خبر

بخش قرآنی پلتفرم «هیأت آنلاین» راه اندازی شد

بخش قرآنی پلتفرم «هیأت آنلاین» راه اندازی شد

همزمان با هشتمین روزماه مبارک رمضان، مراسم رونمایی از بخش قرآنی پلتفرم «هیأت آنلاین» با حضور شماری از فرهیختگان، استادان، قاریان بین‌المللی و مسئولان قرآنی و کشوری در قالب محفل انس با قرآن برگزار ‌شد.

به گزارش ایران اکونومیست، همزمان با هشتمین روزماه مبارک رمضان، مراسم رونمایی از بخش قرآنی پلتفرم «هیأت آنلاین» با حضور شماری از فرهیختگان، استادان، قاریان بین‌المللی و مسئولان قرآنی و کشوری در قالب محفل انس با قرآن کریم با عنوان «قرآن آنلاین» در تالار اندیشه مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار ‌شد.

در این مراسم که حجت‌الاسلام مهدی شجاع، مدیرکل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید مجیدی مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، محمدحسین محمدزاده، عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور حضور داشتند، آقایان حمیدرضا احمدی وفا، حامد شاکرنژاد و جعفر فردی از برگزیدگان مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و حجت الاسلام موسوی درچه‌ای و گروه تواشیح الغدیر به اجرای برنامه پرداختند.

 

تجربه موفق هیأت آنلاین سبب راه‌اندازی قرآن آنلاین شد

در این برنامه سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن با اشاره به راه‌اندازی پلتفرم قرآن آنلاین گفت: برادران هیأت آنلاین تجربه موفقی در انعکاس برنامه‌های هیأت‌های مذهبی داشتند و پیشنهاد راه‌اندازی قرآن آنلاین را ارائه کردند که با استقبال ما مواجه شد، نهایتاً پلتفرم آماده و امروز رونمایی شد.

سرابی با اشاره به جایگاه قرآن کریم و ضمن تاکید بر استفاده از برنامه‌های قرآنی از طریق شرایط فراهم شده در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: براساس شرایط فراهم شده، امروز کم‌کاری در این حوزه پذیرفتنی نیست، وظیفه ما است که عطر و رایحه قرآن را که خود چشیده‌ایم را از این طریق به دیگران هم برسانیم، زیرا قرآن کریم معنویتی است که امروز در جهان جایش خالی است و باید بتوانیم این معنویت را در جهان ترویج و زمینه را برای آشنایی مردم با قرآن فراهم کنیم.

 

فضای مجازی بهترین فرصت برای ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی است

قائم مقام شورای عالی قرآن با اشاره به گسترش و توسعه فعالیت‌های قرآنی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، تصریح کرد: باتوجه به فضای رسانه‌ای که از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در کشور فراهم شده است، امروز شرایط به گونه‌ای است که بی‌عدالتی رسانه‌ای تا حد زیادی حل شده و با امکانات ارتباطی شرایط برای فعالیت فعالان قرآنی مهیا است، البته امکانات ما یکسان نیست اما فضا خیلی بهتر از گذشته شده و باید از آن به خوبی استفاده کنیم.

سرابی با تقدیر از هیأت آنلاین گفت: عزیزان هیأت آنلاین با تدابیر خود اتفاق خوبی رقم زدند و امیدوارم با انعکاس مطلوب جلسات قرآن و محافل تلاوت، دل‌های پاک را برای پذیرش حق آماده کنند. زیرا صرف استماع قرآن اثر خوبی دارد.

 

استماع قرآن همچون خواندن قرآن برکات زیادی دارد  

قائم مقام شورای عالی قرآن با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در کشور، گفت: رهبر انقلاب در مکتب قرآن پرورش یافته و قرآن در وجود و تصمیمات ایشان تأثیر بالایی دارد. ایشان هم تأکید دارند که اگر انسان قرآن را بخواند و حتی اگر معانی آن را نفهمد به تدریج قرآن بر رویش اثر می‌گذارد و در راه فهم قرآن هم گام بر می‌دارد. البته خواص استماع قرآن را بزرگان ما همواره اشاره کرده‌اند، اما همچنان بر بسیاری از ما زوایه مختلف قرآن پنهان مانده است، بلکه باید دانست همان‌طوری که خواندن قرآن برکات زیادی به همراه دارد، استماع قرآن نیز برکات فراوانی دارد.

 

شورای عالی قرآن نهایت همکاری را برای رونق قرآن آنلاین انجام می‌دهد

سرابی ادامه داد: کار دوستان هیأت آنلاین بسیار با ارزش است و ما در شورای عالی قرآن هر کمکی در این زمینه بتوانیم انجام می‌دهیم تا پلتفرم رونق پیدا کند، امروز به دلیل سبک زندگی و کرونا مردم کمتر می‌توانند در جلسات و محافل حضور پیدا کنند و این کار می‌تواند این خلأ را جبران کند.

 

قرآن آنلاین انعکاس دهنده فعالیت‌های قرآنی کشور در جهت جهاد تبیین

در ادامه سید محمد موجانی مسئول قرآن آنلاین، این بخش را انعکاس دهنده فعالیت‌های قرآنی کشور در جهت جهاد تبیین دانست و تصریح کرد: تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه رونق جلسات و استماع قرآن و جنگ نرم دشمن، نیاز به چنین فعالیتی را به وجود آورد تا در این راستا بتوانیم پلتفرم قرآن آنلاین را راه اندازی کنیم، در حقیقت این بخش به منظور لبیک به فرمان جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب راه اندازی شده است.

 

راه‌اندازی صفحات اختصاصی اساتید قرآن برای پوشش جلسات

وی درباره فعالیت این پلتفرم گفت: در این برنامه شبکه ۲۴ ساعته ترتیل با تصاویر متحرک برنامه‌ریزی شده و ۳۰ دوره ترتیل شورای عالی قرآن در اختیار ما است و هر جزء را با نوای یک قاری بارگذاری کرده‌ایم، امسال مسابقات بین‌المللی قرآن نیز توسط قرآن آنلاین پوشش داده شد و صفحات قرآنی اختصاصی برای اساتید ایجاد شده است تا جلسات را بتوانیم برای علاقه‌مندان پخش کنیم.

این مراسم همزمان به صورت زنده از پلتفرم هیأت آنلاین به نشانی heyatonline.ir پخش شد.

 

منبع:
شنبه 11 تیر 1401 ساعت 23:19
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین