خبر

قیمت سکه در روزهای پایانی هفته | حباب قیمت سکه چقدر است؟

قیمت سکه در روزهای پایانی هفته | حباب قیمت سکه چقدر است؟

قیمت سکه در روزهای پایانی هفته چقدر شد؟ قیمت سکه در هفته ای که گذشت در بازار چند؟ قیمت سکه در هفته گذشته با توجه به روند کاهشی نرخ ارز کاهش یافت. نتیجه مذاکرات هسته ای چه تاثیری بر قیمت سکه خواهد داشت؟ پیش بینی کارشناسان اقتصادی از آینده قیمت سکه در سال ۱۴۰۱ چیست؟

به گزارش جام جم آنلاین، بازار طلا هفته را تقریباً کاهشی شروع کرد و روز شنبه (۴ تیرماه) قیمت یک قطعه سکه طرح جدید ۱۹۹ هزار تومان افت داشت.

کاهش قیمت انواع سکه و طلا تا اواسط هفته ادامه داشت و نزول قیمت تا ۶۵۰ هزار تومان افت را در سکه طرح جدید را شاهد بودیم، اما این روند نزولی در روزهای پایانی هفته متوقف و دوباره سیر صعودی قیمت‌ها را در بازار شاهد بودیم.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص تحولات بازار طلا در هفته نخست تیرماه، گفت: هفته‌ای که گذشت وضعیت بازار به این صورت بود که از ابتدای هفته بهای انس جهانی طلا تقریباً تا پایان هفته سیر نزولی داشت و به‌طور متوسط در آخرین معاملات روز گذشته قیمت هر انس طلا ۱۸۰۴ دلار رسید و به‌طور متوسط ۶ دلار کاهش قیمت داشت.

محمد کشتی آرای اظهار داشت: تا اواسط این هفته (روزهای دوشنبه و سه‌شنبه) قیمت انواع سکه با توجه به کاهش شدید نرخ ارز کاهشی بود و فروشنده بیشتر از خریدار بود و از بعدازظهر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با توجه به تحولات و صحبت‌های مطرح‌شده در خصوص مذاکرات قیمت ارز در بازار دوباره سیر صعودی در پیش گرفت.

وی بیان کرد: وضعیت بازار سکه و طلا در هفته نخست تیرماه این‌گونه بود که در ابتدای هفته سیر نزولی قیمت‌ها را شاهد بودیم، اما در دو روز پایانی هفته دوباره قیمت سکه، طلا و ارز افزایش یافت. اگرچه قیمت انواع سکه و طلا تا اواسط هفته به کمترین رقم در ۱۰ روز یا دو هفته گذشته رسیده بود، اما درمجموع قیمت‌ها نسبت به ابتدای هفته تغییرات اندکی داشت.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بر اساس آخرین معاملات سکه و طلا در بازار، سکه طرح جدید به‌طور متوسط ۵۰ هزار تومان افزایش هفتگی قیمت‌، سکه طرح جدید هم ۴۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی را داشت.

وی اضافه کرد: نیم‌سکه نسبت به ابتدای هفته ۵۰ هزار تومان و نسبت به دو روز گذشته ۵۵۰ هزار تومان افزایش یافت. قیمت ربع‌سکه نیز در مقایسه با ابتدای هفته ۱۰۰ هزار تومان و نسبت به دو روز گذشته ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. همچنین هر گرم طلا ۱۸ عیار ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

کشتی آرای با بیان اینکه روز پنجشنبه حباب سکه طرح جدید دوباره افزایش یافت، افزود: روز چهارشنبه حباب سکه به محدوده یک‌میلیون تومان رسید اما روز پنجشنبه (دیروز) با افزایش نرخ ارز یک‌میلیون و ۳۶۰ هزار تومان شد.

قیمت سکه امروز ۱۴۰۱/۰۴/۰۹

بازار امروز شاهد رشد قیمت سکه امامی است که نسبت به روز قبل، افزایش ۷.۲۷ درصدی داشت و ۱۵,۶۴۶,۰۰۰ (پانزده میلیون و ششصد و چهل و شش هزار) تومان ارزش گذاری شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، امروز قیمت سکه امامی، نیم سکه و ربع سکه در بازار روند صعودی داشت.

قیمت سکه امامی به 15,646,000 (پانزده میلیون و ششصد و چهل و شش هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش 7.27 درصدی داشته است.

نیم سکه، امروز به ۸,۴۵۰,۰۰۰ (هشت میلیون و چهارصد و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۵.۹۱ درصدی داشته است.

همچنین ربع سکه با افزایش ۸.۱۸ درصدی نسبت به روز قبل ، ۵,۴۰۰,۰۰۰ (پنج میلیون و چهارصد هزار) تومان معامله شد.

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۳,۱۰۰,۰۰۰ (سه میلیون و یکصد هزار) تومان قیمت خورد.

رکود قیمت سکه در بازار

طلافروشی ها قیمت سکه و نیم سکه امروز دوشنبه ۱۴۰۱/۴/۶ اعلام کردند.

قیمت سکه در فضای ملتهبی به سر می‌برد. قیمت سکه‌ مدتی با سرعت آرام افزایش یافت اما چند روزی است خرید سکه و قیمت آن با رکود مواجه شده است.

قیمت سکه برای بخش زیادی از مردم حائز اهمیت است. قیمت سکه، معیشت اقتصادی مردم را تحت تاثیر قرار میدهد. برای دیدن قیمت سکه امروز، ادامه خبر را ملاحظه کنید.

قیمت سکه امروز ۶ تیر ۱۴۰۱

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در روز دوشنبه ۱۴۰۱/۴/۶ در بازار ۱۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان تعیین شده و به فروش می رسد.

همچنین طلافروشی ها امروز دوشنبه ششم تیر ۱۴۰۱ قیمت فروش سکه طرح قدیم (امامی) به مردم را ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان اعلام کردند.

قیمت هر قطعه نیم سکه بر اساس ارزش گذاری در بازار ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

گفتنی است، طلافروشی ها در بازار امروز هر قطعه ربع سکه را به قیمت ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش می رسانند.

امروز دوشنبه ششم تیر ۱۴۰۱ قیمت سکه یک گرمی در بازار ایران ۳ میلیون تومان ارزش گذاری شده است.

لیست قیمت سکه امروز ۶ تیر ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

سکه طرح جدید: ۱۳۹۵۰۰۰۰ تومان
سکه طرح قدیم: ۱۴۷۵۰۰۰۰ تومان
نیم سکه: ۸۲۰۰۰۰۰ تومان
ربع سکه: ۵۲۵۰۰۰۰ تومان
سکه یک گرمی: ۳۰۰۰۰۰۰ تومان

قیمت سکه طرح جدید ۶ تیر ۱۴۰۱

نوسان قیمت سکه شاید به اندازه قیمت دلار و نرخ ارز سینوسی نبوده اما تغییرات زیادی داشته است .

قیمت سکه در روزهای پایانی هفته | حباب قیمت سکه چقدر است؟

آنچه از نمودار سکه نمایانگر است، تغییرات قیمتی سکه های طلا در ماه های اخیر عمدتا افزایشی بوده و تورم زا .

سکه بیشترین وابستگی قیمت را به طلا دارد و با افزایش یا کاهش نرخ نرخ طلای جهانی و همچنین نوسانات قیمتی این فلز گرانبها در بازار ایران قیمت سکه نیز دستخوش تغییر می شود .

نگاه بیشتر مردم ایران به سکه همچون طلا، نگاهی سرمایه ای و نگه داشتن آن نیز برای کسب سود از نوسانات بازار است.

از آنجاییکه «سکه» به نوعی کالای سرمایه ای به حساب می آید، اطلاع از بروزترین قیمت سکه اهمیت دو چندان پیدا کرده است .

سکه اغلب به عنوان منبع امن سرمایه گذاری در برابر تورم و کاهش ارزش ارز به شمار می رود .

این موضوع بیشتر ناشی از اجرای گسترده محرک های مالی در کشورهای دنیا است .

درست مثل قیمت طلا ، اطلاع از نوسانات بازار سکه برای کسب سود بیشتر و یا جلوگیری از ضرر مهم است .

پیش بینی آینده قیمت سکه در سال ۱۴۰۱

پیش بینی کارشناسان اقتصادی از آینده قیمت سکه در سال ۱۴۰۱ شمسی تثبیت قیمت در کانال ۱۱ میلیونی است .

تحلیلگران ایرانی معتقدند در پی رویدادهای سیاسی ایران از جمله مذاکرات هسته ای و احتمای احیای برجام در سال جاری ممکن است سکه وارد کانال ۱۰ میلیون تومانی نیز شود .

همچنین برخی اقتصاددانان سرمایه گذاری در بازار سکه را جذاب تر و سود حاصل از آن را مطمئن تر از سرمایه گذاری در بورس می دانند .

چشم انداز بازار طلا و سکه مثبت بوده و قابلیت نقدشوندگی فلزات گرانبها بالا است .

پیش بینی کارشناسان اقتصادی از آینده قیمت سکه در سال ۱۴۰۱ شمسی تثبیت قیمت در کانال ۱۱ میلیونی است .

تحلیلگران ایرانی معتقدند در پی رویدادهای سیاسی ایران از جمله مذاکرات هسته ای و احتمای احیای برجام در سال جاری ممکن است سکه وارد کانال ۱۰ میلیون تومانی نیز شود .

همچنین برخی اقتصاددانان سرمایه گذاری در بازار سکه را جذاب تر و سود حاصل از آن را مطمئن تر از سرمایه گذاری در بورس می دانند .

چشم انداز بازار طلا و سکه مثبت بوده و قابلیت نقدشوندگی فلزات گرانبها بالا است.

حباب قیمت سکه چقدر شد؟

حباب سکه به حدود ۱۱.۸ درصد رسیده است. این سطح از حباب در شرایطی که دلار در مسیر افزایشی حرکت نمی کند، برای بازیگران بازار فلز گران بهای داخلی پیام مساعدی ندارد. به باور برخی تحلیل گران در زمانی که قیمت دلار در مسیر صعودی قرار دارد، می توان گفت که سکه بازان به استقبال بیشتر نرخ ارز رفته اند. ولی در شرایطی که اسکناس آمریکایی در وضعیت افزایشی قرار ندارد، روز به روز احتمال شکست حباب سکه نیز بیشتر خواهد شد.

روز گذشته ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در نزدیکی محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار داشت. این در حالی بود که در بازار ازاد فلز گران بهای داخلی در محدوده ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می شد و در بازار خرد سکه نیز کمتر معامله گری تمایل به فروش زیر محدوده ۱۵میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نداشت. به این ترتیب می توان گفت بین قیمت بازار و ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در روز یک شنبه حداقل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فاصله وجود داشت.

به باور برخی تحلیل گران اگر قرار باشد سکه امامی در مسیر نزولی قرار نگیرد، دلار حداقل باید به بالای مرز ۳۲ هزار تومان برگردد. در غیر این صورت، در روز جاری احتمال دارد فلز گران بهای داخلی به راحتی به زیر حمایت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برود. البته امید برخی سکه بازان این است که تقاضا از بازار محدود شده دلار به بازار فلز گران بهای داخلی سرازیر شود. این عده به دلیل محدودیت های بازار ارز، حباب سکه را چندان غیرعادی تلقی نمی کنند.

منبع:
جمعه 10 تیر 1401 ساعت 11:50
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین