خبر

طلا و برخورد با مانع

طلا و برخورد با مانع

با توجه به انتظار ممنوعیت واردات طلا از روسیه و عدم شرط‌بندی معامله‌گران بر طلا، طلا شتاب افزایشی خود را از دست داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، قیمت طلا بخشی از زیان‌های روز دوشنبه را معکوس می‌کند، زیرا گاوها با عقب‌نشینی بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده در سراسر منحنی نجات پیدا می‌کنند. ریسک‌گریزی تاکنون در این سه‌شنبه مبهم باقی مانده است، زیرا سرمایه‌گذاران خوش‌بینی هفته گذشته را کنار می‌گذارند و در انتظار انگیزه‌های تازه حاصل از بحث سیاست‌گذاری کلیدی بانک‌های مرکزی هستند که قرار است روز چهارشنبه برگزار شود. مجمع سه روزه بانک مرکزی اروپا روز دوشنبه با موضوع اصلی امسال «چالش‌های سیاست پولی در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است» آغاز شد. پانل سیاست روز چهارشنبه بین فدرال رزرو، BOE و ECB در مجمع رویدادی تعیین کننده برای جهت فلز درخشان در روزهای آینده خواهد بود.

در این بین، معامله‌گران غیرمتعهد به نظر می‌رسند و از شرط‌بندی جهت‌دار روی فلز خودداری می‌کنند، زیرا در انتظار ممنوعیت مورد انتظار واردات طلا از روسیه که قرار است اواخر این سه‌شنبه اعلام شود، محتاط هستند. بریتانیا، ایالات متحده، ژاپن و کانادا قصد دارند واردات جدید طلای روسیه را ممنوع کنند تا ابزار مالی مسکو برای بحران اوکراین را کاهش دهند. در همین حال، شاخص‌های تولید و مسکن منطقه‌ای ایالات متحده پیش از داده‌های Conference Board (CB) Confidence گزارش می‌شود. جریان داده‌های آمریکا برای نشانه‌های کاهش رشد اقتصادی و مسیر افزایش نرخ بهره در آینده توسط فدرال رزرو مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت. درک بازار از تمایل به ریسک نیز نقش کلیدی در تعیین ارزش دلار خواهد داشت و به نوبه‌ی خود بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارد.


XAU/USD هفته جدیدی را با وضعیت مثبتی آغاز کرد، اما پس از برخورد با موانع قوی در نزدیکی منطقه 1842 دلاری، نتوانست شتاب مثبت قبلی را حفظ کند. این فلز رشد اولیه را کاهش داد و نزدیک به 20 دلار از بالاترین نقطه روز سقوط کرد تا روز دوشنبه در قیمت 1823 دلار کاهش یابد. همبستگی معکوس بین بازدهی ایالات متحده و قیمت طلا دوباره به میدان آمد، زیرا سرمایه‌گذاران نگران بودند که آیا بانک‌های مرکزی جهانی می توانند از رکود عبور کنند و در عین حال متعهد به مبارزه با تورم باشند. این احساسات در وال استریت متلاطم شد، زیرا خریداران قبل از انتشار داده‌های کلیدی اقتصادی ایالات متحده و گزارش‌های درآمدی که قرار بود در هفته آینده منتشر شوند، متوقف شدند.

نمودار قیمت طلا: روزانه

نمودار روزانه قیمت طلا

همانطور که در نمودار روزانه مشاهده می‌شود، گاوهای نر طلا در حال آزمایش تعهدات نزولی در حمایت خط روند صعودی بحرانی در 1820 دلار هستند. اگر دومی بر اساس بسته‌شدن روزانه شکسته شود، این امر نشان‌دهنده‌ی انحراف نزولی از شکل‌گیری پرچم دو هفته‌ای است.

یک روند نزولی تازه آغاز خواهد شد و فروشندگانی که قیمت 1800 دلار را هدف قرار می‌دهند. قبل از پایین‌ترین قیمت آن جمعه یعنی 1 و 1817 دلار و پایین‌ترین قیمت 1808 دلاری 15 ژوئن می‌تواند به محدودکردن این کاهش کمک کند.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) به طور بی‌رویه درست زیر خط وسط معامله می‌شود و سوگیری فروش را دست‌نخورده نگه می‌دارد.

گاوها به یک حرکت پایدار در بالای منطقه عرضه 1840 دلاری نیاز دارند، که محل تلاقی میانگین متحرک روزانه 21 کوتاه (DMA) و مقاومت خط روند نزولی (مثلث) است.

مانع بعدی برای خریداران در نرخ صعودی ملایم 200 DMA در 1845 دلار است.

در مجموع، مسیر کمترین مقاومت برای کالا به سمت نزولی در کوتاه‌مدت باقی می‌ماند.

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 7 تیر 1401 ساعت 15:31
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین