خبر

طلا منطقهٔ بحرانی تقاضا را شکست

طلا منطقهٔ بحرانی تقاضا را شکست

طلا امروز دومین ضرر روزانه خود را ثبت کرد. در حالی که شمش به خاطر کند باقی‌ماندن دلار در محدوده مثبت، بازگشت خوبی داشت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا نتوانست بازگشت خود را حفظ کند و در جلسه روز سه‌شنبه آمریکا به سمت جنوب چرخید و دومین ضرر روزانه متوالی را ثبت کرد. با انجام این کار، فلز درخشان منطقه بحرانی تقاضا را شکست، اگرچه نگرانی‌های فزاینده رکود به کاهش سطح تقاضا کمک کرد. شمش در نیمه اول روز بازگشت مناسبی داشت، زیرا دلار در بحبوحه‌ی تغییر مثبت در تمایلات ریسک به طور کلی کند باقی ماند. پس از اینکه چین کاهش دوره قرنطینه مسافران بین‌المللی را اعلام کرد، جریان‌های ریسک بازگشت، زیرا پکن و شانگهای پس از چهار ماه هیچ مورد کووید را گزارش کردند. این فلز برای آزمایش سطح 1830 دلار در بحبوحه‌ی ضعف گسترده دلار صعود کرد، در حالی که افزایش بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده باعث کاهش بازگشت شد.

با این حال، پس از اینکه شاخص اعتماد مصرف کننده هیئت کنفرانس ایالات متحده به پایین‌ترین حد خود از فوریه 2021 رسید، به نفع دلار تغییر کرد و قیمت طلا را به حمایت 1820 دلار رساند و خوش‌بینی سرمایه‌گذاران را کاهش داد و نگرانی‌ها در مورد رکود را احیا کرد. افزایش قیمت نفت ترس از تورم را دوباره برانگیخت، که بر روحیه تیره و تار افزوده و ارزش دلار را به قیمت طلا تقویت کرد.

قیمت طلا تا امروز چهارشنبه در تلاش برای یافتن تقاضا است، زیرا معامله‌گران غیرمتعهد به نظر می‌رسند و از شرط‌بندی جهت‌دار روی فلز قبل از پانل سیاست‌گذاری روسای فدرال رزرو، ECB و BOE در مجمع سالانه ECB در بانکداری مرکزی خودداری می‌کنند. گفت‌وگوهای بین مقامات کلیدی بانک مرکزی کلید شکل‌دهی به انتظارات بازار از عادی‌سازی سیاست‌ها است که می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر طلای بدون بازده داشته باشد.

جدا از اجلاس سران ECB، تجدید نظر نهایی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و تصمیم اوپک پلاس برای نشانه‌های تازه در احساسات گسترده‌تر بازار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نمودار قیمت طلا: روزانه

نمودار روزانه طلا

همانطور که در نمودار روزانه مشاهده می‌شود، قیمت طلا روز سه‌شنبه زیر خط روند صعودی حمایتی در 1820.25 دلار بسته شد که نشان‌دهنده‌ی شکست دو هفته‌ای قیمت طلا است.

شکست نزولی طبقاتی را به سمت آستانه 1800 دلار باز می‌کند. با این حال، پایین‌ترین قیمت روز جمعه 11817 دلار و پایین‌ترین قیمت 15 ژوئن 1808 دلار می‌تواند پیش از این به نجات گاوها بیاید.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) همچنان پایین‌تر از خط وسط قرار دارد و نشان می‌دهد که فروشندگان در آینده نیز مسئول باقی خواهند ماند.

از طرف دیگر، خریداران باید مقاومت تبدیل‌شده به حمایت را که اکنون در 1822 دلار است، پس بگیرند، که بالاتر از آن نمی‌توان جهش مناسب به سمت منطقه 1838 دلار را رد کرد. آن منطقه قیمتی همگرایی میانگین متحرک روزانه 21 کوتاه (DMA) و مقاومت پرچم است.

بالاتر از این، 200 DMA خفیف صعودی در 1845 دلار، حرکات بازیابی اضافی را به چالش خواهد کشید. DMA50 در 1853 دلار آخرین خط دفاعی برای فروشندگان XAU خواهد بود.

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 8 تیر 1401 ساعت 10:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین