خبر

قیمت طلا سقوط کرد + تحلیل فنی

قیمت طلا سقوط کرد + تحلیل فنی

طلا در روز گذشته به پایین ترین قیمت خود طی چند ماه گذشته سقوط کرد. فلز زرد با وجود اینکه در ادامه روز توانست به صورت جزئی افزایش یابد، از امروز صبح نیز روندی نزولی داشته و قیمت آن در حال کاهش یافتن است.

به گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این متن ۱۸۱۶ دلار است که دو دلار کاهش در روز را تجربه کرده است. این در حالی است که روز گذشته قیمت این فلز گرانبها تا ۱۸۱۲ دلار که پایین ترین قیمت ان از ماه ژوئن حساب می سود، سقوط کرده بود.

داده های اقتصادی مرتبط با تورم ایالات متحده نشان دهنده کاهش میزان تورم در این کشور است. این موضوع باعث می شود تا شاخص دلار آمریکا کاهش یافته و تقاضای جدیدی برای فلز زرد ایجاد شود که می تواند بار دیگر رشد طلا را رقم بزند.

قیمت طلا

از طرف دیگر کاهش تورم ممکن است باعث شود تا فدرال رزرو اعمال سیاست های سخت گیرانه خود بر اقتصاد را کاهش داده که می تواند در رشد طلا و افزایش خریداران در بازار بسیار مؤثر واقع شود.

از منظر فنی، طلا در نقطه ۱۸۱۲ از حمایت خوبی برخوردار است. در صورتی که طلا به زیر این سطح حمایت سقوط کند، افت از سطح روانی ۱۸۰۰ دلاری روی میز قرار خواهد گرفت. در این میان نقطه ۱۸۰۸ دلاری نیز به عنوان یک پشتیبانی مهم برای فروشندگان عمل خواهد کرد.

طلا


در سمت دیگر، خریداران نیاز دارند برای صعودی شدن طلا، قیمت آن را از حمایت پیشین که اکنون به مقاومت تبدیل شده در عدد ۱۸۲۴ دلار افزایش دهند. پذیرش بالاتر از این عدد باعث جهش مناسب به سمت منطقه 1836 دلاری می شود که به عنوان بالاترین مقاومت طلا عمل خواهد کرد.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید
منبع:
پنجشنبه 9 تیر 1401 ساعت 13:10
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین