خبر

خریداران طلا منتظر بازگشت بازار

خریداران طلا منتظر بازگشت بازار

از آنجا که طلا هفته را در پایه اشتباه آغاز کرده است، در بالای 1800 دلار باقی مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا این سه‌شنبه در حالی به سمت شمال پیش می‌رود که بالای 1800 دلار باقی مانده است، زیرا هفته را در پایه اشتباه آغاز کرده است. افزایش دوباره در فلز زرد را می‌توان به توقف در بازگشت دلار آمریکا نسبت داد، زیرا افزایش ریسک در سهام‌های جهانی جذابیت آن را به عنوان یک پناهگاه کم‌رنگ کرد. سرمایه‌گذاران خوش‌بینی تازه‌ای را در جبهه تجاری آمریکا و چین ابراز کردند، زیرا دولت بایدن احتمالاً تعرفه‌های برخی از کالاهای چینی را برای مقابله با تورم در این هفته کاهش خواهد داد. در همین حال، لیو هه، معاون نخست‌وزیر چین و جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، تماس مجازی سازنده‌ای داشتند که به احساسات مثبت بازار نیز افزود. بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده در سراسر منحنی در کنار معاملات آتی سهام افزایش می‌یابد، زیرا اوراق قرضه دولتی آمریکا شاهد فروش سنگین در سرفصل های تشویقی ایالات متحده و چین هستند. بنابراین، خریداران طلا در میان بازدهی قوی‌تر، در انتظار بازگشت کامل بازارها در اواخر روز، نفس می‌کشند. معامله‌گران آمریکایی پس از سه روز تعطیلی آخر هفته به بازار بازخواهند گشت و خود را برای جلسه چهارشنبه FOMC در ژوئن آماده می‌کنند. بنابراین، باید دید که آیا قیمت طلا می‌تواند شتاب بهبود را در جلسات پیش رو حفظ کند، زیرا سفارشات کارخانه ایالات متحده مشوق‌هایی را به معامله‌گران ارائه می‌دهد.

در میان مجموعه‌ای از داده‌های اخیر اقتصادی ضعیف ایالات متحده و نشانه‌هایی از اوج تورم، بازارها چشم‌انداز انقباض فدرال رزرو پس از نشست ژوئیه را دوباره قیمت‌گذاری می‌کنند. این را می‌توان به‌عنوان عامل اصلی پشت سر افزایش سقف دلار در سراسر همتایان اصلی آن ذکر کرد. صورتجلسه فدرال رزرو که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود، هدف قدرتمندترین بانک مرکزی جهان در مورد کنترل تورم را بیشتر روشن می‌کند، زیرا رئیس جمهور پاول هفته گذشته اذعان کرد که رکود اقتصادی یک «احتمال» است اما محتمل نیست.


در روز دوشنبه، XAU/USD جهش اولیه خود را کاهش داد و روند نزولی خود را از سر گرفت، زیرا دلار شاهد یک بازگشت دیرهنگام در کنار بازدهی خزانه‌داری بود. جذابیت محافظ تورمی طلا تحت تأثیر چشم‌انداز تورمی ملایم‌تر قرار گرفت که فشار نزولی بیشتری بر قیمت فلز وارد کرد.

نمودار قیمت طلا: روزانه

نمودار قیمت طلا
همانطور که در نمودار روزانه مشاهده می‌شود، قیمت طلا در حال حفظ سطح بالاتر است و به مقاومت خط روند نزولی در 1821 دلار در مسیر بهبود نگاه می‌کند.

پذیرش بالاتر از دومی برای ایجاد روند صعودی بیشتر ضروری است، زیرا میانگین متحرک روزانه 21 نزولی (DMA) در 1830 دلار در رادار خریداران بعدی خواهد بود. بالاترین قیمت در 27 ژوئن در 1841 دلار ظاهر خواهد شد.

با این حال، با وجود تقاطع مرگ، هر گونه افزایش قیمت طلا به احتمال زیاد کوتاه‌مدت خواهد بود. 50 DMA روز دوشنبه 200 DMA را کاهش داد و یک سیگنال نزولی را چشمک زد.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) اندکی بالاتر می‌رود، اما در زیر سطح 50.00 باقی می‌ماند که نشان‌دهنده‌ی رویکرد «فروش جهش» برای معامله فلز است.

خرس‌های طلا نیاز به بسته‌شدن روزانه زیر سطح 1800 دلار دارند تا روند نزولی به سمت حمایت بحرانی در 1785 دلار را از سر بگیرند که زیر آن رقم 1780 دلار بررسی خواهد شد.

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 14 تیر 1401 ساعت 10:32
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین