خبر

طلا در ابتدای هفته می‌درخشد

طلا در ابتدای هفته می‌درخشد

قیمت طلا در ابتدای هفته با افزایش قابل توجهی معامله شد. این در حالی است که اخیرا به پائین‌ترین سطح خود رسیده بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح شش روزه در نیمه اول روز به قیمت 1817 دلار، روز جمعه نزدیک به 1830 دلار بسته شد. دلار آمریکا در یک رالی قوی وال استریت که یک هفته قوی را به پایان رساند، در سراسر جهان سقوط کرد، زیرا سرمایه‌گذاران انتظارات افزایش سریع و بیشتر نرخ بهره از بانک‌های مرکزی بزرگ را در بحبوحه‌ی نشانه‌هایی از کُندشدن رشد اقتصادی در سراسر جهان کاهش دادند. سهام‌های فناوری منجر به افزایش شاخص‌های وال استریت شدند، زیرا بازارها برنامه‌های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را در بحبوحه‌ی مجموعه‌ای از داده‌های اخیر اقتصادی غیرقابل توجه ایالات متحده ارزیابی کردند. با این حال، بازیابی طلای درخشان با افزایش بازدهی بلندمدت خزانه‌داری ایالات متحده از پایین‌ترین سطح یک هفته اخیر، محدود شد. در اوایل روز، در حالی که سرمایه‌گذاران شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، که در آن تعهد قوی فدرال رزرو برای کنترل تورم را بیان می‌کرد، هضم کردند، قیمت طلا به پایین‌ترین حد چند روزه سقوط کرد.

قیمت طلا در ابتدای هفته در روز دوشنبه با افزایش قابل‌توجهی معامله می‌شود، زیرا گاوهای نر از اخبار مبنی بر اینکه رهبران گروه 7 قرار است ممنوعیت واردات طلا از روسیه را در روز سه‌شنبه اعلام کنند، خوشحال می‌شوند. کشورهای G7 به دنبال جلوگیری از ابزار مسکو برای تأمین مالی بحران در اوکراین هستند. علاوه بر این، لحن خوش‌بینانه در سهام‌های جهانی بر دلار آمریکا تأثیر می‌گذارد و به رشد XAU/USD کمک می‌کند. سهام آسیایی رشد وال استریت را در زیر ابرهای رکودی در حال رشد دنبال می‌کنند.

بازارها اکنون مشتاقانه منتظر اطلاعات سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده هستند که اواخر این دوشنبه منتشر می‌شود، با چاپ ضعیف احتمالاً زیربنای نزولی اصلاحی دلار را تشکیل می‌دهد، که می‌تواند طلا را مثبت کند. سرمایه‌گذاران همچنین با آغاز مجمع ECB، با موضوع اصلی امسال «چالش‌های سیاست پولی در جهانی به سرعت در حال تغییر»، به انتظارات فدرال رزرو توجه زیادی خواهند کرد. مناظره روز چهارشنبه بین رهبران بانک مرکزی آمریکا، بریتانیا و اروپا در مجمع بانک مرکزی اروپا، ریسک اصلی بازارهای طلا در این هفته خواهد بود.

نمودار قیمت طلا: روزانه

نمودار روزانه طلا
فلز زرد پس از آزمایش مقاومت بحرانی 21 روزه متحرک (DMA) در 1842 دلار در روند صعودی مجدد خود کاهش یافته است. مقاومت فوری در سطح افقی 200 DMA، اکنون در 1845 دلار قرار دارد.

برای تأیید هر گونه بهبودی معنادار، یک حرکت پایدار بالاتر از این موانع ذکرشده لازم است. در ادامه، گاوها به دنبال بازپس‌گیری سطح روانی 1850 دلاری خواهند بود. پس از آن، مانع قدرتمند در انتظار 1858 دلار است، که تلاقی اوج‌های 16 و 17 می و 50 DMA نزولی است.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) به خط وسط نزدیک‌تر می‌شود و همچنان در زیر آن کمین می‌کند، که نشان می‌دهد گاو نر ممکن است در مسیر بهبودی با شرایط سختی روبرو شود. اگر فروشندگان دوباره کنترل خود را به دست آورند، پایین‌ترین قیمت روزانه 1827 دلار می‌تواند پشتیبانی اولیه را ارائه دهد که در زیر آن پایین‌ترین قیمت 11817 دلاری روز جمعه مجددا مورد آزمایش قرار می‌گیرد. هدف نزولی بعدی در 15 ژوئن 1808 دلار و به دنبال آن آستانه بحرانی 1800 دلار پیش‌بینی شده است.

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 6 تیر 1401 ساعت 10:15
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین