خبر

طلا کاهشی به استقبال تابستان رفت

قیمت طلا امروز چهارشنبه با تقویت بازدهی دلار و خزانه‌داری کاهش یافت اما قیمت‌ها محدود بود زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌های تازه در مورد برنامه‌های سیاست پولی بانک‌های مرکزی بزرگ، به ویژه از سوی فدرال رزرو آمریکا بودند.

به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا تا ساعت شش و ۱۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۴.۴ درصد کاهش به ۱۸۲۸ دلار و ۳۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۱۸۲۹ دلار و ۳۰ سنت رسید.

دلار تقویت شد و شمش با قیمت دلار برای خریداران سایر ارزها را گرانتر کرد. اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز، اظهار کردند که فدرال رزرو احتمالا ۷۵ واحد پایه دیگر افزایش نرخ بهره را در ماه جولای ارائه خواهد کرد و به دنبال آن در سپتامبر ۵۰ واحد درصد افزایش خواهد یافت و حداکثر تا نوامبر به یک چهارم درصد کاهش نخواهد یافت.

نرخ بهره بالاتر و بازده اوراق قرضه هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد که هیچ بازدهی ندارد. بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده نیز افزایش یافت و باعث شد که شمش جذاب کمتری داشته باشد.

به نقل از رویترز، دو سیاست‌گذار بانک مرکزی اروپا گفتند که دولت‌های منطقه یورو نباید انتظار حمایت بی قید و شرط بانک مرکزی اروپا برای جلوگیری از افزایش بیش از حد هزینه‌های استقراض برای بدهکارترین کشورها را داشته باشند.

اس پی دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌هایش ۰.۱۶ درصد کاهش یافت و از ۱۰۷۵.۵۴ تن در روز جمعه به ۱۰۷۳.۸۰ تن در روز سه شنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۸ درصد کاهش به ۲۱.۵۰ دلار رسید، پلاتین ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۳۲.۷۹ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۸۶۷دلار و دو سنت رسید.
منبع:
دوشنبه 6 تیر 1401 ساعت 12:40
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین