خبر

تحلیل و پیش‌بینی قیمت کاردانو

تحلیل و پیش‌بینی قیمت کاردانو

قیمت کاردانو (ADA) ظرف 24 ساعته گذشته 4.49٪ کاهش یافت تا به 0.498 برسد. قیمت کاردانو ممکن است ظرف 48 ساعت آینده باز هم کاهش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین کورا، یک مثلث نزولی در نمودار 4 ساعته‌ی کاردانو (ADA) تشکیل شده است که نشان می‌دهد قیمت این ارز دیجیتال ممکن است طی چند کندل 4 ساعته‌ی بعدی کاهش یابد.

کاردانو یک بار پیش‌تر تلاش کرده بود تا این الگو را در نمودار بشکند، ولی این تلاش خنثی شد. اکنون به نظر می‌رسد که این ارز دیجیتال تلاش می‌کند این الگو را دوباره به چالش بکشد، زیرا به سمت سطح بالای این الگو در حرکت است.

چنان‌چه قیمت کاردانو در تلاش فعلی خود نتواند از این الگو خارج شود، ممکن است به سطح پایین مثلث سقوط کند - سطحی که در نمودار 4 ساعته کاردانو به عنوان سطح حمایت عمل می‌کند. 

نمودار 4 ساعته‌ی کاردانو

مسئله‌ی دیگری که باید به آن توجه کرد میانگین‌های متحرک نمایی 9 و 20 روزه است. در حال حاضر، این دو خط نشان می‌دهند که کاردانو در یک چرخه‌ی صعودی کوتاه‌مدت قرار دارد؛ زیرا خط میانگین متحرک نمایی 9 روزه در بالای خط میانگین متحرک نمایی 20 روزه قرار گرفته است. شکاف بین دو خط در حال کاهش است، زیرا میانگین متحرک نمایی 20 روزه فقط 0.0037 با میانگین متحرک نمایی 9 روزه فاصله دارد.

در نهایت، شاخص قدرت نسبی (RSI)، که اسیلاتور مومنتوم کندتری است، در زیر خط RSI SMA قرار گرفته. این یک نشانه‌ی نزولی است. هم‌چنین، شیب خط RSI نیز اندکی منفی شده است. وضعیت کنونی RSI نشان می‌دهد که کاردانو بیش‌تر به سمت ناحیه‌ی اشباع فروش پیش خواهد رفت.

قیمت کاردانو نیز نزدیک به خط میانگین متحرک نمایی 9 روزه است. این خط ممکن است به عنوان یک سطح مقاومت عمل کند و قیمت را پایین بیاورد.

با در نظر گرفتن این سیگنال‌ها و هم‌چنین چندین عامل دیگر مانند الگوی نمودار مثلث نزولی در نمودار 4 ساعته و نزدیک شدن قیمت به سطح مقاومت میانگین متحرک نمایی 9 روزه، می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت کاردانو (ADA) ممکن است در 48 ساعت آینده باز هم کاهش می‌یابد.

البته صحت این پیش‌بینی هنگامی تایید می‌شود که قیمت کاردانو به 0.47369167 دلار برسد - سطحی بین سطح حمایت اول و دوم.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 6 تیر 1401 ساعت 14:53
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین