خبر

تداوم روند نزولی تا زمان کاربردی‌شدن برنامه‌های کریپتو

تداوم روند نزولی تا زمان کاربردی‌شدن برنامه‌های کریپتو

به گفته‌ی مارک کیوبن، تمرکز بیش‌تر بر برنامه‌های کاربردی و ابزارهایی به غیر از ابزارهای مالی، باعث افزایش اقبال عمومی و معکوس شدن روند نزولی بازار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، مارک کیوبن، کارآفرین میلیاردری که به خاطر نقش‌اش به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران اصلی در برنامه تلویزیونی شارک تنک مشهور شده است، گفت تا زمانی که تمرکز بیش‌تری روی برنامه‌های کاربردی در حوزه‌ی کریپتو نداشته باشیم، بازار نزولی آن به پایان نخواهد رسید.

وی هم‌چنین باور ندارد که بازار هنوز به کف قیمت رسیده باشد.

مارک کیوبن پیش‌تر اظهار داشته بود که حدود 80 درصد از پرتفوی وی - منهای شارک تانک - متعلق به ارزهای دیجیتال بوده است. وی در 23 ژوئن (2 تیر) در یک پادکست در پاسخ به این سوال که «بازار نزولی ارزهای دیجیتال تا چه مدت ادامه خواهد داشت؟» گفته بود:

«روند نزولی بازار کریپتو تا زمانی ادامه می‌یابد که یک کاتالیزور به وجود بیاید، و آن کاتالیزور ایجاد برنامه‌های کاربردی است؛ در غیر این صورت، قیمت ارزهای دیجیتال آن‌قدر کم می‌شود که مردم می‌گویند، باشه! حالا یه مقدار می‌خرم!»

وی معتقد است تمرکز بیش‌تر روی برنامه‌های کاربردی می‌تواند کریپتو را از رکود خارج کند؛ با توجه به وجود بسیاری از برنامه‌های مرتبط با فناوری مالی، راه‌اندازی یک برنامه‌ی کاربردی مرتبط با کسب‌وکار می‌تواند یکی از کاتالیزورهایی باشد که باعث ایجاد جرقه‌ای برای بازگشت صعودی بازارهای کریپتو خواهد شد.

کیوبن به عنوان مثال، گفت، «راه‌اندازی نسخه‌ی غیرمتمرکز برنامه‌ی کوییک بوکس - یک نرم‌افزار مدیریت حسابداری برای کسب‌وکارهای کوچک - می‌تواند هجوم کاربران را به فضای کریپتو به همراه داشته باشد.»

کیوبن، برخلاف پیش‌بینی بسیاری از تحلیلگران که معتقدند بیت‌کوین (BTC) و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال به کف قیمت خود رسیده‌اند، می‌گوید «آن‌ها هنوز به اندازه‌ی کافی ارزان نشده‌اند.»

نمودار قیمت بیت کوین

به گفته‌ی وی، «شما به ارزش بازار ارزهای دیجیتال نگاه می‌کنید، و می‌بینید که آن‌ها بیش از یک میلیارد دلار، 6 میلیارد دلار، 8 میلیارد دلار یا حتی 40 میلیارد دلار ارزش بازار دارند؛ شما به این ارزش بازار توجه نمی‌کنید و می‌گویید، قیمت‌های آن‌ها ارزان شده‌اند. اگر به چند سال گذشته نگاهی بیندازید، یادتان خواهد آمد که این ارزهای دیجیتال کم‌تر از یک پنی فروخته می‌شدند و ارزش بازار آن‌ها صدها میلیون دلار بود.»

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 8 تیر 1401 ساعت 14:26
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین