خبر

هشداری مهم به دارندگان رمز ارز

هشداری مهم به دارندگان رمز ارز

در ساعات نخست معاملات روز جمعه بازار رمزارزها شاهد رشد بوده و‌ اکثر کوین‌ها در محدوده سبز قرار دارند.از طرفی داده‌ها نشان می‌دهند که حجم معاملات نقدی بیت‌کوین از زمان اوج اخیر خود تقریبا ۶۰ درصد کاهش یافته که بیانگر کاهش شدید فعالیت است.

تحلیلگر ارشد بازار رمز ارز گفت: اگر آشفتگی در وال‌استریت در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی ادامه داشته باشد، بیت کوین در خطر سقوط تا محدوده ۱۰۰۰۰ دلار قرار می‌گیرد.

به گزارش سایت طلا و به نقل از کوین، طبق آخرین گزارش هفتگی ارکین ری‌سرچ (Arcane Research)، حجم معاملات بیت‌کوین تنها در ۹ روز حدود ۵۸.۷ درصد کاهش یافته است. حجم معاملات، شاخصی است که میزان کل بیت‌کوینی که در حال حاضر در شبکه تراکنش می‌شود را اندازه‌گیری می‌کند.

ایسنا نوشت:وقتی ارزش این شاخص بالا می‌رود، به این معنی است که تعداد سکه‌هایی که روی زنجیره تغییر می‌کنند در حال افزایش هستند. چنین روندی ممکن است نشان دهد که معامله‌گران در حال حاضر با فعال‌تر شدن شبکه، رمزارز را جذاب می‌یابند. از سوی دیگر، کاهش حجم نشان می‌دهد که بلاک‌چین در حال خاموش شدن است. این نوع روند می‌تواند نشانه‌ای از کاهش علاقه سرمایه‌گذاران به سکه باشد.

بیت کوین همچنان در کانال ۱۹ هزار دلاری

در ساعات نخست معاملات روز جمعه بازار رمزارزها شاهد رشد بوده و‌ اکثر کوین‌ها در محدوده سبز قرار دارند.
ارزش بازار جهانی رمزارزها در حال حاضر ۸۷۹.۳۷ میلیارد دلار است كه ۱.۷۹ درصد رشد را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.
همچنین حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته نیز ۲۱.۳۳ درصد افزایش یافته و به ۷۵.۳۴ میلیارد دلار رسیده است.
از طرفی، ۷۶.۷۲ میلیون دلار موقعیت شورت در معاملات آتی بیت‌کوین،در طول ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است.
بیت‌کوین با رشد بیش از ۱ درصد به قیمت ۱۹ هزار و ۵۲۷ دلار و اتریو‌م با افزایش حدود ۲ درصد به قیمت هزار و ۶۹ دلار معامله می‌شوند.
سایر رمزارزهای مشهور مانند دوج‌کوین، شیبا اینو، ریپل و کاردانو نیز شاهد رشد قیمت بودند.

بر اساس نموداری که روند حجم معاملات هفتگی بیت‌کوین را در سال گذشته به نمایش گذاشت، حجم معاملات بیت‌کوین به شدت افزایش یافت و تنها چند هفته قبل به بالاترین ارزش سال گذشته نزدیک شد. با این حال، پس از رسیدن به حدود ۹.۲ میلیارد دلار در ۱۹ ژوئن، ارزش این اندیکاتور با روند نزولی شدید روبرو شد.

تا روز دوشنبه، حجم معاملات نقدی به ارزش تنها ۳.۸ میلیارد دلار کاهش یافته بود اما در عرض ۹ روز ۵۸.۷ درصد کاهش یافت. دلیل آخرین افزایش قیمت، کاهش ارزش بیت‌کوین بود. تعداد زیادی از معامله‌گران معمولا در طول چنین نوسانات بزرگی در مسیر قیمت حرکت می‌کنند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که شرایط نامطمئن بازار فعلی بیت‌کوین ممکن است منجر به محتاط شدن سرمایه‌گذاران شده باشد و باعث شده است که آنان معاملات کمتری را در زنجیره انجام دهند و به همین دلیل حجم معاملات به شدت کاهش یافته است.

تسنیم نوشت: افزایش اخیر قیمت بیت کوین باعث شده خریداران این ارز مجازی امیدوار باشند شرایط ارزهای مجازی در نیمه دوم سال جاری میلادی بدتر نشود.


بزرگ‌ترین ارز مجازی دنیا در اولین ساعات معاملات در آسیا 11.3 درصد افزایش قیمت داشت و به حدود 21000 دلار رسید، اما درحال‌حاضر حدود 19660 دلار در توکیو معامله می‌شود. خوش‌بینی‌هایی نسبت‌به سایر ارزهای مجازی مانند اتر، سولانا و آوالانچ وجود دارد اما عدم تمایل نسبت به سرمایه‌های مخاطره‌آمیز در سراسر بازارهای دنیا باعث شده دنیای ارزهای مجازی از اوج خود فاصله زیادی داشته باشد.

ارزش بیت کوین پس‌از یک کاهش 57 درصدی در سال جاری میلادی به حدود 20000 دلار رسیده‌است.

این کاهش قیمت نشانه کاهش تمایل سرمایه‌گذاران به‌خاطر کمبود نقدینگی در بحبوحه‌ سیاست‌های سختگیرانه بانک‌های مرکزی جهت مبارزه با تورم است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت اوآندا طی یادداشتی نوشت:«اگر آشفتگی در وال‌استریت در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی ادامه داشته باشد، بیت کوین در خطر سقوط تا محدوده 10000 دلار قرار می‌گیرد». اما این پیش‌بینی‌ها مانع رئیس‌جمهور السالوادور برای خرید 80 بیت کوین به قیمت هرکدام 19000دلار نشده‌است.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید
منبع:
جمعه 10 تیر 1401 ساعت 15:30
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین