خبر
 

قیمت خودروهای صفر داخلی امروز

قیمت روز خودرو صفر داخلی

قیمت خودرو امروز به عنوان یکی از داغ‌ترین موضوعات به حساب می‌آید. در طی سال‌های اخیر قیمت خودروهای داخلی دائماً در حال تغییر است. افرادی هم که در جریان خرید و فروش خودروهای صفر و کارکرده هستند، از اهمیت قیمت ماشین در همان روز یا ماه خبر دارند. در این بررسی قصد داریم به قیمت خودروهای صفر داخلی در ماه خرداد نگاهی بیندازیم.

بی‌ثباتی قیمت روز خودرو در ایران

آنچه بازار خودرو در سال‌های اخیر را متزلزل کرده، وضعیت ناپایدار قیمت روز خودرو صفر داخلی و خارجی است. دلایل مختلفی برای این پدیده ذکر کرده‌اند. به عنوان مثال کاهش تولید و عرضه بسیار اندک خودروهای داخلی، تغییرات لحظه‌ای ارز و نرخ تورم بر قیمت نهایی خودروها تأثیرات غیرقابل‌انکاری داشته‌اند.

اما این موارد تنها عوامل ناپایداری قیمت خودروها محسوب نمی‌شوند، سیاست نادرست صنعت خودرو و فعالیت سودجویانه دلالان خودرو نیز مزید بر علت شده و قیمت ماشین را به مقدار چشم‌گیری تغییر داده‌اند.

پیش‌بینی قیمت در روزهای آتی

کاظم محمدی نیکخواه در مصاحبه خود با خبرگزاری‌ها اعلام کرده است که در حال حاضر راهکارهای مختلفی برای ثبات قیمت خودرو استفاده می‌شود. اما این راهکارها تأثیری کوتاه و موقتی بر قیمت ماشین و جریان خرید و فروش خودروهای داخلی دارند.

قیمت بی‌ثابت ارز همچنان تغییرات بسیاری را برای قیمت خودروهای داخلی و البته خارجی رقم می‌زند. بنابراین حتی در آینده نیز، افرادی که قصد خرید خودرو دارند، باید به قیمت روز خودرو مورد نظر خود توجه کرده و تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

حسین سنجری کارشناس دیگری که در صنعت خودرو فعالیت دارد، در نیمه خرداد 1401 اعلام کرد که شماره‌گذاری خودروهای سمند و تیبا متوقف شده است. این نکته حاکی از احتمال توقف روند تولید آن‌ها در ماه‌های آتی خواهد بود. در نتیجه کاهش عرضه خودروهای مذکور می‌توانیم شاهد تغییرات احتمالی در قیمت خودرو باشیم.

این کارشناس در ادامه توضیح می‌دهد که ابتدا شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم اما چنانچه خودروسازان جایگزینی برای خودروهایی که خط تولیدشان متوقف شده، پیدا کنند، قیمت آن‌ها تنظیم خواهد شد.

بررسی قیمت خودرو

قیمت خودرو داخلی صفر

در سال‌های قبل که کسب‌وکارهای آنلاین رونق چندانی نداشتند، برای بررسی آخرین قیمت باید به نمایشگاه‌های خودرو سر می‌زدیم. اما اکنون سایت‌ها، آگهی‌های اینترنتی و حتی اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که قیمت روز خودرو صفر و کارکرده را منتشر می‌کنند.

افرادی که از این منابع آنلاین استفاده می‌کنند، اختلاف قابل‌توجهی که میان قیمت خودروهای صفر و کارکرده وجود دارد را می‌بینند. البته افرادی هستند که با وجود چنین اختلاف قیمتی باز هم ترجیح می‌دهند خودروی صفر خریداری کنند. بنابراین در ادامه درباره تغییرات قیمت روز خودرو های صفر داخلی توضیحات کامل‌تری ارائه می‌دهیم.

قیمت روز خودرو سایپا

سایپا یکی از خودروسازان اصلی ایرانی محسوب می‌شود. قیمت خودروهای مختلف این مجموعه خودروسازی شاهد افزایش چشم‌گیری بوده است.

قیمت پراید 111 (SE) و پراید 131 در حال حاضر به 193 تا 203 میلیون و  174 تا 175 میلیون تومان رسیده‌ است. تیبا یکی دیگر از خودروهای پرفروشی است که در حال حاضر 181 میلیون تومان قیمت دارد و ساینا حدود 196 میلیون تخمین زده شد. قیمت‌هایی که در روزهای آتی شاهد دگرگونی‌های دیگر خواهند بود.

اگر بخواهیم جدیدترین قیمت‌های دیگر ماشین‌های شرکت سایپا را بررسی کنیم، باید به خودروهای تیبا، تیبا 2 و تیبا 2 پلاس اشاره کنیم که به ترتیب 178 میلیون، 185 میلیون و 206 میلیون تومان بوده‌اند. علاوه بر این، کوییک دنده‌ای و کوییک اتوماتیک پلاس که در این ماه‌ها فروش قابل‌توجهی داشته‌اند، به قیمت‌های 194 میلیون و 281 میلیون تومان رسیده‌اند.

قیمت روز خودرو ایران خودرو

قیمت ماشین داخلی صفر

محصولات ایران خودرو هم از تغییرات مداوم قیمت در امان نمانده‌اند. ایران خودرو جدیدترین قیمت‌های ماشین‌های مختلف را اعلام کرد. لازم به ذکر است که 22 محصول از این شرکت خودروسازی نسبت به اردیبهشت ماه تغییر قیمت نداشته‌اند. در ادامه به قیمت چند ماشین از ایران خودرو اشاره خواهیم کرد.

پژو 206 تیپ 3 هاچ بک به مبلغی در حدود 181 میلیون و 361 هزار تومان رسید. پژو پارس سال با موتور (XU7P) با قیمت 185 میلیون تومان فروخته شد. قیمت رانا و رانا پلاس که دو خودروی پرفروش ایران خودرو به حساب می‌آیند، به ترتیب 214 و 228 میلیون تومان بوده‌اند. این در حالی است که قیمت پژوه 207 در محدوده قیمتی 209 تا 318 میلیون تومان به فروش رسیده‌اند.

نظر کارشناسان درباره قیمت روز خودرو

کارشناسان صنعت خودرو معتقد هستند که عوامل مختلفی مانند قیمت بنزین و قیمت‌سازی در فضای مجازی در افزایش قیمت خودروهایی مانند پراید تأثیرگذار بوده‌اند. آن‌ها در مصاحبه‌های مختلف با خبرگزاری‌ها، تأکید کرده‌اند که قیمت خودروهای شرکت سایپا و ایران خودرو روند افزایشی داشته‌اند. هرچند طرح‌های فوق‌العاده فروش که از خرداد 1400 آغاز شده، در تثبیت قیمت‌ها بی‌تأثیر نبوده‌اند.

رئیس صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروهای داخلی نیز اعلام کرده که طرح‌های جدید فروش در حوزه ماشین باعث کاهش ۳۵ درصدی قیمت خودرو در بازار آزاد شده است. در ضمن، طرح‌های فروش فوری و پیش‌فروش خودروهای سایپا و ایران خودرو در توقف افزایش قیمت ماشین مؤثر بوده‌اند.

جمع ‎بندی

خودروهای صفر داخلی با قیمت‌های در حال تغییر در بازار به فروش می‌رسند. افرادی که می‌خواهند از جدیدترین قیمت‌های خودروهای داخلی مطلع شوند، می‌توانند از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های فعال در صنعت خودرو استفاده کنند.

نویسنده: اپراتور
سه شنبه 7 تیر 1401 ساعت 14:56
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین