خبر

رشد 240 درصدی کیف‌پول بایننس و سقوط کوین‌بیس

رشد 240 درصدی کیف‌پول بایننس و سقوط کوین‌بیس

بایننس ظرف 3 سال، بیت کوین موجود در کیف پول خود را به 600000 رساند، ولی میزان موجودی کوین‌بیس از یک میلیون بیت کوین، به 500000 کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین کورا، دارایی‌های بیت کوین (BTC) دو صرافی محبوب ارزهای دیجیتال، بایننس و کوین‌بیس، در طی یک دوره دو ساله، حرکتی کاملا مخالف یکدیگر را نشان می‌دهند. صرافی بایننس از سال 2020 تاکنون به انباشت بیت کوین ادامه داده؛ و از سوی دیگر، کوین بیس در همین دوره شاهد کاهش مداوم دارایی‌های بیت کوین خود بوده است.

این اطلاعات از داده‌های موجود در گلسنود، پلتفرم تحلیل و اطلاعات بلاک چین، به دست آمده است.

بایننس از سال 2019 بیش از 250000 بیت کوین در کیف پول سرد خود نگهداری کرده است؛ این رقم به تدریج ظرف سه سال به 600000 بیت کوین افزایش یافته است. کوین بیس در سال 2019، بیش از یک میلیون بیت کوین در کیف پول سرد خود داشت، ولی میزان دارایی بیت کوین این صرافی کاهش یافت به تدریج به اندازه فعلی، کمی بالاتر از 500000 بیت کوین، رسید.

این اعداد نشان‌دهنده‌ی میزان تعامل معامله‌گران ارزهای دیجیتال با هر صرافی هستند - چه برای سپرده‌گذاری و چه برای برداشت. وقتی قیمت بیت کوین در چند هفته‌ی گذشته به 17588 دلار سقوط کرد، موجودی کیف پول سرد بایننس در همان دوره 101266 بیت کوین افزایش یافت.

سایر صرافی‌های محبوب مانند اف‌تی‌ایکس، کریپتو دات کام، و کوکوین، از سال 2017 تا به امروز به سختی تا 100000 بیت کوین در آدرس سرد خود جای داده‌اند. با این حال، داده‌های کوین مارکت کپ نشان می‌دهند که اف‌تی‌ایکس و کوکوین در 24 ساعت گذشته جزء پنج صرافی برتر با بیش‌ترین حجم تراکنش بوده‌اند.

کوین بیس، اف‌تی‌ایکس و کوکوین در یک 24 ساعت مجموعا دارای 4.45 میلیارد دلار حجم معاملات هستند، ولی بایننس با 11 میلیارد دلار حجم معاملات روزانه از همه‌ی صرافی‌ها پیش است.

اکثر معامله‌گران ارزهای دیجیتال به دلیل طیف گسترده‌ای از خدمات پشتیبانی که بایننس به آن‌ها ارائه می‌کند، این صرافی را به دیگران ترجیح می‌دهند. به عنوان مثال، بایننس از بیش از 45 ارز فیات، از جمله ارزهای آفریقایی را پشتیبانی می‌کند. در مقابل، کوین بیس تنها از دلار آمریکا، یورو و پوند بریتانیا پشتیبانی می‌کند.

رده‌بندی ۶ صرافی برتر بازار بر اساس ترافیک، نقدینگی، حجم معاملات و قانونی بودن فعالیت‌های‌شان در فهرست کوین مارکت کپ به ترتیب زیر است:

رده بندی صرافی‌های برتر

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 8 تیر 1401 ساعت 16:43
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین