خبر

اتریوم در بیم و امید پروژه‌ی ادغام

اتریوم در بیم و امید پروژه‌ی ادغام

سرمایه‌گذاران اتریوم و دوقلوی مشکل‌دار آن، یعنی stETH، با نگرانی در انتظار رسیدن به نقطه عطفی برای این ارزهای دیجیتال هستند: پروژه ادغام.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، شبکه‌ی بلاک چین اتریوم که پروژه‌های کریپتوی بسیاری بر اساس آن ساخته شده‌اند، قرار است از طریق یک پروژه‌ی بزرگ به نام «طرح ادغام» ساده‌تر، شفاف‌تر، و کارآمدتر شود.

ولی ظاهرا رسیدن به این هدف بزرگ کار دشواری است. این ادغام قرار بود سال‌ها پیش انجام شود، ولی چندین بار به تعویق افتاد؛ توسعه‌دهندگان اتریوم اخیرا اعلام کرده بودند که این پروژه در ماه ژوئن کلید خواهد خورد؛ این خبر باعث کاهش نگرانی‌های آن دسته از سرمایه‌گذارانی شد که فکر می‌کردند هرگز چنین روزی را نخواهند دید.

ولی اکنون، بازیگران بازار به تدریج به این اطمینان می‌رسند که پایان انتظار نزدیک است. ولی هیچ چیز قطعی نیست.

پولی‌مارکت، یک سایت کریپتو است که در آن کاربران با استفاده از استیبل کوین‌ها، روی وقوع رویدادهایی در آینده شرط‌‌‌‌‌بندی می‌کنند؛ کاربران این سایت با احتمال 67 درصد شرط بسته‌اند که این به‌روزرسانی، که با نام اتریوم 2.0 شناخته می‌شود، تا ماه اکتبر انجام خواهد شد؛ 13 درصد نیز احتمال می‌دهند این پروژه تا سپتامبر تکمیل شود.

بنیاد اتریوم که از این پروژه با عنوان تغییر موتور یک سفینه‌ی فضایی در هنگام پرواز یاد می‌کند، در وب‌سایت خود گفته است که این ادغام در حوالی سه ماهه‌ی سوم و چهارم 2022 انجام خواهد شد.

پروژه‌ی ادغام در نهایت انجام خواهد شد؛ تکمیل این پروژه می‌تواند تسکین بزرگی برای اتریوم باشد؛ ارزش این ارز دیجیتال به دلیل بدقولی‌های توسعه‌دهندگان آن و کاهش اعتماد کاربران کاهش یافته است. دومین ارز دیجیتال بازار در حدود 1200 دلار معامله می‌شود؛ ارزش اتریوم در ماه آوریل حدود 3500 دلار بود. البته، ارزش اتریوم علاوه بر بدبینی‌ها در مورد زمان انجام پروژه‌ی ادغام، به شدت تحت تاثیر رکود گسترده‌ی بازار ارزهای دیجیتال نیز قرار گرفته است.

نمودار اتریوم

هم‌چنین، اجرای این پروژه سختی‌های سرمایه‌گذاران در توکن مشتق ارز دیجیتال به نام stETH را نیز پایان خواهد داد. این توکن نماینده‌ی اتریومی است که در یک محیط آزمایشی برای پروژه‌ی ارتقا قفل شده است و بازخرید آن تا حداقل شش ماه پس از وقوع پروژه‌ی ادغام دشوار خواهد بود.

ارتقاء این بلاک چین باعث می‌شود استخراج اتریوم از مکانیسم ناکارآمد و پرمصرف اثبات کار خارج شود. به این ترتیب، لایه اجرایی فعلی اتریوم با سیستم اجماع اثبات سهام ادغام خواهد شد.

هر گونه تاخیر بیش‌تر در انجام این پروژه برای افرادی که در توکن stETH سرمایه‌گذاری کرده‌اند، خبر بدی خواهد بود. این توکن که توسط یک پروژه‌ی کریپتو به نام لیدو ایجاد شده است، از شش تا ۱۲ ماه پس از اجرای پروژه‌ی ادغام، با نسبت۱:۱ به اتریوم تبدیل خواهد شد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 7 تیر 1401 ساعت 13:17
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین