خبر

تحلیل قیمت بیت کوین و اتریوم

تحلیل قیمت بیت کوین و اتریوم

بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها هر آن‌چه را در هفته قبل به دست آورده بودند، از کف دادند. کاهش بیت کوین به زیر ۲۰۰۰۰ دلار نشان می‌دهد که خرس‌ها قدرت را در دست دارند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، بازارهای سهام ایالات متحده بخشی از میزان افزایش قیمت خود را در هفته‌ی گذشته از دست دادند و این مسئله باعث شده است که بیت کوین (BTC) نیز به حمایت روانی 20000 دلار برسد. این وضعیت نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران برای خرید دارایی‌های پرخطر بسیار نگران و مردد هستند.

بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که بیت کوین به سقوط خود ادامه دهد و در نهایت بین 10000 تا 12000 دلار به کف قیمت خود برسد. با این حال، جان بولینجر، خالق اندیکاتور معاملاتی محبوب باندهای بولینجر، معتقد است که نمودارهای ماهانه نشان می‌دهند بیت کوین به «یک مکان منطقی برای کف قیمت» رسیده است.

بیت کوین در 26 ژوئن (5 تیر) از 22000 دلار کاهش یافت و به تدریج به حمایت فوری در 19637 دلار سقوط کرد. این اتفاق نشان داد که خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) کنترل بازار را در دست دارند و با هر افزایش قیمتی، شروع به فروش می‌کنند.

نمودار بیت کوین

چنان‌چه قیمت بیت کوین زیر 19637 دلار بسته شود، پادشاه ارزهای دیجیتال ممکن است در خطر سقوط به سطح حمایت کلیدی 17622 دلاری قرار بگیرد. این سطح بسیار مهمی است که معامله‌گران باید مراقب آن باشند، زیرا شکسته و بسته شدن قیمت در زیر آن می‌تواند شروع مرحله بعدی روند نزولی باشد. آن‌گاه قیمت بیت کوین ممکن است تا 15000 دلار نیز کاهش یابد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از 19637 دلار به سمت بالا بازگردد، به این معنی است که تقاضا در سطوح پایین‌تر افزایش یافته است. آن‌گاه خریداران سعی خواهند کرد قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (22393 دلار) برسانند. اگر آن‌ها موفق شوند، قیمت بیت کوین می‌تواند به میانگین متحرک ساده 50 روزه (26735 دلار) نیز برسد.

اتریوم (ETH) در 26 ژوئن، از متحرک نمایی 20 روزه (1268 دلار) به سمت پایین حرکت کرد؛ این اتفاق نشان می‌دهد که احساسات منفی در بازار باقی مانده و معامله‌گران با اندکی افزایش قیمت شروع به فروش می‌کنند.

نمودار اتریوم

شیب منفی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه‌ی منفی نشان می‌دهند که خرس‌ها به خوبی کنترل بازار را در دست دارند. فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر سطح حمایت فوری 1050 دلار برسانند. اگر آن‌ها موفق شوند، قیمت اتریوم ممکن است به پایین‌ترین سطح روزانه‌ی 18 ژوئن (28 خرداد) یعنی 881 دلار سقوط کند.

شکستن قیمت به زیر این حمایت نشانه‌ی از سرگیری روند نزولی است. حمایت بعدی در جهت نزولی نیز 681 دلار خواهد بود.

در مقابل، اگر قیمت از 1050 دلار به سمت بالا بازگردد، نشان می‌دهد تقاضا برای خرید در سطوح پایین‌تر افزایش یافته است. آن‌گاه خریداران تلاش دیگری را برای افزایش قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه و آغاز حرکت به سمت 1500 دلار و سپس 1700 دلار انجام خواهند داد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
پنجشنبه 9 تیر 1401 ساعت 13:50
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین