خبر

کاردانو در معرض سقوط 60 درصدی

کاردانو در معرض سقوط 60 درصدی

قیمت کاردانو در روزهای منتهی به وقوع هاردفورک واسیل در بالای سطح حمایت تکنیکال و کلیدی خود قرار داد؛ ولی این ارز دیجیتال در معرض خطر سقوط است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، کاردانو (ADA) در نمودارهایی با بازه‌ی زمانی طولانی‌تر، شروع به ترسیم یک الگوی نزولی مستمر کرده است؛ همین الگو احتمال سقوط عمده‌ی قیمت این ارز دیجیتال را تا ماه آگوست افزایش می‌دهد.

قیمت کاردانو در خطر سقوط 60 درصدی

این الگو که «پرچم سه‌گوش خرسی یا نزولی» نامیده می‌شود، زمانی شکل می‌گیرد که قیمت، پس از یک حرکت نزولی قوی، در محدوده‌ای میان مقاومت خط روند نزولی و حمایت خط روند صعودی تثبیت شود. به علاوه، این تثبیت قیمت با کاهش حجم معاملات همراه است.

الگوی سه‌گوش نزولی معمولا پس از شکست قیمت به زیر سطح حمایت خط روند برطرف می‌شود و قاعدتا می‌تواند به اندازه‌ی ارتفاع روند نزولی قبلی، که «میله‌ی پرچم» نامیده می‌شود، به سمت پایین سقوط کند - همان‌طور که در نمودار زیر نشان داده شده است:

الگوی پرچم سه  گوشی نزولی

در نتیجه، یک شکست قاطع به زیر ساختار این الگوی نزولی می‌تواند به معنی کاهش طولانی مدت قیمت کاردانو به اندازه‌ی میله پرچم باشد. به عبارت دیگر، هدف قیمت کاردانو 0.20 دلار خواهد بود - یعنی بیش از 60 درصد کم‌تر از قیمت روز 28 ژوئن (7 تیر).

در عین حال، کاردانو علائمی از تثبیت قیمت را در محدوده‌ی این الگو نشان می‌دهد؛ این علائم نشان‌دهنده‌ی گرایش قریب‌الوقوع کاردانو به افزایش قیمت هستند. همین گرایش شرایط را به گونه‌ای برای کاردانو فراهم می‌کند که تا ماه جولای از حمایت خط روند صعودی پرچم سه‌گوش در نزدیکی 0.46 دلار به سمت مقاومت خط روند نزولی خود در حدود 0.60 دلار صعود کند.

هارد فورک واسیل کاردانو

علی‌رغم دورنمای نزولی موقتی کاردانو، این ارز دیجیتال می‌تواند از هارد فورک آتی خود، یعنی «هارد فورک واسیل» بهره ببرد.

این هارد فورک که در ابتدا برای پایان ماه ژوئن برنامه‌ریزی شده بود، اکنون در ماه جولای انجام خواهد شد؛ هدف از این هارد فورک بهبود سرعت و مقیاس‌پذیری شبکه کاردانو است.

به علاوه، انتظار می‌رود که این هارد فورک، شبکه‌ی کاردانو را برای توسعه‌دهندگان مطلوب‌تر کند؛ طرفداران واسیل معتقدند، انجام این هاردفورک می‌تواند حتی پروژه‌هایی را از بلاک چین‌های رقیب جذب کند و منجر به افزایش تقاضا برای کاردانو شود.

قیمت کاردانو در روزهای منتهی به هاردفورک‌های این شبکه معمولا افزایش یافته است؛ این مسئله شانس کاردانو را برای یک حرکت صعودی جدید بیش‌تر می‌کند - به نمودار زیر توجه کنید.

نمودار قیمت کاردانو

به علاوه، کاردانو معمولا پس از هارد فورک‌های خود دچار شایعات و هیجان‌های فروش شده و یک سقوط شدید را تجربه می‌کند.

بنابراین، از سوابق و رفتارهای گذشته‌ی کاردانو و هم‌چنین، از الگویی که به آن اشاره شد، می‌توان نتیجه گرفت که کاردانو پس از انجام هارد فورک واسیل باید خود را برای یک روند نزولی دیگر آماده کند.

همبستگی نزدک و کاردانو

در عین حال، در بحبوحه‌ی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و ضعف عملکرد بازارهای سهام، قیمت کاردانو همبستگی خود را با این بازارها حفظ کرده است؛ این مسئله نیز باعث می‌شود فشار نزولی بر قیمت کاردانو در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت ادامه یابد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 8 تیر 1401 ساعت 13:26
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین