خبر
 

وجود جواهرات از زمان پیدایش انسان

 


gold existingاز زمان پیدایش بشر، جواهرات در ابتدایی ترین حالت خود و به کمک دانش اولیه استفاده از لباس و ابزار، مورد استفاده قرار گرفته اند. شواهدی که بر اساس جمجمه های کشف شده از کشور چاد واقع در مرکز آفریقا به دست آمده، به حدود 6 الی 7 میلیون سال قبل بر می گردد. این انسان های اولیه ملقب به تومای بودند و اطلاعات زیادی در مورد زندگی آنها در دست نیست اما نکته جالب توجه، وجود نشانه های استفاده از جواهرات در میان این انسانهاست.

محققان تا چندی پیش بر این باور بودند که توانایی استفاده و ارزش رمزگذاری - تا زمانی که بشر حدود 35 هزار تا 40 هزار پیش که به قاره اروپا مهاجرت کردند- وجود نداشته است، اما حال به نظر می آید که جرقه های خلاقیت، بسیار پیش تر از آن که تصور می شده شکل گرفته است.

جواهرات پیش از آنکه زبانی به نگارش درآید و یا کلمه ای بر زبان رانده شود وجود داشته اند. در اواخر قرن 18، باستان شناس انگلیسی به نام آرکیبالد کمپ بل کارلیل در مورد انسان های اولیه گفت: اولین خواسته فیزیکی بربرها، زینت بوده است.

جواهرات نیز مانند هنر و با ارزشی بیش از یک عتیقه، پنجره ای به درون روح بشر است. همچنین آنها یادآور تلخ از آنچه که انسان را از دنیای حیوانات جدا می کند- تمایل به تسخیر جوهر زیبایی، رازهای آن و شناخت این رازها می باشد.

یکی از قدیمی ترین جواهرات ساخت دست بشر، مهره هایی به نخ کشیده شده از صدف حلزون یا ناساریوس کراسیانوس است که اخیرا کشف شده اند . این جواهرات در غاری به نام بلومبوس واقع در آفریقای جنوبی کشف شده اند و به اواسط عصر حجر حدود 75 هزار تا 100 هزار سال پیش باز می گردد.
gold existing


کلمه jewelry از کلمه لاتین joule گرفته شده است و به معنای بازیچه است و کلمه jewel در قرن سیزدهم از کلمه فرانسوی قدیم joule به صورت انگلیسی در آمد. کلمه jewelry را به تمام اشیاء قیمتی مانند ( سنگ جواهر، فلزهای قیمتی، و غیره) که به عنوان زیورآلات استفاده می شوند، تعمیم می دهند. آرگو با ساخت و وارد کردن دستگاه های مختلف گوهرشناسی و گوهرتراشی با کیفیت از کشورهای صاحب نام، تلاش کرده تا در فرآیند تولید جواهرات نقشی پویا ایفا کند.
 
نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین