خبر

طلا و یک فرصت فروش خوب

طلا و یک فرصت فروش خوب

در حالی که دلار در مواجهه با نگرانی‌های فزاینده رشد، جایگاه برد-برد خود را حفظ کرده، طلا امروز در حال تثبیت بهبود خود به بالای 1800 دلار است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا فروش قبلی خود را تمدید کرد و پس از شکسته‌شدن محکم به زیر سطح بحرانی 1800 دلار، به کمترین میزان در 5 ماه گذشته به 1785 دلار رسید. اگرچه گاوها با کنترل خود مبارزه کردند و در یک چرخش چشمگیر برای ثبت سومین باخت هفتگی متوالی، نرخ‌ها را به بالاتر از دومی رساندند. دلار آمریکا در برابر همتایان اصلی خود به سمت بالاترین سطح دو دهه 105.79 حرکت کرد، زیرا در مواجهه با موضع سختگیرانه فدرال رزرو و نگرانی‌های فزاینده رکود اقتصادی، دلار در وضعیت برد-برد باقی ماند. علیرغم کاهش تورم مرکزی PCE ایالات متحده، سقوط شاخص PMI تولید ISM به 53.0 در ماه ژوئن، ترس از رکود را احیا کرد. با این حال، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده همچنان کاهش می‌یابد و شاخص‌های وال استریت بخشی از زیان هفتگی خود را بهبود می‌بخشند، که باعث شد گاوهای نر طلا بازگشتی محکم داشته باشند. جریان‌های پایان هفته همچنین به این فلز درخشان کمک کرد تا از آشفتگی اولیه جان سالم به در ببرد، زیرا سرمایه‌گذاران موقعیت‌های خود را در آستانه تعطیلات طولانی آخر هفته بسته‌اند. بازارهای سهام و اوراق قرضه ایالات متحده روز دوشنبه به دلیل روز استقلال بسته خواهند ماند.

در بحبوحه‌ی معاملات ضعیف در تعطیلات، قیمت طلا در حال تثبیت بهبود خود به بالای 1800 دلار است، با جهش دلار آمریکا که صعود را محدود کرده است. در شرایطی که بازارها برای افزایش 75 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در این ماه شرط‌بندی می‌کنند، سود سفته‌بازی همچنان پایین است. صورتجلسه ژوئن FOMC، که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و همچنین چشم‌انداز تورم را با افزایش خطرات رکود روشن خواهد کرد. در همین حال، سرمایه‌گذاران نگرانی‌های جدید چین برای کووید 19 را هضم می‌کنند، که بازگشت جریان‌های ریسک را در این دوشنبه تقویت کرد. ادامه روند نزولی بازدهی می‌تواند از قیمت طلا حمایت کند، زیرا نگرانی‌های افزایش رشد سرمایه‌گذاران را برای یافتن آرامش در بازارهای اوراق قرضه آمریکا وادار می‌کند.


نمودار قیمت طلا: روزانه

نمودار روزانه قیمت طلا

همانطور که در نمودار روزانه مشاهده می‌شود، قیمت طلا در شتاب بهبود خود در حال تزلزل است، زیرا میانگین متحرک روزانه 50 (DMA) در حال عبور از 200 DMA برای نزولی است. اگر تقاطع نزولی به صورت بسته‌شدن روزانه تایید شود، یک تلاقی مرگ را تأیید می‌کند، که نشان‌دهنده‌ی آغاز یک روند نزولی جدید در فلز زرد است.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) در زیر سطح 50.00 ثابت باقی می‌ماند که پشتوانه سوگیری نزولی کوتاه‌مدت است.

بسته‌شدن کندل روزانه زیر 1800 دلار باعث کاهش بیشتر به سمت حمایت افقی بحرانی می‌شود که اکنون در 1785 دلار قرار گرفته است. هدف نزولی بعدی در رقم 1780 دلار دیده می‌شود.

در سوی دیگر، بازگشت در XAU/USD می‌تواند با پیشنهادهای قوی در مقاومت خط روند نزولی در 1822 دلار روبرو شود، که در بالاتر از آن، گاوها در صورت کاهش سطح 1830 دلار، خواستار آزمایش نزولی 21 DMA در 1832 دلار خواهند بود.

در مجموع، مسیر کمترین مقاومت به سمت نزول قیمت طلا به نظر می‌رسد، و هر تلاش برای صعود به عنوان یک «فرصت فروش خوب» تلقی می‌شود.

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 13 تیر 1401 ساعت 11:52
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین