایش خواهد یافت.
با توجه به گفته بیشتر متخصصان اقتصادی روند قیمت ها در بازار ارز و طلا احتمالا در ماه آینده افزایش خواهد یافت. البته شیب این روند در کاهش ارزش دلار تند خواهد بود. زیرا با توجه به داده های موجود از وضعیت تورم و چشم انداز آن در کشور، نرخ ارز از ارزش ذاتی خود عقب می افتد.


درنتیجه:


این گفتگوهایی از طرف کارشناسان اقتصادی انجام شد مذاکرات برجام چه به نتیجه برسد چه نرسد ، احتمالا قیمت دلار و طلا افزایش خواهد یافت. اگرشاهد چنین اتفاقی باشیم ، روند صعودی قیمت ها به تاخیر خواهد افتاد و اگر این اتفاق برای کشورمان نیفتد نتیجه بلعکس رخ خواهد داد .

فروشگاه طلا آنلاین

نویسنده: اپراتور
شنبه 1 مرداد 1401 ساعت 15:43
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین