خبر

ضعف تورم، قوت طلا

ضعف تورم، قوت طلا

با تضعیف دلار به سبب کاهش انتظارات تورم، طلا امروز در آسیا افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، طلا صبح سه شنبه در آسیا افزایش یافت زیرا دلار ایالات متحده در کاهش انتظارات تورم تضعیف شد.

معاملات آتی طلا با 0.12 ٪ افزایش به 1826.95 دلار در ساعت 12:45 صبح ET (0445 GMT) رسید. دلار که به طور معمول به طور معکوس به طلا حرکت می‌کند ، نیز لبه‌دار شد. کاهش انتظارات تورم باعث ارزیابی مجدد چشم‌انداز افزایش نرخ بهره تهاجمی شد.

معیار بازده خزانه 10 ساله ایالات متحده ثابت شد و دستاوردهای شمش را کنترل کرد.

به عنوان راهی برای محکم‌کردن تحریم‌های روسیه در مورد بحران در اوکراین ، ایالات متحده ، انگلیس ، ژاپن و کانادا همچنین قصد دارند ممنوعیت واردات جدید طلای روسیه را در اجلاس G7 اعلام کنند.

رئیس جمهور بانک مرکزی اروپا (ECB) رئیس جمهور کریستین لاگارد ، جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده ، رئیس جمهور بانک انگلیس ، اندرو بیلی ، و رئیس فدرال کلیولند، قرار است این چهارشنبه در این رویداد ECB صحبت کند.

کالاهای با دوام اصلی ایالات متحده داده‌ها را سفارش می‌دهند که ارزش کل سفارشات جدید برای کالاهای تولید‌شده طولانی‌مدت را در ماه مه 0.7 ٪ می‌افزاید، با اشاره به قدرت پایدار در هزینه‌های تجاری تجهیزات، اما افزایش نرخ بهره می‌تواند حرکت را کُند کند.

در آسیا و اقیانوسیه ، داده‌های رسمی هنگ کنگ روز دوشنبه نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ کنگ در ماه مه 58.3 درصد افزایش یافت زیرا محدودیت‌های کووید 19 در شهرهای بزرگ کاهش یافت.

در سایر فلزات گرانبها ، نقره 0.02 ٪ کاهش یافت. پلاتین 0.01 ٪ افزایش یافت در حالی که پالادیوم 0.94 ٪ صعود کرد.

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 7 تیر 1401 ساعت 12:45
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین