خبر

طلا تحت حمایت نسبی رکود

طلا تحت حمایت نسبی رکود

طلا به خاطر فشار ناشی از چشم‌انداز نرخ بهره و ریسک رکود، صبح امروز با افزایش مواجه شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا صبح چهارشنبه در آسیا افزایش یافت، زیرا با توجه به کاهش بازدهی خزانه‌داری 10 ساله ایالات متحده، نگرانی‌های مربوط به رکود مورد حمایت قرار می‌گیرد.

معاملات آتی طلا تا ساعت 12:28 بامداد به وقت شرقی (0428 GMT) با 0.04 درصد افزایش به 1821.95 دلار رسید. دلار که به طور معمول معکوس به طلا حرکت می‌کند، صبح چهارشنبه سقوط کرد.

طلا بین فشار ناشی از چشم‌انداز نرخ‌های بهره بالاتر و حمایت از ریسک‌های رکود گیر افتاده بود.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک و مری دالی از سانفرانسیسکو گفتند که باید تورم را کاهش دهند، اما اصرار داشتند که فرود نرم همچنان امکان‌پذیر است. نرخ بهره بالاتر و بازده اوراق قرضه باعث کاهش تقاضای شمش می‌شود زیرا سودی ندارد.

بازده خزانه‌داری 10 ساله ایالات متحده کاهش یافت و تا حدودی از طلا حمایت کرد.

ایالات متحده واردات جدید طلای روسیه را ممنوع کرد و طبق تعهدات رهبران گروه هفت در این هفته برای مجازات بیشتر روسیه به دلیل بحران اوکراین عمل کرد.

اعتماد مصرف کننده هیئت کنفرانس ایالات متحده (CB) در ماه ژوئن به پایین‌ترین حد در 16 ماه گذشته سقوط کرد زیرا تورم بالا باعث نگرانی مصرف‌کنندگان در مورد کندی اقتصاد شد.

در آسیا-اقیانوسیه، چین روز سه‌شنبه اقدامی غافلگیرکننده برای کاهش زمان قرنطینه برای مسافران ورودی از ۱۴ روز به ۷ روز انجام داد.
چین زمان قرنطینه کووید 19 را برای مسافران بین‌المللی کاهش می‌دهد

در مراکز قرنطینه متمرکز این گام امیدهای بازار را در مورد تغییر چین به یک استراتژی دیگر برای کووید 19 افزایش داد که می‌تواند خسارت اقتصادی کمتری داشته باشد.

در سایر فلزات گرانبها، نقره 0.38 درصد کاهش یافت. پلاتین 0.78 درصد و پالادیوم 2.19 درصد افزایش یافت.

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 8 تیر 1401 ساعت 10:48
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین