خبر

معامله‌گران، منتظر تابستان عزیز!

معامله‌گران، منتظر تابستان عزیز!

در حالی که در ماه‌های اخیر فدرال رزرو نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد، تحلیلگران همچنان فصل تابستان را دوره پردرآمدی برای معامله‌گران می‌دانند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، از نظر تاریخی، ماه‌های تابستان همیشه یکی از پردرآمدترین دوره‌های سال برای معامله‌گران کالا در نظر گرفته شده است - و تاکنون این روند، مطمئناً انتظارات را برآورده کرده است!

خبر خوب این است که این روند همچنان باقی می‌ماند و قرار است در طول سه ماهه سوم سال 2022 با یک تقویم پر عمل از رویدادهای اقتصادی که هنوز در راه است ادامه یابد.

با نگاهی به آینده، بزرگترین رویداد کلان که معامله‌گران نمی‌خواهند آن را از دست دهند سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مجمع سالانه بانک مرکزی اروپا در روز چهارشنبه است.

در حالی که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و همکارانش در تفرجگاه سینترا برای نسخه خود از نشست جکسون هول فدرال رزرو ملاقات می‌کنند، با یک کار بسیار غیرممکن روبرو می‌شوند: کاهش سریع‌ترین تورم در چهار دهه گذشته بدون ایجاد رکود.

این روایت در ماه‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است و در روز چهارشنبه دوباره در کانون توجه قرار خواهد گرفت، زیرا جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنار همتایان خود از بانک انگلستان و بانک‌های مرکزی اروپا سخنانی را ارائه می‌کند.

در اوایل این ماه، در یک «واکنش دیرهنگام» به سریع‌ترین افزایش تورم مشاهده‌شده در بیش از 40 سال گذشته - فدرال رزرو نرخ بهره را 75 واحد پایه افزایش داد - بزرگترین افزایش از سال 1994 با جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، نشان‌دهندهٔ افزایش دیگری در اندازه‌های عجیب و غریب در ماه ژوئیه بود. 

مثل همیشه، معامله‌گران تمام کلمات جروم پاول را تشریح می‌کنند و به دنبال نکاتی در این مورد می‌گردند، مبنی بر اینکه فدرال رزرو با افزایش ترس از رکود، در تعصب جنگ‌طلبانه خود متزلزل است.

همچنین در رادار این هفته، ارقام تورم PCE ایالات متحده از نزدیک مشاهده می‌شود. این که فدرال رزرو تا چه حد نرخ‌ها را ماه آینده افزایش خواهد داد، در نهایت می‌تواند با معیار مورد علاقه بانک مرکزی از تورم - داده‌های هزینه‌های مصرف شخصی که برای انتشار در روز جمعه برنامه‌ریزی شده است، تعیین شود.

انتظار می‌رود این قرائت دوباره برای یک ماه متوالی بالاتر از پیش‌بینی‌ها باشد. اگر چاپ بالاتر از حد انتظار باشد، مهمات بیشتری به فدرال رزرو برای افزایش شدید نرخ بهره تا 75 واحد پایه می‌دهد. با این حال، از سوی دیگر، اگر چاپ ضعیف‌تر از حد انتظار باشد، این ممکن است به فدرال رزرو این امکان را بدهد که در نشست سیاست‌گذاری آتی در ماه ژوئیه، فقط نرخ بهره را 50 واحد پایه افزایش دهد.

در حال حاضر، طلا همچنان در قلب بازار معامله‌گران است که فرصت‌های بی‌پایانی برای سرمایه‌گذاری بر نوسانات کلان‌ کوتاه‌مدت دارد.

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 8 تیر 1401 ساعت 16:38
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین