خبر

روز چهارم سوگیری منفی طلا

روز چهارم سوگیری منفی طلا

طلا امروز تحت تاثیر چشم‌انداز افزایشی نرخ‌های تهاجمی، چهارمین روز متوالی سوگیری منفی خود را طی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، طلا در روز پنج‌شنبه برای چهارمین روز متوالی با یک سوگیری منفی ملایم معامله شد و نزدیک به پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای که روز قبل لمس کرد، افت کرد. XAU/USD آخرین بار در حوالی منطقه 1816 دلاری مشاهده شد و تحت فشار چشم‌انداز افزایش نرخ‌های تهاجمی‌تر توسط فدرال رزرو قرار گرفت.

پاول در سخنرانی خود در مجمع سالانه بانک مرکزی اروپا در روز چهارشنبه گفت که اقتصاد ایالات متحده در موقعیت مناسبی برای مدیریت سیاست‌های سخت‌گیرانه تر قرار دارد و بانک مرکزی ایالات متحده همچنان بر کنترل تورم متمرکز است. لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، گفت که سیاستگذاران باید با قدرت برای مهار فشارهای قیمتی عمل کنند. این به نوبه خود به عنوان یک عامل کلیدی در نظر گرفته شد که همچنان به عنوان یک باد مخالف برای طلای بدون بازده عمل می‌کند.


گفته شد، ترکیبی از عوامل، معامله‌گران را از شرط‌بندی نزولی تهاجمی باز می‌دارد و ضررهای عمیق‌تر را برای XAU/USD محدود می‌کند. حداقل فعلا علیرغم چشم‌انداز تندروانه فدرال رزرو، دلار آمریکا در بحبوحه‌ی کاهش مداوم بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده تلاش کرد تا از روند مثبت دو روزه خود سرمایه‌گذاری کند. این امر، همراه با روحیه رایج کاهش ریسک، در بحبوحه‌ی ترس از رکود، از طلای امن حمایت کرد.

طلای امن

احساسات بازار در میان نگرانی‌ها مبنی بر اینکه افزایش سریع نرخ‌های بهره و شرایط مالی سخت‌تر چالش‌هایی را برای رشد اقتصاد جهانی ایجاد می‌کند، شکننده است. این امر همچنان بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذاشت، که از دریای قرمز در سراسر بازارهای سهام و دارایی‌های امن سنتی حمایت می‌شد.

پس‌زمینه بنیادی مختلط، از طریق تنظیم فنی به نفع معامله‌گران نزولی، قبل از موقعیت‌یابی برای هر حرکت کاهشی بیشتر، تا حدی احتیاط می‌کند. اقدامات اخیر بهبودی بارها و بارها با ردشدن نزدیک به SMA بسیار مهم 200 روزه مواجه شده است و نشان می‌دهد که روند نزولی قیمت طلا ممکن است هنوز به پایان نرسیده باشد.

فعالان بازار اکنون مشتاقانه منتظر سند اقتصادی ایالات متحده هستند که شامل شاخص قیمت اصلی PCE - شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو - و ادعاهای معمول هفتگی اولیه بیکاری است. این، همراه با بازده اوراق قرضه ایالات متحده، بر پویایی قیمت دلار تأثیر خواهد گذاشت. جدای از این، احساسات ریسک گسترده‌تر ممکن است انگیزه جدیدی برای طلا ایجاد کند.

نویسنده: معصومه دانش
پنجشنبه 9 تیر 1401 ساعت 14:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین