خبر

طلا و نقره در برابر باد

طلا و نقره در برابر باد

طلا دیروز از سودهای خود عقب‌نشینی کرد و به 1820 دلار کاهش یافت؛ اما نقره نیز تحت تاثیر بادهای مخالف قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، در طول دیروز طلا تمام سودهای مورد نظر خود را در ابتدا جمع کرد و به 1820 دلار کاهش یافت. به نظر می‌رسد بادهای مخالف زیادی برای طلا در جریان است و این موضوع می‌تواند حرکت طلا را در این هفته بی‌ثبات کند. در همین حال ، نقره نسبت به 21 دلار در مقایسه با حدود 25 دلار در ابتدای سه ماهه معامله می‌شود. به گفته استراتژیست‌ها در Commerzbank ، جریان‌های ETF نقش خود را در عملکرد ضعیف فلزات گرانبها بازی می‌کنند.

نسبت طلا/نقره در حدود 86 در سطح بسیار بالایی است

یکی دیگر از جریان‌های قابل توجه از ETF که احتمالاً به طلا فشار می‌آورد: هلدینگ در ETF‌های طلای ردیابی شده توسط بلومبرگ دیروز  6 واحد کاهش یافت. حرکت خروجی‌ها دوباره سرعت تاخیری خود را افزایش داده است. 

ETF های نقره که توسط بلومبرگ ردیابی شده‌اند ، در هفته‌ها و ماه‌های اخیر جریان‌های قابل توجهی را مشاهده کرده‌اند. منابع آنها از ابتدای ماه 1100 تن کاهش یافته است. جریان از زمان شروع سه ماهه تاکنون بیش از 1300 تن در کل بوده است. 

ضعف نقره در نسبت طلا/نقره نیز مشهود است، که در حدود 86 در سطح بسیار بالایی قرار دارد. به عنوان یک فلز سرمایه‌گذاری ، نقره نه تنها از طلا، به عنوان یک فلز صنعتی- بلکه با بادهای مخالف ایجادشده توسط سقوط شدید در قیمت فلزات روبرو شده است.

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 7 تیر 1401 ساعت 14:56
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین