خبر
 

الماس؛ زندگی فرازمینی در قلب ستاره‌ها

کامل‌ترین نمایشگاهی که تاکنون به الماس اختصاص داده شده، در پاریس Paris و در موزه نشنال رهیستویرناتورال Museum National d’histoire naturelle برگزار شد.

 کارها، سنگها و جواهرات استثنایی که در این موزه به نمایش گذاشته شد از بزرگترین موزه‌ها و کمیاب‌ترین و برجسته‌ترین کلکسیون‌های شخصی و جواهرسازان بی‌نظیر در سراسر دنیا، جمع‌آوری شد و در گالری دی مینرالوی رالت د جیولوژی Galeri de Mineralogie et de Geologie به معرض نمایش گذارده شد که شاهکار باستان‌شناسی نئوکلاسیزم فرانسوی Neo-Classicism French به شمار می‌رود و در کنار آن آخرین کشفیات علمی در زمینه اصیل‌ترین سنگهای قیمتی نیز به نمایش گذاشته شد. آداماس Adamas تغییرناپذیر است.

طبق ریشه‌شناسی یونانی اساسی‌ترین ضرورت و فاکتور حائز اهمیت در بررسی کیفیت الماس، سختی آن است.

پلینی الماس را به عنوان طبیعت تاریخ تحسین می‌نماید. الماس سمبل فسادناپذیری، خلوص، تکامل، استواری، جاودانگی، نور و زندگی است.

 در غرب الماس با مسیحیت شناسایی می‌شود. الماس از دیرباز در هندوستان (که برای قرنها تنها منبع تأمین این سنگ قیمتی به شمار می‌رفت) دارای نوعی ارزش سمبلیک بود که آن را به الماس مقدس و خدا مرتبط می‌نمود. در سانسکریت Sanscrit از الماس به عنوان واجرا Vajra، اسلحه ایندرا Indra و رعد و برق نام برده شده است. الماس به دلیل طبیعت خاص خود، جایگاهی ویژه و غیرمعمول در میان سنگهای قیمتی دارد. الماس حتی پیش از ابداع نحوه تراش - حدوداً اوایل قرن ۵۰ و بویژه توسعه بریلیانت کات Briliant Cut - و تنها به دلیل طبیعت خاص خود، جایگاهی ویژه و غیرمعمولی در میان سنگهای قیمتی دارد .

 مطالعات علمی که بر روی طبیعت الماس توسط لابراتوار کانی‌شناسی موزه به عمل آمد نهایتاً منجر به برگزاری این نمایشگاه شد. این مطالعات توسط آقایان هوبرت باری Hobert Bari (میوزاولوژیست Museologist) و ویولاین ساتر Violaine Sautter (مدیر تحقیقات در سی ان آر اس CNRS) انجام شد. این نمایشگاه سفری تماشایی به اعماق جواهرات باورنکردنی بود که جذابترین بخش آن شامل معرفی و کشف عالم این سنگهای قیمتی می‌شدش

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین