خبر

طلا در سومین سراشیبی روزانه

طلا در سومین سراشیبی روزانه

در حالی که دلار امروز با کاهش مواجه شد، طلا و معاملات آتی طلا نیز برای سومین روز متوالی سقوط کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، در حالی که سرمایه‌گذاران چشم‌انداز شمش را ارزیابی کردند و بانک‌های مرکزی بزرگ از روش‌های تهاجمی برای پایین‌آوردن افزایش قیمت‌ها استفاده کردند، طلا صبح پنج‌شنبه در آسیا کاهش یافت و برای سومین ماه متوالی سقوط کرد.

معاملات آتی طلا تا ساعت 12:56 به وقت شرقی (0456 GMT) با 0.04 درصد کاهش به 1816.75 دلار رسید. دلار که به طور معمول معکوس به طلا حرکت می‌کند، صبح پنج‌شنبه کاهش یافت. دلار نزدیک به اوج دو دهه اخیر در نوسان بود. تقویت دلار تقاضای شمش غیر بازده را کاهش داده است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده هشدار داد که تورم می‌تواند طولانی‌مدت باشد و کاهش تورم علیرغم دردهای اقتصادی در طول مجمع سالانه بانک مرکزی اروپا (ECB) در پرتغال مهم است.

در همین حال، لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، گفت که مقامات باید برای مهار فشارهای قیمتی قاطعانه عمل کنند.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارز DailyFX، به رویترز گفت: با نگاهی به آینده، با ادامه افزایش نرخ بهره و کاهش انتظارات تورمی، سوگیری به طور فزاینده‌ای نزولی خواهد شد و افزود که 1780 تا 1790 دلار سطح حمایتی حیاتی است.

در آسیا و اقیانوسیه، داده‌های رسمی منتشرشده در اوایل روز نشان داد که شاخص مدیران خرید تولیدی چین (PMI) از 49.6 در ماه مه به 50.2 در ژوئن افزایش یافت، که اولین رشد از فوریه است و نشان می‌دهد فعالیت کارخانه این کشور در حال گسترش است.

در سایر فلزات گرانبها، نقره 0.38 درصد کاهش یافت. پلاتین 0.78 درصد و پالادیوم 2.19 درصد افزایش یافت.

نویسنده: معصومه دانش
پنجشنبه 9 تیر 1401 ساعت 11:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین