خبر

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در یک ماه پیش‌ رو

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در یک ماه پیش‌ رو

قیمت بیت کوین در ماه ژوئن از 31600 دلار به 17744 دلار کاهش یافت. جولای (ماه پیش رو) از نظر تاریخی معمولا ماه مثبتی برای بیت کوین بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین کورا، ماه ژوئن (ماهی که در حال پایان است) برای بیت کوین (BTC)، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، ماه نزولی و سختی بوده است. بیت کوین ماه ژوئن را درست در بالای سطح 31600 دلار آغاز کرد ولی تا 17744 دلار کاهش یافت؛ و اکنون که 29 ژوئن (8 تیر) است، قیمت بیت کوین - در لحظه‌ی نگارش این خبر - 20087 دلار است.

بیت کوین از قیمت آغازین خود در ماه ژوئن پایین‌تر رفت و به زیر سطح 30000 دلار کاهش یافت. سپس تقریبا حدود یک هفته در همین سطح باقی ماند؛ آن‌گاه، شیب روند نزولی آن تندتر شد و قیمت بیت کوین از سطح 29000 دلار نیز  عبور کرد. از این‌جا به بعد، بیت کوین قادر به بازیابی قیمت خود نبوده، و ارز دیجیتال پرچمدار بازار هم‌چنان در حال سقوط است.

بیت کوین در طول ماه ژوئن، در یک نقطه، تا 17744 دلار نیز کاهش یافت ولی پس از یک جهش، به سطح 21000 دلار رسید. به نظر می‌رسد قیمت بیت کوین اکنون در حدود 21 هزار دلار تثبیت شده باشد. با توجه به این تثبیت قیمت، سرمایه‌گذاران مضطرب و کنجکاو هستند که ماه جولای (ماه پیش رو) چه خوابی برای این کوین دیده است - البته، عملکرد تاریخی بیت کوین در ماه‌های جولای معمولا خوب بوده است.

نمودار قیمت بیت کوین در ماه ژوئن

در جولای سال‌های 2020 و 2021، قیمت بیت کوین به ترتیب تقریبا 24 و 18 درصد افزایش یافت. جدای از افت 6.81 درصدی قیمت بیت کوین در جولای 2019، ماه‌های جولای معمولا ماه‌های بسیار خوبی برای بیت کوین بوده‌اند.

بخشی از جامعه‌ی ارزهای دیجیتال، مانند یک معامله‌گر کریپتو با نام مستعار کریپتو تونی، معتقد است که جولای 2022 یک ماه بی‌ثبات برای بیت کوین خواهد بود. از سوی دیگر، یکی از بنیانگذاران 100x، آرتور هیز، پیش‌بینی می‌کند با توجه به این‌که 4 جولای جزء تعطیلات رسمی در ایالات متحده است و بانک‌ها تعطیل خواهند بود، قیمت بیت‌کوین در روزهای ابتدایی ماه جولای کاهش می‌یابد.

یکی از اندیکاتورهای کلیدی که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنند پیش‌بینی بهتری از عملکرد قیمت بیت کوین در ماه جولای داشته باشند، موقعیت قیمت نسبت به میانگین متحرک 200 هفته‌ای است. پیش‌بینی می‌شود که قیمت بیت کوین تا پایان ماه در زیر میانگین متحرک 200 هفته‌ای بسته شود - این اتفاق در تاریخ بازارهای کریپتو بی‌سابقه خواهد بود.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 8 تیر 1401 ساعت 15:24
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین